Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

De dag van… Marnelle

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 12 maart 2020

De dag van… Marnelle

Om 16.00 uur komt ze binnen. Ze is net uit school en heeft avonddienst: straks staat ze onze klanten te woord. Marnelle werkt op de servicedesk - ze moet dus wel technisch zijn. Zo ziet ze er helemaal niet uit, bedenk ik: een lange, goed verzorgde jongedame met superlang haar – zachtaardig en lief. Ik ga haar uithoren over het werk bij Kliksafe en waar ze dat allemaal mee combineert.

Goeie combi

Over school gesproken: Marnelle studeert nu Bedrijfskunde. Het was een hele toer om een interessante studie te vinden. Ze begon met verpleegkunde, maar dat was het toch niet en ze stopte. Het sociale aspect van verpleegkunde vond ze geweldig, maar de handelingen: “nee, toch maar niet”. Bedrijfskunde vindt ze heel leuk, maar ze weet nog niet precies wat ze er uiteindelijk mee wil.
School is meestal 3-4 dagdelen per week. Dat is perfect te combineren met haar werk bij Kliksafe. Ze begint om 17.00 uur. Als ze klaar is om 20.30 uur, moet ze nog avondeten (trek!).

Kon ik maar…

Het allerliefst zou ze een professionele Twitcher worden. Twitch? Wat is dat? Ze begint te shinen en vol overgave vertelt ze alles over Twitch. Ik vat het even samen, want Marnelle gaat zelf een blog schrijven over Twitch – ik vind het namelijk ingewikkelde business. “Twitch is een online streamingplatform. Ik gebruik het om te gamen. Ik speel dus een game, en omdat het wordt gestreamd, kan een ander live meekijken. Tijdens het gamen kunnen ze met mij chatten. Zelf praat ik door een microfoon tegen mijn volgers, en via een webcam zien ze me. Eerst deed ik het alleen in het Nederlands, maar ik spreek steeds vaker Engels. Een hele overwinning, want dat vond ik eerst behoorlijk spannend. Wat ook winst is: ik was altijd best onzeker, maar ik ben door het Twitchen veel zekerder van mezelf geworden. Ik zou er graag mijn baan van maken, en er geld mee verdienen. Ik verdiep me daar nu, tijdens mijn studie in, zodat ik straks weet of ik er verder mee kan.”

Update: Lees hier de blog van Marnelle over Twitch.

Alleen op een kamertje?

Zit jij dan niet hele avonden alleen op een kamertje achter de computer, vraag ik haar? Dat idee heb ik toch een beetje bij gamers. Marnelle: “Dat is echt niet zo! Nou ja, ik zit wel alleen op mijn kamer, maar ik praat de hele tijd met mensen - mensen van over de hele wereld zelfs.

Ik ben dus supersociaal bezig!

Ik stream soms ook dat ik gitaar speel -check de foto-, tussen het gamen door. Dat stimuleert me dan ook weer om gitaar te blíjven spelen. Mijn Twitchnaam is ook Musicella (combi van Marnelle en music). Ik ben trouwens dol op muziek, ik speel naast gitaar ook piano.”

Bij Kliksafe

Marnelle werkt nu 4 jaar bij ons op het KCC. Door dat streamen -doet ze nu zo’n 1,5 jaar- is ze in het werk ook beter geworden – ze praat veel makkelijker nu. Ze Twitcht twee avonden per week. Ook werkt ze twee avonden per week bij Kliksafe. En af en toe een zaterdag. Ze kwam bij Kliksafe via haar broer, die hier ook werkte. Marnelle werkte bij de Emté, en wilde best graag iets anders. Er was een vacature bij Kliksafe en haar broer zei: is dat wat voor jou? Ze solliciteerde en ze werd het. Tot haar blijdschap! Veel leerzamer dan vakkenvuller. In eerste instantie was ze bang dat het haar niet zou lukken, ze was tenslotte geen ICT’er. Wel was ze zeer gemotiveerd. “Het duurde misschien iets langer met inwerken, maar nu gaat het heel goed!”

Verbaasd en blij!

Het klantcontact vindt ze geweldig. Als klanten zeggen dat ze goed heeft geholpen, is haar dag goed. Ze vindt het ook steeds leuker om met mensen te praten. Raakvlakken met haar studie heeft het werk niet echt. Misschien is het daarom wel zo leuk, het is iets heel anders.
Marnelle: “Ik probeer klanten te verbazen door wat extra’s voor ze te doen. We kunnen met de klant meekijken op hun scherm (met Teamviewer) -> dan zien klanten wat je doet. Dan repareer ik bijvoorbeeld wat voor de klant. Als ik zie dat er iets anders ook beter kan bij de klant, fiks ik dat gelijk even. De klant is dan verbaasd en blij – en dat vind ik het allerleukst!”
Natuurlijk is het niet altijd feest: soms hebben klanten haast of zijn ze geïrriteerd, en dan doet ze dat niet. Maar anders wil ze alles voor de klant doen (gaaf, vind ik).

Supertechnisch

Marnelle vertelt dat ze collega Irma gedeeltelijk ingewerkt heeft. Ik vraag Irma even: “Nou, Marnelle kan heel goed uitleggen. Ze weet superveel en is heel gedetailleerd: ze gaat ergens graag diep op in. Bij haar thuis wordt er volgens mij regelmatig met technische termen gegooid, omdat haar broer hier ook heeft gewerkt. Dat technische zit wel snor bij haar J.”

Ik kan niet slapen

Marnelle is net weer bijgekomen van een heftige periode: ze leed aan slapeloosheid. Ze viel moeilijk in slaap en werd vaak wakker. Ze begon te piekeren, waardoor ze helemaal niet meer in slaap kwam en dat werd een vicieuze cirkel. Soms was ze zo moe dat ze hele dagen in bed lag. Na allerlei dokters en slaaponderzoeken (o.a. een nacht slapen met elektroden) bleek: lichamelijk is alles in orde. Ook bleek -na meting- dat ze toch meer sliep dan ze dacht. Dat was geruststellend. Toen kreeg ze 5 lessen van een slaappsycholoog, die haar leerde om haar manier van denken over slapen te veranderen. En het lukte! Ze kreeg een boek mee en deed de dingen die zouden helpen. Ze had het door en de knop ging om. Daarna was het over.Soms gaat het nog mis, en dreigt ze weer te gaan piekeren. Maar nu kan ze die gedachten omzetten naar positieve gedachten. Die hele periode heeft zo’n 2 jaar geduurd.

De telefoon wacht

O, de tijd is om! Marnelle moet naar beneden, het is tijd om in te loggen in de telefooncentrale. Maar ze moet me nog wel vertellen wat Kliksafe bijzonder maakt.“Kliksafe heeft gewoon een bijzonder fijne sfeer. Dat komt denk vooral omdat het een christelijk bedrijf is: er wordt niet gevloekt, de manier van praten, van omgaan met elkaar. En ik vind ook dat iedereen verbonden en meelevend is met elkaar. Dat kan ook doordat Kliksafe nog een wat kleiner bedrijf is. Maar nu moet ik echt gaan, de telefoon wacht….” En weg is ze.  

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Ook veilig online zijn? Ontdek de voordelen.

Reacties (1)

Fam. L. Haase
9 april 2020 13:20

Marnelle is inderdaad erg technisch en handig. Ze heeft ons pas ook prima geholpen.

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.

Deel dit bericht op: