Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

Telefonie

Filter:
Wat zijn de gesprekstarieven voor digitale telefonie?

Al onze tarieven vind je hier.

Werkt mijn nummermelder bij Kliksafe-telefonie?

Bij Kliksafe-telefonie is het mogelijk om gebruik te maken van nummerweergave. Hierbij maken wij gebruik van de nieuwste technologieën. Heb je nog een oude, losse nummermelder, dan zal deze vermoedelijk niet gaan werken met Kliksafe-telefonie, omdat het apparaat niet met de nieuwste technologie overweg kan. Ook bieden wij hier geen ondersteuning op. De nummermelding op je telefoontoestel werkt wel bij Kliksafe.

Ik heb een telefoonabonnement bij KPN, kan ik gebruik maken van ADSL + bellen?

Ja. Aanmelden is erg gemakkelijk. Log in op je eigen MijnKliksafe. Ga naar ‘Contract info’ klik op het vinkje achter ‘wijzigen’ en klik dan op ‘abonnement wijzigen’

Meer informatie vind je hier: informatie over adsl+bellen.

Als je overgaat op Kliksafe ADSL + bellen, controleer dan de volgende stappen:

  1. Controleer je contract
  2. Vraag je abonnement aan
  3. controleer beëinding

Meer informatie over deze stappen vindt je op https://www.kliksafe.nl/overstappennaarkliksafe/

 

Wat zijn servicenummers?
  • 0800: gratis informatienummers
  • 090x: betaalde informatie- en servicenummers 
  • 084: Unified Messaging en Faxmail
  • 085: geografisch onafhankelijke telefoonnummers
  • 087: personal numbers voor persoonlijke assistent-diensten
  • 14: nummers voor gemeentelijke instanties
  • 116: nummers met een specifiek maatschappelijk nut
  • 18xy: nummerinformatie (bijvoorbeeld 1888)
  • 0906: erotische nummers (wordt standaard geblokkeerd door Kliksafe)
  • 0909: entertainment nummers (wordt standaard geblokkeerd door Kliksafe)
Instellen andere telefonieprovider in FRITZ!BOX

Hieronder wordt uitgelegd hoe je de instellingen van een andere VoIP-provider in je Kliksafe FRITZ!Box zet.

Deze handleiding geldt dus niet voor Kliksafe Telefonie (VoIP).

Een andere VoIP-provider instellen in de FRITZ!Box:

  • Zet je proxy uit (Start/Configuratiescherm/Netwerk en Internet/Internetopties/Verbindingen/LAN-instellingen);
  • Ga in je browser naar http://fritz.box.
  • Klik boven in het scherm op ‘Expert mode’. Vink de Expert mode aan en kies voor ‘Apply’;
  • Ga links in het menu naar Telephony/Internet Telephony;
  • Kies voor New Internet Telephone Number;
  • Vul je VoIP-gegevens in;
  • Klik op ‘OK’.
Ik heb ISDN, kan ik Kliksafe-telefonie nemen?

Ja, zeker kan dat.

KPN stopt per 1 september 2019 met ISDN. Het ISDN-netwerk is verouderd; er zijn nu betere en goedkopere technieken zoals VoIP (bellen via internet). Heb je dus nog ISDN, dan is het handig dat je alvast kijkt naar een alternatief. Naast dat het dus moet, is het ook nog eens beter voor je portemonnee: het is namelijk altijd goedkoper om te bellen via internet.

Wat moet je doen?
Het handigst is dat we samen regelen dat je overstapt naar Kliksafe Internet + bellen. Je kan ons bellen, maar je mag ook een mail sturen. Dan zoeken wij het vast uit en kunnen we je van een goed advies voorzien. Neem alvast een kijkje bij onze abonnementen Internet + Bellen.

Voordelen van Kliksafe-bellen

  • Gratis bellen met alle andere Kliksafe-bellers.
  • Je kunt kiezen voor een voordelige belbundel.
  • Kliksafe heeft al meer dan 11.000 tevreden bellers.
Ik bel nu via een andere provider, kan ik Kliksafe-telefonie nemen?

Ja, zeker kan dat.

KPN heeft de inkoop van linesharing flink verhoogd. Per 1 januari 2018 is de prijs voor haar klanten daarmee ook omhoog gegaan. En ben je een stuk goedkoper uit met Internet + Bellen van Kliksafe.

Wat moet je doen?
Ons advies is om het abonnement dat je nu hebt, te upgraden. Dat houdt in dat je overstapt van alleen Internet naar Internet + Bellen. Hoe doe je dit?

  • Ga naar MijnKliksafe.
  • Klik onderaan op je huidige abonnement.
  • Nu zie je wat je hebt. Onderaan deze pagina klik je op Upgrade naar +Bellen.
  • Voer je postcode en huisnummer in en kijk welke abonnementen er op jouw adres beschikbaar zijn.
  • Kies het abonnement dat het beste bij je past!

Neem alvast een kijkje bij onze abonnementen Internet + Bellen.

De voordelen van Kliksafe-bellen

  • Gratis bellen met alle andere Kliksafe-bellers.
  • Je kunt kiezen voor een voordelige belbundel.
  • Kliksafe heeft al meer dan 11.000 tevreden bellers.
Kan ik een telefooncentrale/huiscentrale aansluiten op Kliksafe-telefonie?

Bij Kliksafe-telefonie moet je je telefoon rechtstreeks aan te sluiten op je modem. Dit betekent dat er geen telefooncentrale/huiscentrale tussen zit. Natuurlijk kan je er zelf voor kiezen om een telefooncentrale/huiscentrale te gebruiken, alleen bieden wij hier geen ondersteuning op.

Kan ik gebruik maken van VoIP met mijn modem?

Niet elk modem is geschikt voor digitale telefonie (VoIP). Deze informatie is over het algemeen te vinden in de handleiding van je modem.

De huurmodems die door Kliksafe worden geleverd, zijn geschikt voor VoIP, en worden ook ondersteund door het klantcontactcentrum:

Als er op jouw modem één of twee ‘Phone’ of ‘VoIP’ aansluitingen aanwezig zijn, kun je gebruik maken van VoIP.
Zijn deze poorten niet aanwezig, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum voor de levering van een nieuw modem.

Kan ik nog bellen met Kliksafe-telefonie als ik de computer uitschakel?

Ja, dat kan zeker. Je belt namelijk niet via de computer, maar via het modem.

Kan ik vanaf elke verbinding gebruik maken van Kliksafe-telefonie?

Uit veiligheidsoverwegingen kun je uitsluitend vanaf een Kliksafe-verbinding gebruik maken van Kliksafe-telefonie. Het is dus niet mogelijk om via het netwerk van een andere provider je SIP telefoons of centrale te registreren.

Kan mijn modem VoIP aan?

Niet elk modem is geschikt voor VoIP. Of je modem geschikt is voor telefonie, is te vinden in de handleiding.

De volgende merken/typen worden ondersteund door het klantcontactcentrum:

  • Siemens SX762
  • Zyxel 2612
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7270
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7360
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7390
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7430
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7490

Als er op jouw modem één of twee ‘Phone’ of ‘VoIP’ aansluitingen aanwezig zijn, kun je gebruik maken van VoIP.

Zit er geen ‘Phone’ of ‘VoIP’ aansluiting? Neem dan contact met ons op voor de levering van een nieuw modem.

Ik kan niet bellen en/of gebeld worden. Wat moet ik doen?
  • Herstart je modem.
  • Plaats het toestel/de toestellen terug op het basisstation, haal de stroom er af en zet deze er weer op.
  • Sluit je telefoontoestel met een kort los kabeltje direct op de Phone /FON1 poort aan (dit is het punt waar de telefoonaansluiting uit het modem komt). Als je telefoon het nu wel doet, weet je vast dat de storing niet in de interne bekabeling zit.
  • Test met een ander toestel of je weer kunt bellen of gebeld kunt worden.

Werkt het niet? Neem contact op met ons klantcontactcentrum, dan helpen we je graag.

Ondersteunt Kliksafe SIP-toestellen?

Kliksafe zorgt er voor dat de SIP-gegevens in het Kliksafe-modem komen te staan. Normale toestellen (analoog of eventueel DECT) kan je dan met het modem te verbinden. Dit wordt door ons ondersteund.

SIP-toestellen worden door ons niet ondersteund. Wel kunnen wij de benodigde gegevens aanleveren. Mocht het gebruik van SIP-telefoons de door ons ondersteunde telefonie (via modem) verstoren, dan adviseren wij geen SIP-toestellen te gebruiken.

De volgende gegevens kun je nodig hebben om je SIP-telefoon werkend te krijgen:

   
   
   

 

 

SIP Local Port:

5060

SIP Server Address:

89.146.63.19

SIP Server Port:

5060

REGISTER SERVER ADDRESS:

89.146.63.19

REGISTER SERVER PORT:

89.146.63.19

SIP Service Domain:

ks.hip-service.nl

Primary Compression Type:

G711A

Secondary Compression Type:

G711u

Third Compression Type:

G729

DTMF Mode:

RFC 2833

 

Sneltoetsen voor doorschakelen en voicemail

Hieronder vind je een overzicht van de veelgebruikte sneltoetsen voor doorschakelen en voicemail op het Kliksafe-telefonieplatform. Als je gebruik maakt van een Fritz!BOX-modem, kan het zijn dat je sterretje én hekje (*#) voor de keuze moet kiezen (dus bijvoorbeeld *#*72).

Nummerweergave
Nummerweergave alle gesprekken uitzetten: *31
Nummerweergave alle gesprekken aanzetten: #31
Nummerweergave uit voor eerstvolgende gesprek: *67

Doorschakelen
Direct doorschakelen
Activeren: *72
Deactiveren: *73
(Dat werkt zo:  Bel naar: *72 Er wordt gevraagd naar het nummer om naar door te schakelen. Voer het nummer in, en sluit af met een #. De doorschakeling is nu ingesteld.)

Doorschakelen bij bezet
Activeren: *90
Deactiveren: *91

Doorschakelen bij geen gehoor
Aantal keren overgaan te selecteren via: *610
Activeren: *92
Deactiveren: *93

Doorschakelen indien geen internet
Activeren: *94
Deactiveren: *95

Doorschakelen naar voicemail
Direct doorschakelen
Activeren: *21
Deactiveren: #21

Doorschakelen bij bezet
Activeren: *40
Deactiveren: #40

Doorschakelen bij geen gehoor
Aantal keren overgaan te selecteren via: *610
Activeren: *92
Deactiveren: *93

Anonieme gesprekken blokkeren
Activeren: *77
Deactiveren: *87

Waarschuwingsmail bij overschrijding gesprekskosten

Maak je gebruik van Kliksafe-telefonie, dan kun je een waarschuwingsmail laten sturen als je gesprekskosten een bepaalde drempel overschrijden.

  • Log in op MijnKliksafe;
  • Ga naar het menu ‘Telefonie-instellingen’;
  • Je bent nu ingelogd in het telefoniegedeelte.

Bij de menu-instellingen kun je aangeven of je gewaarschuwd wilt worden als er een bepaalde limiet wordt overschreden, en bij welke limiet dat moet zijn. Er wordt dan een waarschuwing gestuurd naar het e-mailadres waarmee je bent ingelogd in MijnKliksafe.

Wat is porteren?

Porteren is het overzetten van het telefoonnummer van de ene naar de andere provider. Bij portering wordt altijd je oude abonnement opgezegd. Als een portering vanaf Solcon loopt, wil Solcon ook van jou nog een bevestiging van de opzegging.

Als ik besluit over te gaan op Kliksafe-telefonie, kan ik dan mijn huidige nummer houden?

Ja, dit is mogelijk.

Zeg je oude telefonie abonnement nooit op voor de nieuwe actief is.

Als je verhuist naar een andere regio, maken wij een nieuw nummer voor je aan. Het oude nummer vervalt dan.

 

Wil je Kliksafe telefonie toevoegen aan je abonnement? Dat kan via MijnKliksafe of via ons klantcontactcentrum.

Doorschakelen instellen voor telefonie

Naast de doorschakelfuncties die je via MijnKliksafe tot je beschikking hebt, kun je ook rechtstreeks via je telefoon de doorschakelfunctie inschakelen. Hieronder lees je hoe je dat doet.

Als je gebruik maakt van een Fritz!BOX-modem, kan het zijn dat je sterretje én hekje (*#) voor de keuze moet kiezen (dus *#*72).

Doorschakelen inschakelen:

  • Om het doorschakelen in te schakelen, bel je het nummer *72.

Er wordt gevraagd of je het telefoonnummer wil intoetsen waar naar toe moet worden doorgeschakeld.

  • Sluit af met een hekje (#).

Doorschakelen uitschakelen:

  • Om het doorschakelen uit te schakelen, bel je het nummer *73.

Let op: bij doorschakelen zijn alle gesprekskosten voor jezelf!

Doorschakelen telefoongesprekken

Maak je gebruik van Kliksafe-telefonie, dan kun je eenvoudig je gesprekken doorschakelen via MijnKliksafe.

  • Log in in MijnKliksafe.
  • Klik op het tabblad ‘Telefoniegegevens’.
  • Je bent dan ingelogd in het telefoniegedeelte.
  • Hier klik je via het menu ‘Telefoon’ je telefoonnummer aan, vervolgens zie je links de optie ‘Doorschakelen’. Hier kun je de doorschakeling instellen.
Gidsvermelding

Bij het afsluiten van een telefonieabonnement kun je aangeven of je telefoonnummer in de telefoongids wordt opgenomen.

Liever geen gidsvermelding meer? Hou er dan rekening mee dat je telefoonnummer niet meer te vinden is voor familie, kennissen en instanties. Men kan je telefoonnummer dan niet meer vinden via de papieren telefoongids, online telefoongids en de telefonische nummerinformatiedienst.

Als je je keuze voor gidsvermelding wilt wijzigen, stuur dan een mail naar klantcontactcentrum@kliksafe.nl.

Handleiding Billingportal

Download hier de handleiding van de Billingportal.

 

Handleiding voicemail

Download hier de handleiding van de Voicemail, hierin staan alle mogelijke opties uitgelegd.

Hoe kan ik mijn abonnement bij Pretium beëindigen?

Opzeggen Pretium
Op deze pagina lees je wat je moet doen om een bestaand (ongewenst) contract met Pretium op te zeggen. Dit gaat bij Pretium bepaald niet vanzelf.
Vaak blijkt er na het opzeggen van het telefoonabonnement nog geld te worden afgeschreven ten bate van een abonnement op Pretium-Privilege. Het gaat om jaarlijkse bedragen ter grootte van ongeveer €65 naar rekening 6883111 ten name van Pretium B.V.

Veel informatie over onder andere het meenemen van het telefoonnummer naar een nieuw abonnement is te vinden op www.consuwijzer.nl.

Als je tijdens de overeengekomen contractperiode (meestal 1 of 2 jaar) het Pretium-abonnement opzegt, ben je contractueel verplicht de gehele contractperiode door te betalen. Dat is niet verstandig, omdat je dan dubbele abonnementskosten moet betalen
Na deze contractperiode ben je op ieder moment vrij om het abonnement op te zeggen (met een maand opzegtermijn). Denk er dus om, dat bij Pretium Telecom minstens een maand voor de gewenste datum schriftelijk en aangetekend moet worden opgezegd en bewaar de bewijzen!

Als je het abonnement zelf moet opzeggen, kun je overwegen om dit pas te doen, nadat je met behoud van nummer bij de nieuwe telefoonleverancier bent aangesloten. Hiermee voorkom je problemen en zelfs eventuele afsluiting. Het nadeel is een maand dubbele abonnementskosten.

Als je niet langer gebruik wilt maken van je telefoonnummer, vermeld dan nadrukkelijk dat je de aansluiting met dit nummer per opzegdatum wilt opheffen.

Pretium kan hier ten onrechte heel erg moeilijk over doen.

Uit de Algemene Voorwaarden van 19 november 2009:
15.1 De Overeenkomst voor de Telefoon- en/of de Internetdienst zonder Aansluiting wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kan door Pretium Telecom of de Contractant worden beëindigd overeenkomstig het bepaalde in dit artikel. De Overeenkomst voor de Aansluiting in combinatie met de Telefoondienst (het Telefoonabonnement) alsmede de Overeenkomst voor de ADSL-Dienst wordt aangegaan voor de overeengekomen contractperiode (te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de datum waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen)(= datum wervingsgesprek via telefoon). De Contractant kan de Overeenkomst opzeggen met in- achtneming van een opzegtermijn van een maand tegen het einde van deze overeengekomen contractperiode. De Overeenkomst zal stilzwijgend worden verlengd met telkens een termijn van één jaar, tenzij de Contractant na stilzwijgende verlenging de Overeenkomst al dan niet tussentijds opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

Opzeggen Pretium Privilege
Telefoonabonnees van Pretium Telecom worden op listige wijze door Pretium (Privilege) gelokt met kansen op fantastische prijzen en een gratis lidmaatschap (alleen het eerste jaar). Dit wordt gecombineerd met een opzegtermijn van 3 maanden (speciaal in het leven geroepen om de klant op het verkeerde been te zetten).

Abonnees beseffen vaak niet dat ze lid geworden zijn en dat ze er ooit voor moeten betalen en doen er niets mee. Pas bij de automatische incasso van €65 (of €80 inclusief partner) voor het tweede jaar, beseffen ze dat ze er meer dan 1 jaar aan vast zitten en dat de volgende jaren helemaal niet gratis zijn – en dat ze niet meer kunnen opzeggen, zonder het tweede jaar te betalen. Minder oplettende klanten beseffen dit niet, maar denken dat het Pretium van de telefoon is en betalen jaar na jaar, na jaar…

Denk er om, dat bij Pretium schriftelijk en aangetekend moet worden opgezegd en bewaar de bewijzen! Hoe opzeggen (voor Pretium Telecom) is te vinden op https://www.pretium.nl/Klantenservice/Opzeggen.

Uit de Algemene Voorwaarden van 19 november 2009:
11. Duur en beëindiging
11.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, te rekenen vanaf het moment van de aanmelding door Contractant voor de Pretium Diensten, met daarbij een stilzwijgende verlenging van telkens 1 jaar tot wederopzegging.
11.2 De opzegging als bedoeld in lid 1 van dit artikel door de Contractant kan slechts geschieden na voorafgaande schriftelijke kennisgeving aan Pretium en met in achtneming van een termijn van tenminste 3 maanden voor het verstrijken van een jaartermijn mits de Contractant het gebruik van de Pretium Diensten staakt en gestaakt houdt vanaf het moment van de dag waartegen wordt opgezegd, derhalve de dag waarop de jaartermijn eindigt.

Dit mag dus, al hoewel je net als vele anderen op het verkeerde been bent gezet, omdat beide overeenkomsten niet gelijktijdig en met verschillende opzegtermijnen moeten worden beëindigd.

Hoe sluit ik telefoontoestellen aan op mijn modem?

Op al onze recente modems zit een Phone- of FON-poort, hierop kan het gewone telefoontoestel direct aangesloten worden.

Als digitale telefonie (VoIP) in je modem goed ingesteld staat, dan kun je nu bellen met je telefoon.

Hoe stel ik een wisselgesprek in de FRITZ!Box?

Het is mogelijk om ‘Wisselgesprek’ te activeren voor je telefoonnummer.

Dit betekent dat je nieuwe oproepen krijgt en kunt beantwoorden, terwijl je een telefoongesprek voert.

Hoe je ‘Wisselgesprek’ kunt activeren, vind je in de Handleiding Billingportal.

In de handleiding is vermeld welke instellingen je hiervoor moet doorvoeren in je FRITZ!Box. 

Heb je nog vragen? Neem contact op met ons klantcontactcentrum, dan kijken we met je mee.

Hoe stel ik mijn voicemail in?

Kliksafe biedt ook voicemail aan op haar telefoniediensten. Je kunt dit instellen via MijnKliksafe

  • Log in op MijnKliksafe voor telefonie- en voicemail-instellingen:
  • Ga naar ‘telefonie-gegevens’.
  • Kies op die pagina het tabblad ‘Telefoon’.
  • Klik op instellingen voor telefoon met daarachter uw telefoonnummer.
  •  

Als je hier het tabblad ‘voicemail’ kiest, kun je diverse zaken instellen.

De volgende opties zijn beschikbaar:

  • ‘Gebruik voicemail’: hiermee schakel je de voicemail in.
  • ‘Stuur een kopie van het voicemailbericht naar onderstaand e-mailadres’: gebruik deze optie om de boodschap ook naar het opgegeven e-mailadres te laten sturen.
  • ‘Alle oproepen doorsturen’: het telefoontoestel gaat niet over, de beller wordt direct doorgestuurd naar de voicemail.
  • ‘Indien bezet doorsturen’: als je in gesprek bent, zal degene die belt worden doorgestuurd naar de voicemail.
  • ‘Indien geen gehoor’: hier kan ingesteld worden hoe vaak het toestel over gaat voordat de beller wordt doorgestuurd naar de voicemail.

Als je de gewenste opties hebt gekozen, kun je klikken op ‘Opslaan’.

Als de instellingen doorgevoerd zijn, kun je de voicemail activeren door te bellen naar 1233.
Je krijgt nu een bandje te horen met twee vragen:

  1. De eerste vraag die je krijgt, is om de toegangscode te wijzigen. Hier kun je een viercijferige code opgeven en afsluiten met #.
  2. Spreek je naam in en sluit af met #.

Je voicemail is nu klaar voor gebruik.

Hoe weet ik of ik gebruik maak van Kliksafe-telefonie?

Om te weten of je via Kliksafe belt, bel je naar het nummer 1000.
Als je hoort: Dit is geen geldig nummer of je hoort een ingesprektoon, bel je niet via Kliksafe.
Als je wel via Kliksafe belt, hoor je: U belt nu via digitale telefonie van Kliksafe. Aan dit gesprek zijn geen kosten verbonden. U kunt de verbinding nu verbreken.