Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

Hoe het allemaal begon

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 12 april 2017

Hoe het begon

Met z’n vieren begonnen we - in 2004. Het Kliksafe-team. We deden eigenlijk alles samen: telefoon aannemen, verkoopzaken, advertenties opstellen, helpdesk-dingen, we bespraken de filtering en meer. In Apeldoorn zaten we, in het gebouw van het RD hadden we een paar kamers. Al snel wilden we daar weg, en togen we naar Nunspeet. In een mooi pand, dat voor ons werd verbouwd. We waren blij met zoveel ruimte, ieder een eigen kamer en een eigen kantoor. Heel belangrijk was de keuken, daar zetten we namelijk zelf nog de koffie. Net als thuis, met een filterzakje in een echt koffiezetapparaat – dat genoeglijk pruttelde. Ook hielden we op maandagmorgen om beurten weekopening. Een stukje Bijbellezen met daarover een paar woorden en een gebed. Dat vonden we fijn en belangrijk.

De verkoop werd door een ander bedrijf gedaan, maar na een tijdje gingen we dat zelf doen. Dus hadden we mensen nodig. Er kwam eerst één en later nog een jongen bij. Toen nog een parttimer. Nu waren we met z’n zevenen. Nog steeds deden we veel werk gezamenlijk, maar de taken werden al meer gescheiden. Het koffiezetapparaat had het nog drukker – vooral als er ook nog bezoek was. Toen namen we iemand aan voor de technische zaken en dat was er weer één.

Op een bepaald moment wilden we graag de servicedesk in eigen huis halen. Dat werk werd ook nog voor ons gedaan. Dit was het laatste. Met deze stap waren we een zelfstandige club, die al het werk zelf deed. Daar hadden we natuurlijk personeel voor nodig. Er kwamen een paar advertenties en zo werd er zes man personeel in één keer aangenomen. Dat was een hele verandering.  Het pand werd te klein en weer verhuisden we, een straatje verder. Wat hadden we een ruimte!
Maar ons geliefde koffiezetapparaat kon dit niet meer aan… al die kopjes achter elkaar. Helaas. Na jaren trouwe dienst ging hij in een doos in de kast. Er kwam een professionele koffiemachine, die hup zo een paar kopjes achter elkaar vulde. Ideaal natuurlijk.  Maar voor sommigen een beetje nostalgie dat verloren ging.

We waren nu al met een hele club –maar nog niet op volle sterkte. De financiële administratie werd meer en meer en daar werd iemand voor aangenomen.  Toen was er een marketingmedewerker nodig. Daarna nog een technische jongen... Het abonneeaantal groeide, het werk werd meer en meer en tja, dan moet je afdelingen gaan maken met elk een leidinggevende en ieder z’n eigen taak. Zo groeide Kliksafe en zo groeide het personeel mee. In de avonduren kwamen er de zogenaamde ‘flexers’, veelal studenten die naast hun studie ons klantcontactcentrum in de avonduren bemanden. Er werden meer bedrijven en scholen klant. Dat vroeg om een medewerker zakelijke markt. Die kwam er. En ga zo maar door. Af en toe vertrok er iemand. Dat gebeurt ook.

En je raadt het al, dat werd weer verhuizen. Nu zitten we in een groot gebouw, nog steeds in Nunspeet, met drie verdiepingen. Er zijn nog wat kamers vrij, maar je weet nooit voor hoe lang. 

Kliksafe begon met vier medewerkers. Nu telt de complete club 32 man. Natuurlijk ken je elkaar niet meer zo goed als vroeger. Wel is het door de jaren heen altijd gezellig geweest met elkaar, en zijn we een hechte club.  Wat ook gebleven is, zijn de weekopeningen. Dat doen we nog steeds – elke maandagmorgen. En dat vinden we nog altijd fijn en belangrijk.

En de koffie?

Op elke verdieping staat nu een indrukwekkend apparaat. Met en zonder koffiebonen. Je kunt er van alles uit halen: koffie in allerlei soorten en maten, thee, cappuccino, wiener melange en noem maar op. Aan het koffiezetapparaatje dat zo gezellig pruttelde, denken we allang niet meer.

 

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Ook veilig online zijn? Ontdek de voordelen.

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.