Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

De dag van… Mellanie

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 4 november 2021

Ze is gek op lijstjes en checklists - houdt graag het overzicht. Staat alleen tussen de mannen. Een hoop blond haar, blauwe ogen, behulpzaam en kordaat. Hier is de steun en toeverlaat van de afdeling Zakelijk: Mellanie.

Hoe kwam ze bij Kliksafe?

Mellanie is in dienst sinds 2 november 2020. Ze werkt drie dagen, als administratief medewerker op de afdeling Zakelijk. Kliksafe was niet helemaal vreemd voor haar, ze kende al wat mensen die er werken. Op een vrijgezellenfeestje van een vriendin sprak ze twee enthousiaste Kliksafe-meiden, die zeiden: je moet echt bij ons komen werken! Ze deden zo leuk over Kliksafe, dat Mellanie dacht: nou ja, praten kan altijd. En ja, na het eerste gesprek was ze ook heel enthousiast. Zo kwam ze in dienst. “Heerlijk, in plaats van drie kwartier in de auto (zonder file), ben ik er nu in 20 minuten.”

Eerste werkdag

Mellanie’s eerste werkdag was best bijzonder. Het was midden in coronatijd. Een collega begon met het uitleggen van de eerste dingen, maar al voor 10.00 uur bleek dat er een coronageval was. Dus kon Mellanie naar huis. Ze moest in quarantaine. “Dat was zo gek, het voelde gewoon als ontslag op staande voet…” Maar ze had thuis helemaal geen goed werkende laptop. Er moest in allerijl een plan gemaakt worden om haar thuis in te werken, en daarbij moest ze werkende apparatuur hebben.

Al voor 10.00 uur bleek dat er een coronageval was. Dus kon Mellanie naar huis.

Ingewerkt worden op afstand: alles online. Ze moest vooral allerlei handleidingen doorlezen. De collega’s van Zakelijk hebben heel veel tijd gestoken in het inwerken. En uiteindelijk ging het best goed en was ze vrij snel op dreef.

Hoe ziet een dag eruit?

Het begint vroeg. “Ik word wakker gemaakt door m’n kinderen – een wekker is niet nodig. Soms is dat om 5.30 of 6.00 uur al, maar we gaan er altijd gelijk uit. Na het aankleden en ontbijten (ik ontbijt zelf pas op het werk, zo vroeg heb ik nog helemaal geen trek), breng ik de kinderen naar school/de opvang en zorg dat ik zo achter m’n laptop kan duiken. Ik werk een dag op kantoor, en twee dagen thuis. Een perfecte combinatie voor mij, het is namelijk wel erg gezellig op kantoor .

Op maandag begin ik met orde in de chaos te scheppen, door de mail en tickets te bekijken. Ik maak elke week een to do list. Die hoeft niet per se af, maar dat is mijn houvast. Op maandag is er altijd overleg, daar maak ik de agenda voor. We bespreken vaste punten, zoals welke projecten er zijn, hoe het met de sales gaat, zijn er tickets te bespreken, wie is binnen en wie is er naar klanten? Na afloop verwerk ik de punten uit het overleg.  

Nog veel meer taken

"Misschien kan ik beter mijn taken op een rijtje zetten:

  • Afspraken inplannen: als Marcel -onze technicus- naar een klant moet.
  • Reserveren van filtermachines (= de hardware): die staan hier in het magazijn. Als er ergens een machine naar toe moet, zorg ik dat er een klaar staat.
  • Verzorgen van filterlicenties: een licentie is een code die je aanmaakt in het systeem van de leverancier, en is gekoppeld aan de klant en machines. Ik kijk elke dag even, zodat we het goed bijhouden. Als we licenties niet tijdig verlengen, krijgen scholen een melding. Hiermee ontzorgen we ze.
  • Documenten klaarzetten: bijvoorbeeld een installatiedocument. Dit gebruik ik om uiteindelijk de facturen te versturen.
  • Facturen: er komen facturen binnen, die beoordeeld moeten worden, voordat we ze gaan betalen. Andere kant is dat we facturen maken voor klanten.
  • Checklist invullen voor bij installaties: ik hou van checklists, dus ik heb er zelf een gemaakt voor een installatieklus. Hierin staat in wat je kunt verwachten van een bezoek van onze consultant en hoe die graag zijn koffie drinkt 🙂.
  • Tickets: tussendoor check en beantwoord ik tickets (klantsysteem) en voer administratieve wijzigingen door, zoals een school die gefuseerd is.
  • Telefoon: ik pak als eerst de telefoon op. Bijna elk telefoontje verwijs ik naar de juiste persoon en verbind ik door.”

Wat is het leukst aan deze baan?

“De collega’s sowieso. We zeggen dingen gewoon, we spreken dingen uit, ook minder leuke. De sfeer in het bedrijf is ook heel goed. Als ze vragen hoe het met je gaat, willen ze ook echt weten hoe het gaat. En de afwisseling in het werk is heel erg leuk.” 

Hoe is het alleen tussen de mannen?

Mellanie vindt het heerlijk: “Mannen zeuren niet. Ze maken niet overal een ding van. We hebben het allemaal echt reuzedruk, maar we liggen altijd wel een keer per dag dubbel!” 

Omschrijf jezelf eens

“Behulpzaam, spontaan, direct. Ik hou van plannen. Ik vind het prettig om te bespreken wie wat doet, zodat dat allemaal duidelijk is. Ik heb graag inzicht in wie waar verantwoordelijk voor is.”

Mannen, hoe is het met Mellanie in het team?

Ik vraag haar teamgenoten wat ze vinden. Even kijken of dat overeenkomt ;-). En ja, ze zijn zo blij met haar! “Mellanie is onze rots in de branding. Ze pakt dingen heel goed op, ze is kordaat. Ze doet de planning, zorgt ervoor dat de afdeling goed loopt en houdt het overzicht. We weten niet wat we zonder haar zouden moeten.”

Met welke afdeling zou je wel willen ruilen?

Ze hoeft niet lang te denken: “HR, dankzij de uitzendbranche waarin ik heb gewerkt. Het beleidsmatige zou me minder aanspreken, maar het uitvoerende werk lijkt me heel leuk.”

Hobby’s?

Zeker, dat is muziek. Welke muziek? “Saxofoon. Mijn vader speelde bas en mijn zus bugel (nu niet meer helaas). Daar komt de liefde vandaan. Vanaf m’n negende speel ik. Ik speel in een orkest. En dit doe ik nog altijd met veel plezier. Uiteraard treden wij ook op. Nu in de coronatijd iets minder. Hopelijk komt daar snel verandering in 😉.

Verandert het werk in de toekomst, denk je?

“Kliksafe staat niet stil. We vinden het belangrijk mee te gaan in de tijd en daardoor ook aan te sluiten op de klantbehoefte. Een belangrijke verandering is dat we steeds meer filteren vanuit de cloud. We kunnen dan zelfs schooldevices filteren tijdens een lockdown. Er is dan geen aanschaf van hardware nodig, en daarmee vervalt er ook voor mij veel werk. Maar aan de andere kant vraagt ons nieuwe cloudfilter weer om nieuwe administratieve processen, wat voor mij weer nieuwe uitdagingen met zich meebrengt.”
Is ze weleens mee geweest naar een klant? “Jazeker, dat was heel leuk om mee te maken. Alleen heb ik van techniek (nog) niet heel veel verstand.”

Wat doe je graag naast je werk?

"Afspreken met familie en vrienden, en uiteraard saxofoon spelen."

En Kliksafe?

“In het begin dacht ik dat Kliksafe een beetje saai en oubollig was. Maar dat is helemaal niet het geval. Daarnaast lopen wij altijd fijn een rondje in de pauzes. Even weg achter het scherm, heerlijk. Ik zou iedereen wel willen aanraden om hier te komen werken! Er is gewoon een speciaal iets hier, een Kliksafe-gevoel.”

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Wel zo veilig!

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.

Deel dit bericht op: