Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

Kliksafe Mobi

Filter:
Is het https-filter beschikbaar in Kliksafe Mobi?

Helaas is op dit moment https-filtering binnen Kliksafe Mobi niet mogelijk.

 

Kliksafe Mobi – websites worden niet gefilterd in de browser

Controleer of het filter in de Kliksafe Mobi app is ingeschakeld (Instellingen -> Wachtwoord beveiligde acties -> Webfilter Aan).

Als het filter is ingeschakeld, rapporteer het probleem dan hier.

Is Kliksafe Mobi alleen voor klanten van Kliksafe?

Nee, iedereen kan een abonnement nemen. Een verbinding of andere abonnementsvorm bij Kliksafe is niet vereist.

Kliksafe Mobi geeft de melding dat de proefperiode afloopt. Wat houdt dit in?

De proefperiode is een wettelijke bedenktijd. Binnen deze periode kan je kosteloos je abonnement op Mobi beëindigen. Soms worden de dagen van het weekend er ook bij geteld.

Als de proefperiode is afgelopen, is je bestelling definitief. Het gaat dus niet om een licentie die verloopt of niet meer geldig is.

 

Is mijn batterij eerder leeg door de Kliksafe Mobi App?

De Kliksafe Mobi app is op de achtergrond steeds actief om het gebruik van apps te monitoren, en gebruikt dus stroom. De batterij van je telefoon kan hierdoor iets eerder leeg zijn.

Komt er ook een versie Kliksafe Mobi voor iOS of andere systemen?

Het is helaas nog niet mogelijk om bij iOS de geïnstalleerde apps te beheren. Dit is wel mogelijk bij Android. Daarom is Kliksafe Mobi alleen geschikt voor Android. Als de apps niet kunnen worden beheerd, kunnen gebruikers eenvoudig het filter omzeilen, en gaat het hele principe van Mobi verloren. We blijven natuurlijk altijd kijken naar technische mogelijkheden om parental control ook mogelijk te maken op andere mobiele systemen. Een aantal hiervan zijn nog te klein om een nieuw systeem voor te kunnen ontwikkelen.

Kan de Kliksafe Mobi app verwijderd worden zonder dat ik het weet?

Als de app wordt verwijderd van de telefoon, ontvangt de beheerder een e-mail.

 

Op hoeveel apparaten kan ik Kliksafe Mobi installeren?

Je kan Kliksafe Mobi installeren op zoveel apparaten (smartphones, tablets) als je zelf wil. Per aangeschafte licentie kan je Mobi op drie apparaten installeren, wil je er meer, dan schaf je eenvoudig nog een licentie aan.

Alle gebruikers die onder jouw gebruikersnaam vallen, kun je terugvinden in de gebruikersportal.

 

Kan ik de Kliksafe Mobi app verwijderen vanuit de portal?

Nee, dit is niet mogelijk. Ook het verwijderen van de gebruiker uit de portal heeft geen invloed op de app. Deze optie is bedoeld om in geval van bijvoorbeeld verlies/defect of resetten van een telefoon (of tablet) een gebruiker alsnog te kunnen verwijderen.

De-installeren van de app moet dus altijd op de smartphone/tablet gebeuren.

Let op: het de-installeren van de app heeft ook geen invloed op je abonnement. Dit kan je opzeggen of wijzigen via MijnKliksafe.

Waar kan ik Kliksafe Mobi downloaden?

Kliksafe Mobi is te downloaden vanuit Google Play. Via je telefoon of tablet ga je naar Google Play en daar zoek je op Kliksafe Mobi.

Iedereen kan de app downloaden en installeren, maar om het te laten werken is wel een (betaald) abonnement nodig. Dat abonnement regel je hier.

Kan ik de Kliksafe Mobi app verwijderen in MijnKliksafe?

Nee, dit is niet mogelijk. In MijnKliksafe kan je wel het abonnement beheren: uitbreiden, wijzigen of opzeggen.

Waarom draait Kliksafe Mobi alleen op Android?

Het besturingssysteem Android biedt de mogelijkheid om naast een gefilterde browser de andere apps zoals die van YouTube, Facebook en Whatsapp op afstand te beheren. Andere besturingssystemen zoals iOS en Windows Phone bieden deze mogelijkheid niet.

 

Kan ik Kliksafe Mobi gratis proberen?

Zeker! Je kunt de app downloaden (maak dan wel een account aan, anders kun je hem niet gebruiken) en veertien dagen uitproberen. Als je binnen die twee weken weer opzegt, zijn er geen kosten aan verbonden.

 

Waarom Kliksafe Mobi?

Kliksafe heeft deze app op de markt gebracht, omdat er vraag is naar een gefilterde en zelf te beheren internetverbinding die óók buitenshuis werkt. Deze app voorziet in het Kliksafe-filter op mobiele apparaten, waarbij het niet uitmaakt hoe de internetverbinding loopt. Zo ben je veilig onderweg mét het Kliksafe-filter, op 3G en 4G, en openbare wifi.

Ik kan de app niet de-installeren.

Voor deze actie is het van belang dat het apparaat een internetverbinding heeft. Controleer of je verbinding werkt.

Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig

 

Wat is Kliksafe Mobi?

Kliksafe Mobi is een app waarmee je als ouders je kinderen kan helpen overal veilig online te zijn. Je kan met het filter veilig van internet gebruik maken (via wifi, 3G of 4G), want Kliksafe blokkeert porno, geweld en grof taalgebruik. Daarnaast kun je zelf instellen welke categorieën je wilt blokkeren.

Ook kan je de apps van je kind beheren – inhoudelijk (welke apps wel en welke liever niet?) en de tijden en tijdsduur dat een app gebruikt mag worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk WhatsApp uit te zetten tussen 22:00 en 07:00. Meer weten? Klik hier voor meer informatie.

Kliksafe Mobi is te gebruiken op smartphones en tablets die werken op Android-besturing.

 

 

Ik kan geen webpagina’s bezoeken in de browser

Controleer in de gebruikerportal van Kliksafe Mobi of je als gebruiker in het overzicht staat. Als dat niet zo is, meld jezelf (of degene die de browser wil gebruiken) dan aan als gebruiker door de app opnieuw te installeren.

Controleer of de tijd goed is ingesteld op het apparaat waarmee je de browser wil gebruiken.

 

Wat kost Kliksafe Mobi?

Kliksafe Mobi kost € 2,50 per maand voor installatie op 3 mobiele apparaten (‘3 licenties’).
Wil je de app op meer apparaten installeren, dan kan je een tweede bundel van 3 licenties aanschaffen.

En als je op een bepaald moment weer minder licenties nodig hebt, kan je een van de bundels eenvoudig opzeggen in MijnKliksafe.

 

 

Kliksafe Mobi – ik kan niet inloggen/activeren

Om te kunnen inloggen/activeren, moet het apparaat waarmee je Mobi wil gebruiken, online zijn. Controleer je verbinding.

Controleer gebruikersnaam en wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig.

 

 

Wat moet ik doen als Kliksafe Mobi onterecht een pagina blokkeert?

Op de blokkadepagina vind je de mogelijkheid om de onterecht geblokkeerde site te melden.

Let op: als het gaat om een door Kliksafe geblokkeerde site, dan komt je melding bij Kliksafe binnen. Het kan ook zijn dat een pagina wordt geblokkeerd omdat de beheerder van je telefoon/tablet dat heeft ingesteld. In dat geval komt je melding automatisch terecht bij de beheerder.

 

Kliksafe Mobi – kan ik mijn wachtwoord en/of e-mailadres aanpassen van de beheeromgeving?

Dat kan! Log in op MijnKliksafe en klik op ‘contract info’.

In de lijst van producten staat onder andere ‘Kliksafe Mobi. Klik hierop, en daarna op ‘Gegevens wijzigen’.

Vervolgens kan je een nieuw wachtwoord opgeven en/of een nieuw e-mailadres.

 

Werkt Kliksafe Mobi ook op een telefoon met E-mobiel?

Dat gaat prima samen. E-mobiel levert een gefilterde internetverbinding via 3G, maar kan niet filteren op een open wifi-verbinding. Kliksafe Mobi vult hier de functionaliteit van E-mobiel aan én biedt daarnaast controle over de apps op de telefoon.

 

Kliksafe Mobi – ik kan de app niet de-installeren

Voor deze actie is het van belang dat het apparaat een internetverbinding heeft. Controleer of je verbinding werkt.

Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig

 

Kliksafe Mobi – handleiding (Android)

Hier vind je de handleiding van Kliksafe Mobi voor Android.

Kliksafe Mobi – ik kan geen webpagina’s bezoeken in de browser

Controleer in de gebruikerportal van Kliksafe Mobi of je als gebruiker in het overzicht staat. Als dat niet zo is, meld jezelf (of degene die de browser wil gebruiken) dan aan als gebruiker door de app opnieuw te installeren.

Controleer of de tijd goed is ingesteld op het apparaat waarmee je de browser wil gebruiken.

 

 

 

Kliksafe Mobi – ik kan niet inloggen/activeren

Om te kunnen inloggen/activeren moet het apparaat waarmee je Mobi wil gebruiken, online zijn. Controleer je verbinding.

Controleer gebruikersnaam en wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig.

 

 

Kliksafe Mobi – kan ik mijn wachtwoord en/of e-mailadres aanpassen van de beheeromgeving?

Dat kan! Log in op Mijnkliksafe en klik op ‘Contractinfo’.

In de lijst van producten staat onder andere ‘Kliksafe Mobi’ Klik hierop, en daarna op ‘Gegevens wijzigen’.

Vervolgens kan je een nieuw wachtwoord opgeven en/of een nieuw e-mailadres.

 

Kliksafe Mobi – synchronisatie van de instellingen voor apps werkt niet

Als de synchronisatie van de instellingen voor apps niet werkt, kan je de volgende dingen doen:

  • Controleer in de gebruikersportal wat het tijdstip van laatste synchronisatie was. Wanneer die tijd vroeger is dan het tijdstip waarop je je instellingen wijzigde, controleer dan de internetverbinding op het apparaat.
  • Controleer of het filter in de Kliksafe Mobi app is ingeschakeld (Instellingen -> Wachtwoord beveiligde acties -> Webfilter Aan).
  • Controleer of de internetverbinding actief is.

Let op: Het kan enkele minuten duren voor de instellingen die zijn gemaakt in de gebruikersportal, actief zijn op het apparaat.

 

 

Als ik de tijd op mijn telefoon verander, veranderen dan ook de tijdsbeperkingen van Kliksafe Mobi?

Nee. Je kunt de tijd op de telefoon aanpassen, maar dit heeft geen gevolgen voor tijdsbeperkingen die zijn ingesteld in Kliksafe Mobi voor internetten of voor bepaalde apps.

Mocht je met de telefoon naar het buitenland gaan en daardoor in een andere tijdzone komen, dan kan je via www.kliksafe.mobi de tijdzone aanpassen.

 

Apps niet zichtbaar in de portal of synchroniseren lukt niet.

In de Mobi portal staan alle apps die op je mobiel staan. Soms synchroniseert de portal niet goed, en zie je niet alle apps, of worden nieuwe apps niet getoond.

Open Kliksafe Mobi

Ga naar de instellingen door op de 3 puntjes te klikken

Klik op Update apps-lijst

Voor uw wachtwoord in.

Klik op ‘OK’

De lijst zal nu verwerkt worden.
Staat de lijst met apps nog niet onder in de portal of is er geen synchronisatie geweest neem dan contact met ons op.

Hoe beheer ik apps binnen Kliksafe Mobi?

Als Kliksafe Mobi wordt geïnstalleerd, worden alle apps op de telefoon/tablet aangemeld in het gebruikersportal. Apps die daarna worden gedownload, worden automatisch toegevoegd aan dit overzicht.

Als beheerder kan je het downloaden van apps standaard toestaan of blokkeren.

In het tweede geval zal de gebruiker van het apparaat dus toestemming moeten vragen aan de beheerder om de app te kunnen gaan gebruiken. De optie om apps standaard toe te staan of te blokkeren staat in het Mobi portal, bij het tabblad ‘App Controle’.

Als beheerder vind je op deze pagina alle apps die op het apparaat staan. Hier kan je per app aangeven of deze wel of niet gebruikt mag worden. En of je een tijdsbeperking voor een aantal apps wil instellen. Wil je meer weten over de inhoud van een app, klik dan op ‘Details’.

Door te klikken op de naam van een kolom, worden apps gesorteerd op naam of installatietijdstip.

Hoe kan ik de browser van Kliksafe Mobi opschonen?

Als je browser traag wordt of sites worden niet goed getoond, kan het helpen om je browser op te schonen. In dit artikel lees je hoe je de browser van Mobi kan opschonen.

Open Kliksafe Mobi en klik vervolgens op de drie stippen rechts bovenin het scherm.

Klik op ‘instellingen’

Klik op ‘privacy-instellingen’

Klik hier op ‘verwijder geschiedenis’, ‘verwijder formuliergegevens’, ‘verwijder cache’ en ‘verwijder cookies’, en bevestig bij elke actie dat je wil doorgaan.

Melding ‘verwijder cache’, klik op ‘ja’ om cache te verwijderen.

Melding ‘verwijder coockies’, klik op ‘ja’ om cookies te verwijderen.

Melding ‘verwijder formuliergegevens’, klik op ‘ja’ om formuliergegevens te verwijderen.

Melding ‘verwijder geschiedenis’, klik op ‘ja’ om geschiedenis te verwijderen.

Hoe kan ik de Kliksafe Mobi app bijwerken / updaten?

Open de Google Play Store-app .

Tik op het menupictogram > Mijn apps.
Apps waarvoor een update beschikbaar is, bevatten het label ‘Update’.
Selecteer de afzonderlijke apps en tik op ‘Updaten’.

Tip: In bepaalde gevallen moet je telefoon/tablet opnieuw opgestart worden om een app te updaten.

Hoe meld ik me aan voor Kliksafe Mobi?

Als je de app installeert op een mobiel apparaat (telefoon/tablet), wordt er gevraagd of je al een account hebt. Als je hier ‘nee’ antwoordt, word je doorgestuurd naar de aanmeldingspagina op de website van Kliksafe.

Ben je al klant bij Kliksafe? Dan kun je Mobi ook aanvragen in MijnKliksafe.

 

Hoe moet ik de Kliksafe Mobi app verwijderen?

De Mobi app kan alleen verwijderd worden met een wachtwoord. Ga in de app naar ‘Instellingen’ en kies ‘Instellingen’ > ‘De-installeren’. Nu vraagt de app om het wachtwoord.

Let op: het is noodzakelijk dat de telefoon op dat moment verbinding heeft met internet.

Hoe moet ik Kliksafe Mobi installeren?

Download de app vanuit Google Play op je telefoon of tablet en tik op ‘Installeren’. Tijdens de installatie vraagt de app of je al een account hebt. Als je die hebt, vul je de volgende velden in:

  • Je gebruikersnaam (dit is dezelfde gebruikersnaam als van het gebruikersportal. Deze staat in de orderbevestiging van je Kliksafe Mobi abonnement.)
  • Je wachtwoord (hetzelfde wachtwoord als van het gebruikersportal. Ook deze staat in de orderbevestiging.)
  • De gebruiker: hier vul je de naam in van de gebruiker van de mobiele telefoon. Deze naam zal automatisch in de gebruikersportal getoond worden.

Heb je nog geen account, dan kan je een abonnement aanvragen bij Kliksafe.

Handleiding installeren Kliksafe Mobi.

 

 

Hoe stel ik de app in?

Als je Kliksafe Mobi opent en naar de instellingen gaat (tandwiel-icoontje rechts onderaan), kan je de app daar deels beheren (o.a. het toestaan of blokkeren van apps).

Makkelijker is om direct na de installatie de app te beheren in het gebruikersportal (http://kliksafe.mobi). Een aanrader, want daar heb je veel meer mogelijkheden om de app te beheren.

Hoe stel ik de app voorkeuren opnieuw in?

Om de voorkeuren van Mobi opnieuw in te stellen, volg je de volgende stappen:

Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Applicatiebeheer’ > [tabblad]alle(s).

Klik op ‘Appvoorkeuren opnieuw instellen’.

Klik op ‘Apps opnieuw instellen’.

Na het starten van een app (bijvoorbeeld e-mail) of het klikken op een link wordt gevraagd met welke browser de actie voltooid moet worden. Selecteer ‘Kliksafe Mobi’ en klik op ‘Altijd’.

Daarna komt de volgende melding.

Klik op ‘OK’. Nu is Kliksafe Mobi je standaard browser.