Dit is... Wennemar
Maak kennis met collega Wennemar. Hij werkt inmiddels een aantal maanden bij team Zakelijk. In deze blog vertelt Wennemar wat hij doet bij Kliksafe, en wat hem thuis bezig houdt. Lees mee en laat je verrassen ;-).

Wennemar:
In dienst bij Kliksafe sinds 1 februari 2025
Functie: technisch supportspecialist op de afdeling Zakelijk
Hoe kom je bij Kliksafe?
“Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging en dus een nieuwe baan. Toen ik de functie bij Kliksafe zag, wist ik niet goed wat ik ervan kon verwachten. Maar toch vond ik het interessant. Dus ging ik informeren, voerde meerdere gesprekken en solliciteerde bij het wervingsbureau. Verdere gesprekken waren bij Kliksafe, en daar ontmoette ik de collega’s van team zakelijk. Dat vond ik zo leuk, dat gaf de doorslag! Het leek me een heel mooi bedrijf.”
En hoe is het na 3 maanden?
Wennemar werkt op de afdeling Kliksafe Zakelijk; dat team is met name werkzaam voor het onderwijs, en daarnaast voor bedrijven. “De start was vrij intensief. Nu duik ik de diepte in, terwijl ik een echte generalist ben. Het werk is heel afwisselend. Elke ticket en situatie is anders.” Maar hoe zit dat dan, het zijn toch allemaal scholen? Wennemar: “Dat klopt op zich wel. Maar het filter wordt gemanaged door bepaalde policies. En dat is overal anders, elke school heeft zijn eigen wensen en ideeën, en dat maakt elke situatie anders. Bij sommige scholen zijn systemen vrij simpel ingericht, op andere scholen is het heel complex. Dus vragen en situaties worden steeds anders opgelost. Er is geen standaard. Die diversiteit, en het contact met de klant maakt voor mij die uitdaging compleet. Ik heb het heel goed naar mijn zin.”
Wat heb je vóór Kliksafe gedaan?
“Ik heb altijd gewerkt als voornamelijk techneut in de ICT en systeembeheer, maar maakte ook offertes, gaf advies en gaf instructies. Ben dan ook een echte generalist; ik weet overal iets van. Ik heb vooral veel technisch systeembeheer gedaan, bij allerlei bedrijven, maar ook bij de klant op locatie. Vooral dat contact met de klant vond ik heel mooi, dan zie je de mensen live en leer je ze kennen. En je proeft de sfeer in een bedrijf.”
Had je daar ook voor geleerd?
Ha, hij lacht. “Na de HAVO wilde ik heel graag vertaler worden. Maar die opleiding is in Maastricht, en dat was wel érg ver weg. Ook leek de ALO (gymdocent) me geweldig, maar ook daar kwam het niet van. Ik wist gewoon niet echt wat ik wilde – als je zo jong ben, dan ken je jezelf nog niet zo goed hè. Ik deed een test, die ICT uitwees, wat ik óók leuk vond. Het werd een korte ICT-opleiding. Daarna ging ik werken. Tijdens en naast m’n werk volgde ik allerlei cursussen, meest ICT-gerelateerd, en ook projectmatig werken. In 2014 heb ik psychosociale therapie gestudeerd. Ik deed in mijn vrije tijd pastoraal werk, en deze studie kwam daarbij goed van pas. Mijn hart ligt echter toch bij de ICT, en dit kan ik zo heel goed combineren. Ook in het omgaan met mensen en voor klantbenadering.”
Wat gaan klanten van jou zien/merken?
“Vooralsnog krijgen klanten mij als eerste aan de telefoon. Ik behandel de vraag of het verzoek, al dan niet met hulp van tweedelijns collega’s. Daarnaast behandel ik de binnenkomende eerstelijns tickets, en ook al tweedelijns. Ik installeer hardware voor de klant en doe de voorbereidende dingen daarvoor (op kantoor). Ook ben ik bezig met meer organisatorische zaken. Ik ben bezig met het organiseren van een teambuilding, dat vind ik ook heel leuk.”
Wat vind je zo mooi aan het werk?
“We hebben een geweldig team! Dat vind ik een van de belangrijkste dingen aan mijn werk. Naast hard en serieus werken, kunnen we ook lachen. Ik onderschrijf van harte de missie van Kliksafe, en dat ik daaraan kan bijdragen vind ik fantastisch. Meewerken aan het bieden van veilig internet aan voornamelijk kinderen.
Als ik een lastig ticket heb behandeld en afgerond, en de klant is tevreden, ben ik ook tevreden – dat is voor mij belangrijk. Het werk is soms intensief. We hebben een prachtig product, dat tegelijk heel complex is. Er zijn zóveel mogelijkheden. Het is voor mij nog vaak zoeken naar wat er precies aan de hand is bij een klant. Ik vind het werk heel leerzaam, en erg leuk: ik krijg er gewoon energie van!”
Waarom Kliksafe?
“Kliksafe is een mooi bedrijf, met heel leuke collega’s. Het is een mindset die er is, een drive: we gaan ervoor met z’n allen. Ik merk heel erg dat we gezamenlijk een doel hebben. We hebben zo’n mooi product, dat moeten veel meer mensen weten en gaan gebruiken!”
Wat vind je het leukst aan je team?
“Niet alleen mijn eigen team is geweldig, het hele Kliksafe-team! We hebben nu net een nieuwe directeur; hij is heel enthousiast en slagvaardig. Binnen ons eigen team klikt het goed met elkaar. Een mooie mix van heel technische mensen, mensen met organisatietalent, verkopers: prachtig. Allemaal enthousiaste mensen die er in de kern voor willen gaan. Dat maakt onze afdeling mooi.”
Wat maakt Kliksafe een goede werkgever?
“Dat je de mogelijkheid krijgt om je persoonlijk verder te ontwikkelen. Er is betrokkenheid vanuit directie en ook collega’s zijn heel betrokken op elkaar. Ze zien je staan.”
Wat voor hobby’s heb je?
“Ik hou veel van sporten, heb ook veel gesport: judo, karate, tafeltennis, hockey. Ik heb veel hardgelopen, en nu hou ik het bij wielrennen. Vandaag is #fietsnaarjewerkdag, en natuurlijk ben ik uit Zwolle komen fietsen. Daarnaast is koken een grote hobby van me, mijn specialiteit is Indonesisch. Tja, dat heb je met Indonesische roots (grijns), mijn moeder is in Indonesië geboren en generaties hebben daar gewoond. Zeker eens per week maak ik een rijstmaaltijd met Indische gerechten. Bijvoorbeeld: Sambal Goreng Telor (gekruide eieren), Sambal Boontjes en Nasi Kuning (gele rijst). Ik ben dé kok thuis, haha! En mijn vrouw is mijn souschef, zij snijdt alles. Ik hou gewoon van koken en culinair bezig zijn.”
Jullie snappen dat wij blij zijn met onze collega Wennemar, en dat we ernaar uitkijken om een van zijn baksels te proberen.
Geef een reactie