Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

DSL

Filter:
Ik wil graag Kliksafe-DSL, maar kies niet voor jullie modem. Kan dat?

Dat kan, maar Kliksafe biedt geen technische ondersteuning op andere modems. Het is onmogelijk voor ons om de werking van alle modems te kennen.
Deze DSL -modems worden door ons ondersteund: FRITZ!Box 7360, FRITZ!Box 7390, FRITZ!Box 7430 en FRITZ!Box 7490.
Deze modems voldoen aan DSL-vectoringtechniek en aan de ITU-vectoring standaard. Vectoring DSL vermindert de nadelige effecten van ruis en lijnlengte. Hierdoor worden hogere snelheden mogelijk, tot wel 100 Mb download en 10 Mb upload – afhankelijk van de lijnlengte.

Kan ik DSL zelf installeren?

Je kunt heel makkelijk internet (+bellen) zelf installeren. In een Doe-het-Zelf pakket zit het nodige aansluitmateriaal en een handige handleiding met stap-voor-stap-instructies.

Toch liever een monteur? De kosten zijn eenmalig € 89,- en internet (+bellen) wordt dan gebruiksklaar op één pc afgeleverd. Voor elke pc meer wordt € 40,- in rekening gebracht.

Ik wil het modem op de tweede verdieping door de monteur laten installeren, kan dat?

Ja, onze monteur installeert een modem wel op de tweede verdieping. Maar als er kabels getrokken moeten worden, waarvoor een gat geboord moet worden naar de tweede verdieping – dan doet de monteur dit niet. De monteur boort maximaal twee gaten tot de eerste verdieping.

Ik kies voor Kliksafe-DSL. Wat krijg ik dan?
  • Een snelle en stabiele internetverbinding.
  • Het beste filter. Je kunt kiezen uit Select, Pro of Flex. Klik hier voor meer informatie.
  • Een spamfilter (blokkeert ongewenste reclame via mail).
  • Een e-mail virusscan (scant virussen die via mail binnenkomen).
  • Vijf Kliksafe e-mailboxen en tien e-mailadressen.
  • Is een vaste telefoonlijn in combinatie met een DSL-abonnement mogelijk?

    Ja, dit kan als je analoge telefonie hebt. Heb je meerdere nummers of telefonie via ISDN, neem dan contact op met onze verkoopafdeling.

    We raden je aan om te kiezen voor een internet + bellen pakket, het belabonnement is namelijk gratis.

    Je hebt dan een internetverbinding met gratis telefoonlijn. Ook hebben we voordelige belbundels, zie hiervoor: https://www.kliksafe.nl/pakketten/overige-producten/belbundels/

    Ik heb geen vaste telefoonlijn. Kan ik dan DSL aanvragen?

    Dit is mogelijk. Wij adviseren wel om hierover eerst contact op te nemen met afdeling verkoop op 0341-274 999.

    Kan ik de telefoonlijn waarop het pinapparaat of de alarminstallatie is aangesloten, gebruiken voor DSL?

    Nee, dat is niet mogelijk. Deze apparaten vereisen een eigen analoge lijn. Als je hier meer informatie over wilt, vraag dan de fabrikant van het alarmsysteem.

    Heeft mijn DSL-verbinding na het aansluiten direct de maximale snelheid?

    Niet direct. Een DSL-verbinding gebruikt DLM-techniek die ervoor zorgt dat een verbinding optimaal wordt ingesteld, afhankelijk van de omstandigheden. Dit houdt in dat de eerste 10 dagen van je nieuwe verbinding, de verbinding ’s nachts voor ongeveer 30 seconden wordt onderbroken. Dit is nodig om de optimale snelheid te kunnen bepalen. Na deze 10 dagen zal je verbinding ongeveer eens per maand worden onderbroken. Daardoor blijft je lijn stabiel.
    Het kan gebeuren dat de echte snelheid van je verbinding lager uitvalt dan de snelheid die je abonnement aangeeft. Kliksafe heeft hier geen invloed op. De snelheid is onder andere afhankelijk van 1) de afstand tot de wijkcentrale en 2) de kwaliteit van de koperlijn.

    Hoe lang duurt het voordat het abonnement opgeleverd wordt?

    Drie à vier weken. Je wordt per mail door ons op de hoogte gehouden.

    Hoe lang is de DSL-contractduur?

    Minimaal één jaar, tenzij anders vermeld.

    Ik ga verhuizen. Kan het DSL-abonnement meeverhuizen?

    Als er op je nieuwe adres dezelfde verbinding mogelijk is, kan je je abonnement gewoon meeverhuizen. Maar let op: als je binnen een jaar nadat je klant bent geworden, verhuist – komen er wel verhuiskosten bij: € 49.*

    Is er op je nieuwe adres geen verbinding mogelijk, en heb je wel een contract bij ons voor een bepaalde tijd? Dan moet je het contract afkopen.

    Benieuwd of je abonnement mee kan, hoe lang je contract nog loopt, of andere vragen? Check het in MijnKliksafe of neem contact met ons op.

    *Let op: dit geldt niet als je binnen een jaar meerdere keren verhuist. Deze regels gelden voor maximaal één verhuizing per jaar.