Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

De dag van… Deel 2: Marie-Louise

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 24 april 2018

Overal zie je haar opduiken. Een vriendelijke dame met donker haar: Marie-Louise. Als administratief medewerker op het KCC heeft ze een veelzijdige baan. Je zou haar ook bijna manusje-van-alles kunnen noemen.

Op het KCC
Marie-Louise werkt 3,5 dagen per week. Voor ze op kantoor is, heeft ze de post al opgehaald. Zoveel post is er niet meer, maar altijd nog wel wat. Haar bureau staat op de eerste verdieping in het KCC, een grote zaal met zo’n 15 werkplekken. Het is er nooit stil, hier ‘gebeurt’ het namelijk: klanten en potentiële klanten die bellen om informatie, die iets willen kopen, of die vragen hebben – worden hier te woord gestaan. Tussen alle bellende en mailende collega’s is Marie-Louises plekje, zij assisteert op deze afdeling.

Conciërge
Marie-Louise is ook onze ‘conciërge’, en begint de dag met de vaatwasser leeg te maken en de boel op te ruimen. Met een schuin oog checkt ze even of de kantine netjes is.

Onweersdrukte
Het dagelijks werk van Marie-Louise bestaat onder andere uit het bestellen van modems. Hoe gaat dat? Nieuwe klanten krijgen een modem toegestuurd en bestaande klanten krijgen soms een nieuw modem. Hiervoor staan er voor haar zogenaamde tickets klaar in het systeem, waarin de opdracht tot het sturen van een modem staat.
Marie-Louise gebruikt een programma van onze modemleverancier, en daarin bestelt ze de modems. Een weetje: is er onweer geweest, dan staan er steevast veel meer tickets klaar.
Het versturen van de modems wordt verder afgehandeld door de leverancier - en daardoor zit met de bestelling haar taak erop.
Als er modems retour zijn gekomen, krijgt Marie-Louise daar een melding van. Ze checkt dit elke dag,  meldt de modems retour en sluit de tickets af. Belangrijk, want daarmee stopt voor de klant ook de betaling.

Filterboxen
Uit een ander systeem haalt zij dagelijks de bestelling van filterboxen. Een filterbox is een apparaat waarmee je je internet filtert, ongeacht je verbinding. Ook kunnen er telefonisch filterboxen besteld worden, dus verzamelt Marie-Louise alle bestellingen en gaat aan de slag. “De filterboxen staan bij ons in het magazijn en maak ik verzendklaar. Eerst moeten ze geconfigureerd worden, simpel gezegd: ik zet de goede Kliksafe-software erop. Daarna doe ik de handleiding erbij, verpak ze in een Kliksafe-doos, scan het Mac-adres, geef ze een etiket mee en zorg dat ze met de post mee kunnen. Dat is erg leuk om te doen, helemaal omdat je weet dat de klant er blij mee is.”

Planten en koffie
Naast deze (voor mij) vrij technische taken, doet ze ook zaken van huishoudelijke aard. Namelijk de planten verzorgen. Uit ervaring weet ik dat planten op kantoor vaak lastige dingen zijn. De meeste planten bij Kliksafe zijn dan ook nep. Maar er zijn nog enkele échte planten, en die verzorgt Marie-Louise. Gezellig werkje, zo kan ze hier en daar even een praatje maken. Facilitaire zaken zijn ook aan haar zorgen toevertrouwd, zoals het bestellen van kantoorbenodigdheden (pennen, papier, water etc.). Als er bijvoorbeeld een zakelijke lunch of een personeelsbijeenkomst is, bestelt Marie-Louise daarvoor eten en drinken. En altijd tot grote tevredenheid!
Ook onderhoudt ze de koffieautomaten (heel belangrijk, want wat zouden we zonder koffie moeten?), ze vult ze bij en zorgt dat ze schoon zijn.

Douche
Marie-Louise doet eigenlijk de gekste dingen…. We hebben een douche ter beschikking, maar die wordt nooit gebruikt. Om hygiënische redenen moet deze douche wekelijks doorgespoeld worden en dan moet zij dit aftekenen.

Chocola…
Nog een toptaak, iets met chocola 😊. Wij mogen klanten namelijk een reep Tony Chocolonely chocola geven. Klanten die aan de trouwactie meedoen, nieuwe klanten, soms bij een klacht, of gewoon zomaar, na een leuk gesprek. Marie-Louise schrijft met de hand een kaartje (sommigen doen het zelf), pakt de chocola in in een Kliksafe-doosje en verstuurt ze.

Wat doet ze het liefst?
Oeh, lastig. Modems bestellen vindt ze erg leuk. Maar ze is vooral blij met de veelzijdigheid, het is van alles wat. Best veel technische dingen, maar tussendoor ook even een rondje met de gieter langs de planten (en een beetje socializen).

Marie-Louise is nog nooit met tegenzin naar het werk gegaan. Ik kijk haar met grote ogen aan, is dat echt zo? “Ja echt! Het hoort gewoon zo bij mijn leven – en ik doe dit werk heel graag. Wat mij betreft, kan ik dit werk nog jaren blijven doen. Het contact met de collega’s is hier ook geweldig.” Kijk, zulke werknemers zijn toch goud waard?!

Naar huis
Zo, het interview en ook haar dag zit er op! Marie-Louise gaat naar huis. Uit de postkamer pakt ze de post mee, die ze onderweg aflevert bij het postkantoor.

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al bijna 14 jaar bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze al dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.