
Meta AI in WhatsApp: privacy in gevaar? Zo zet je het uit
Overzicht: Wat is er aan de hand met WhatsApp en AI? Is WhatsApp nog...
Je krijgt allemaal wel van die mails die je niet meer hoeft. Reclamemails van de supermarkt, of nieuwsbrieven van bedrijven of organisaties. Mails waar je je ooit voor hebt aangemeld, bewust of onbewust. De verleiding is groot om zulke berichten als spam te markeren, maar dat is juist wat je niet moet doen. In deze blog lees je wat je met zulke mail moet doen.
Ongewenste mails zijn vaak mails met aanbiedingen, reclames of nieuwsbrieven die je niet meer wil krijgen – maar waar je jezelf ooit voor hebt ingeschreven of aangemeld. Het kan ook gebeuren dat je iets bestelt, en je daardoor automatisch bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van dat bedrijf.
Spammails krijg je ongevraagd in je mailbox. Ze willen je iets verkopen, je misleiden of je ergens op laten klikken. Meestal iets dubieus. Spam is niet per se phishing, al lijkt dat er wel vaak op. Lees hier het verschil.
Een nieuwsbrief of reclamemail wordt naar een hele lijst mailadressen (en dus mensen) verstuurd. Als jij die mail niet meer wilt ontvangen, en die mail als spam aanmerkt:
Kortom: jouw actie heeft er invloed op hoe anderen hun mail ontvangen.
De meeste nieuwsbrieven en reclamemails hebben onderaan een afmeldlink. Door daarop te klikken, wordt jouw e-mailadres netjes verwijderd uit de verzendlijst. En daarbij zorg je ervoor dat een andere geïnteresseerde de mail nog wel krijgt.
Door e-mails op de juiste manier af te melden in plaats van ze als spam te markeren, houd je je inbox schoon én help je andere gebruikers. Een kleine moeite met grote impact!
PS Niet uitschrijven voor de Kliksafe-nieuwsbrief hè. Dan mis je belangrijke en leuke info. Je kunt je wel inschrijven :-).
Geef een reactie