Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

Serviceweb is wel goed bereikbaar.

Veelgestelde vragen

Filter:
Kan ik vanaf elke verbinding gebruik maken van Kliksafe-telefonie?

Uit veiligheidsoverwegingen kun je uitsluitend vanaf een Kliksafe-verbinding gebruik maken van Kliksafe-telefonie. Het is dus niet mogelijk om via het netwerk van een andere provider je SIP telefoons of centrale te registreren.

Kliksafe Mobi – kan ik mijn wachtwoord en/of e-mailadres aanpassen van de beheeromgeving?

Dat kan! Log in op het Serviceweb en klik op ‘Abonnement’.

In de lijst van producten staat onder andere ‘Kliksafe Mobi’ (in oranje letters). Klik hierop, en daarna op ‘Gegevens wijzigen’.

Vervolgens kan je een nieuw wachtwoord opgeven en/of een nieuw e-mailadres.

 

Hoe lang kan ik mijn gespreksdetails inzien?

De details van de door u gevoerde telefoongesprekken worden maximaal 5 maanden door ons bewaard. U kunt deze raadplegen via Serviceweb. Vanwege wettelijke privacyregels mogen de gegevens slechts een beperkte periode bewaard worden.

Mijn draadloze verbinding (wifi) is niet optimaal

Je draadloos internet functioneert niet optimaal. Lees hieronder wat je daar aan kan doen.

Een draadloos netwerk maakt gebruik van de 2,4 GHz frequentie. Deze frequentie is een radiogolf en daardoor gevoelig voor storing door andere signalen en/of objecten. Dergelijke storing noemen we interferentie.

Hieronder volgen mogelijke oorzaken die er voor zorgen dat je draadloze signaal verstoord wordt of dat je signaal verminderd wordt. Hierdoor hapert de verbinding of neemt de snelheid af. Het is raadzaam om het signaal zo min mogelijk in aanraking met deze bronnen te laten komen.

Er kan sprake zijn van interferentie in je omgeving zijn, als:

  • Je een zwak signaal ontvangt;
  • De snelheid van je draadloze netwerk voortdurend wisselt;
  • Je helemaal geen draadloos netwerk tot stand kunt brengen.

Wat kan storing of vermindering van het je wifi signaal veroorzaken?

  • DECT basisstations (voor draadloze telefoons) verstoren het wifi-signaal;
  • Bluetooth-apparatuur;
  • Betonnen muren en betonnen vloeren (zeker met betonijzer er in);
  • Een laag aluminiumfolie onder laminaat of parket;
  • Spiegels en raamfolie;
  • Vloerverwarming;
  • Radiatoren;
  • Koelkasten, magnetrons, televisies en zelfs computers en beeldschermen;
  • Overige apparatuur zoals babyfoons of satellietontvangers;
  • Beveiligingscamera’s;
  • Apparatuur waarmee draadloos videosignaal wordt verlengd (HDMI, SCART).

Wat kunt je doen om je draadloze signaal te verbeteren?

  • Je apparatuur zo ver mogelijk van de storingsbronnen houden;
  • Je apparatuur op een centrale plaats zetten (niet op de grond);
  • Je apparatuur niet bij metalen oppervlakten of andere draadloze apparatuur plaatsen;
  • Het verplaatsen van je modem (soms maar enkele centimeters) kan al een groot verschil maken: plaats je apparatuur zo dicht mogelijk bij het modem (advies is niet meer dan 10 meter of één verdieping vanaf het modem). Verder weg kan in veel gevallen wel werken. Mocht je problemen ervaren, plaats de apparatuur dan dichterbij;
  • Als laatste zijn er ook nog de draadloze netwerken bij jouw in de buurt. Als betreffende netwerken op dezelfde kanalen uitzenden, loopt het kanaal vol. Het advies is dan om de draadloze kanalen te wijzigen. Mocht je niet weten hoe dit moet, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum.

 

Ik kan geen webpagina’s bezoeken in de browser

Controleer in de gebruikerportal van Kliksafe Mobi of je als gebruiker in het overzicht staat. Als dat niet zo is, meld jezelf (of degene die de browser wil gebruiken) dan aan als gebruiker door de app opnieuw te installeren.

Controleer of de tijd goed is ingesteld op het apparaat waarmee je de browser wil gebruiken.

 

Kan ik mijn facturen per post ontvangen?

Ja, dat kan. De verzend- en administratiekosten bedragen € 1,25 per factuur. Stuur een e-mail naar administratie@kliksafe.nl om deze optie te activeren.

 

Ik kan mijn factuur niet openen.

Om de factuur te kunnen openen, moet Adobe Reader op je computer zijn geïnstalleerd. Heb je dit programma niet? Je kan het gratis downloaden bij Adobe.

Als Adobe Reader niet werkt, kun je een alternatief programma (Foxit) downloaden en daarna nogmaals de factuur proberen te openen.

Ik heb een belbundel. Waarom worden er ook verbruikskosten berekend?

Je belbundel heeft betrekking op de categorieën nationaal mobiel en/of nationaal vast.
Gesprekken naar alle overige categorieën vallen hierbuiten en worden tegen het normale tarief in rekening gebracht.

Omdat verbruikskosten achteraf worden gefactureerd, kunnen deze kosten betrekking hebben op een periode waarin je nog geen gebruik maakte van de belbundel. De betreffende periode staat afgedrukt op de specificatiepagina van je factuur.

Daarnaast is het mogelijk dat je de maximale ruimte van de belbundel hebt overschreden. Bij ‘Bel-vrij vast’ is dit 1500 minuten per maand. Bij ‘Bel-vrij vast en mobiel’ is dit 1000 minuten. In de maand waarin de belbundel is gestart, wordt de maximale ruimte naar rato herrekend.

Lees hier hoe je een uitgebreide specificatie van je gebruikskosten kan zien.

Kan mijn modem VoIP aan?

Niet elk modem is geschikt voor VoIP. Of je modem geschikt is voor telefonie, is te vinden in de handleiding.

De volgende merken/typen worden ondersteund door het klantcontactcentrum:

  • Siemens SX762
  • Zyxel 2612
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7270
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7360
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7390
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7430
  • FRITZ!Box Fon WLAN 7490

Als er op jouw modem één of twee ‘Phone’ of ‘VoIP’ aansluitingen aanwezig zijn, kun je gebruik maken van VoIP.

Zit er geen ‘Phone’ of ‘VoIP’ aansluiting? Neem dan contact met ons op voor de levering van een nieuw modem.

Ondersteunt Kliksafe SIP-toestellen?

Kliksafe zorgt er voor dat de SIP-gegevens in het Kliksafe-modem komen te staan. Normale toestellen (analoog of eventueel DECT) kan je dan met het modem te verbinden. Dit wordt door ons ondersteund.

SIP-toestellen worden door ons niet ondersteund. Wel kunnen wij de benodigde gegevens aanleveren. Mocht het gebruik van SIP-telefoons de door ons ondersteunde telefonie (via modem) verstoren, dan adviseren wij geen SIP-toestellen te gebruiken.

De volgende gegevens kun je nodig hebben om je SIP-telefoon werkend te krijgen:

Number (van je VoIP-account):

op te vragen via het Serviceweb

User Name (van je VoIP-account):

op te vragen via het Serviceweb

Password (van je VoIP-account):

op te vragen via het Serviceweb

 

 

SIP Local Port:

5060

SIP Server Address:

89.146.63.19

SIP Server Port:

5060

REGISTER SERVER ADDRESS:

89.146.63.19

REGISTER SERVER PORT:

89.146.63.19

SIP Service Domain:

ks.hip-service.nl

Primary Compression Type:

G711A

Secondary Compression Type:

G711u

Third Compression Type:

G729

DTMF Mode:

RFC 2833

 

Sneltoetsen voor doorschakelen en voicemail

Hieronder vind je een overzicht van de veelgebruikte sneltoetsen voor doorschakelen en voicemail op het Kliksafe-telefonieplatform.

Als je gebruik maakt van een Fritz!BOX-modem kan het zijn dat je sterretje én hekje (*#) voor de keuze moet kiezen.

Nummerweergave
Nummerweergave alle gesprekken uitzetten: *31
Nummerweergave alle gesprekken aanzetten: #31
Nummerweergave uit voor eerstvolgende gesprek: *67

Doorschakelen

Direct doorschakelen:
Activeren: *72
Deactiveren: *73

Doorschakelen bij bezet:
Activeren: *90
Deactiveren: *91

Doorschakelen bij geen gehoor:
Aantal keren overgaan te selecteren via: *610
Activeren: *92
Deactiveren: *93

Doorschakelen indien geen internet:
Activeren: *94
Deactiveren: *95

Doorschakelen naar voicemail

Direct doorschakelen:
Activeren: *21
Deactiveren: #21

Doorschakelen bij bezet:
Activeren: *40
Deactiveren: #40

Doorschakelen bij geen gehoor:
Aantal keren overgaan te selecteren via: *610
Activeren: *92
Deactiveren: *93

Anonieme gesprekken blokkeren:
Activeren: *77
Deactiveren: *87

Kliksafe Mobi – ik kan niet inloggen/activeren

Om te kunnen inloggen/activeren, moet het apparaat waarmee je Mobi wil gebruiken, online zijn. Controleer je verbinding.

Controleer gebruikersnaam en wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig.

 

 

Ik kan de app niet de-installeren.

Voor deze actie is het van belang dat het apparaat een internetverbinding heeft. Controleer of je verbinding werkt.

Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig

 

Kan ik Kliksafe Mobi gratis proberen?

Zeker! Je kunt de app downloaden (maak dan wel een account aan, anders kun je hem niet gebruiken) en zeven dagen uitproberen. Als je binnen die zeven dagen weer opzegt, zijn er geen kosten aan verbonden.

 

Kan ik nog bellen met Kliksafe-telefonie als ik de computer uitschakel?

Ja, dat kan zeker. Je belt namelijk niet via de computer, maar via het modem.

Kan ik gebruik maken van VoIP met mijn modem?

Niet elk modem is geschikt voor digitale telefonie (VoIP). Deze informatie is over het algemeen te vinden in de handleiding van je modem.

De huurmodems die door Kliksafe worden geleverd, zijn geschikt voor VoIP, en worden ook ondersteund door het klantcontactcentrum:

Als er op jouw modem één of twee ‘Phone’ of ‘VoIP’ aansluitingen aanwezig zijn, kun je gebruik maken van VoIP.
Zijn deze poorten niet aanwezig, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum voor de levering van een nieuw modem.

Kan ik een telefooncentrale/huiscentrale aansluiten op Kliksafe-telefonie?

Bij Kliksafe-telefonie moet je je telefoon rechtstreeks aan te sluiten op je modem. Dit betekent dat er geen telefooncentrale/huiscentrale tussen zit. Natuurlijk kan je er zelf voor kiezen om een telefooncentrale/huiscentrale te gebruiken, alleen bieden wij hier geen ondersteuning op.

Werkt mijn nummermelder bij Kliksafe-telefonie?

Bij Kliksafe-telefonie is het mogelijk om gebruik te maken van nummerweergave. Hierbij maken wij gebruik van de nieuwste technologieën. Heb je nog een oude, losse nummermelder, dan zal deze vermoedelijk niet gaan werken met Kliksafe-telefonie, omdat het apparaat niet met de nieuwste technologie overweg kan. Ook bieden wij hier geen ondersteuning op. De nummermelding op je telefoontoestel werkt wel bij Kliksafe.

Instellen andere telefonieprovider in FRITZ!BOX

Hieronder wordt uitgelegd hoe je de instellingen van een andere VoIP-provider in je Kliksafe FRITZ!Box zet.

Deze handleiding geldt dus niet voor Kliksafe Telefonie (VoIP).

Een andere VoIP-provider instellen in de FRITZ!Box:

  • Zet je proxy uit (Start/Configuratiescherm/Netwerk en Internet/Internetopties/Verbindingen/LAN-instellingen);
  • Ga in je browser naar http://fritz.box.
  • Klik boven in het scherm op ‘Expert mode’. Vink de Expert mode aan en kies voor ‘Apply’;
  • Ga links in het menu naar Telephony/Internet Telephony;
  • Kies voor New Internet Telephone Number;
  • Vul je VoIP-gegevens in;
  • Klik op ‘OK’.
Ik heb een telefoonabonnement bij KPN, kan ik gebruik maken van ADSL + bellen?

Ja. Aanmelden is erg gemakkelijk. Log in op je eigen serviceweb. Ga naar ‘Abonnement’ en klik op ‘Upgrade naar ADSL + bellen’.

Meer informatie vind je hier: informatie over adsl+bellen.

Als je overgaat op Kliksafe ADSL + bellen, zegt Kliksafe voor jou het KPN-abonnement op.

 

Wat zijn de gesprekstarieven voor digitale telefonie?

Al onze tarieven vind je hier.

 

Is het https-filter beschikbaar in Kliksafe Mobi?

Helaas is op dit moment https-filtering binnen Kliksafe Mobi niet mogelijk.

 

Kan ik de Kliksafe Mobi app verwijderen vanuit de portal?

Nee, dit is niet mogelijk. Ook het verwijderen van de gebruiker uit de portal heeft geen invloed op de app. Deze optie is bedoeld om in geval van bijvoorbeeld verlies/defect of resetten van een telefoon (of tablet) een gebruiker alsnog te kunnen verwijderen.

De-installeren van de app moet dus altijd op de smartphone/tablet gebeuren.

Let op: het deinstalleren van de app heeft ook geen invloed op je abonnement. Dit kan je opzeggen of wijzigen via het Serviceweb.

Kan ik de Kliksafe Mobi app verwijderen in het serviceweb?

Nee, dit is niet mogelijk. In het serviceweb kan je wel het abonnement beheren: uitbreiden, wijzigen of opzeggen.

Wat zijn verbruikskosten?

Verbruikskosten zijn de kosten van het bellen. Je vindt een specificatie per categorie op de laatste pagina van je factuur. Wil je een uitgebreide specificatie zien? Je leest hier hoe dat moet.

Wat zijn porteringskosten?

Dit zijn de eenmalige kosten voor het overzetten van je telefoonnummer van de vorige telefonieprovider naar Kliksafe.

Wat betekent on-net?

De telefoongesprekken tussen twee mensen die bellen met Kliksafe-telefonie vallen onder de categorie ‘on-net’. Telefonieklanten van Kliksafe bellen onderling altijd gratis. Ook het bellen naar Kliksafe is gratis.

Mag ik mijn modem weggooien als deze defect is?

Als je het modem van Kliksafe huurt of je hiervoor borg hebt betaald, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Wij zullen dan aangeven of je het modem mag vernietigen of dat je hem terug moet sturen.

Als het modem van jou is, mag je er natuurlijk mee doen wat je wilt – maar zorg er wel voor dat je eigen gegevens, en die van Kliksafe, daadwerkelijk zijn verwijderd uit het modem. Dit in verband met je veiligheid.

Kan er een monteur of een computerspecialist langskomen?

Als je om wat voor reden ook een monteur of een computerspecialist om hulp wil vragen, dan kunnen wij je helpen. Wij werken samen met een aantal partners. Dit zijn professionele bedrijven die je kunnen ondersteunen op internet- en computergebied.

Klik hier, dan kom je op een pagina waar je je postcode in kunt geven.
Vervolgens krijg je een overzicht van de partners, inclusief contactgegevens, bij jou in de regio.
Omdat de kosten hiervan voor jezelf zijn, adviseren wij vooraf afspraken te maken over de prijs en de voorrijkosten. En check eerst altijd even of ons klantcontactcentrum de vraag kan beantwoorden, we helpen je graag.

Ik wil overstappen naar Kliksafe, hoe doe ik dat?

Goed nieuws, hartelijk welkom! Je kunt je aanmelden op onze website. Maar we kijken natuurlijk ook graag even met je mee. Neem contact op met ons klantcontactcentrum, dan helpen we je graag.

Ik ga verhuizen; ik heb een mail-onlyabonnement. Wat moet ik doen?

Maak je gebruik van een mail-onlyabonnement, geef dan je adreswijziging door via het serviceweb of stuur een mail naar klantcontactcentrum@kliksafe.nl.

Ik ga verhuizen; ik heb een filterbox. Wat moet ik doen?

Heb je een filterbox en wil je op je nieuwe locatie een Kliksafe-verbinding? Volg dan onderstaande stappen.

  • Zeg je huidige internetabonnement bij je provider op en zeg het filterbox-abonnement bij Kliksafe op.
  • Kies voor een Kliksafe DSL- of glasvezelverbinding op je nieuwe adres. Dit regel je in het serviceweb.
  • De filterbox heb je niet meer nodig. Let wel op de opzegtermijn en eventuele opzegkosten bij je huidige internetaanbieder.

 

Heb je een filterbox en wil je die op je nieuwe locatie blijven gebruiken? Volg dan onderstaande stappen.

  • Regel de verhuizing van je internetabonnement met je huidige provider.
  • Geef je adreswijziging door via het serviceweb.
  • Je kunt de filterbox op het nieuwe adres op dezelfde manier gebruiken als op het oude adres. Er hoeven geen instellingen te worden gewijzigd.

 

Ik ga verhuizen en wil mijn Kliksafe-internet (+ telefonie) meenemen.

Ga je verhuizen? Volg dan onderstaande stappen.

  • Meld de verhuizing bij ons via het serviceweb, e-mail of telefonisch. Een verhuizing van een verbinding bestaat voor ons uit het opzeggen van je oude verbinding en het aanvragen van een nieuwe verbinding.
  • Heel belangrijk: stel ons tijdig op de hoogte, zodat we ook op tijd je nieuwe verbinding in de lucht hebben. Vind je verhuizing binnen 4 weken plaats, neem dan direct telefonisch contact met ons op. We kijken voor je naar de mogelijkheden om je nieuwe verbinding zo snel mogelijk actief te krijgen.


Wat je moet weten bij een verhuizing.

  • Als je verhuist naar een nieuwe locatie, maar je neemt op de nieuwe locatie geen Kliksafe-verbinding meer, dan geldt de normale opzegtermijn. In het geval van een jaar- of tweejarig contract moet je deze volledig afkopen.
  • Als je verhuist binnen de termijn van uw één- of tweejarig contract, en je neemt op je nieuwe locatie meteen weer een Kliksafe-verbinding, dan wordt er € 49,95 aan verhuiskosten in rekening gebracht.
  • Als je verhuist met een doorlopend contract, en je neemt op je nieuwe locatie meteen weer een Kliksafe-verbinding, dan brengt dit geen verhuis- of afkoopkosten met zich mee.
  • In bepaalde postcodegebieden zijn niet alle lijnsnelheden leverbaar. Verhuis je naar een ander postcodegebied, dan kan je DSL-lijnsnelheid of glasvezelverbinding wijzigen.
  • Bij de verhuizing van je verbinding wordt er een nieuw jaarcontract en een nieuw abonnement met Kliksafe afgesloten.
  • Kies je tijdens je verhuizing voor bellen van Kliksafe, geef dan aan dat je nummer op het oude adres staat. Om de overname van je telefoonnummer zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen, wordt de overname van je telefoonnummer aangevraagd met de (laatste) adresgegevens die bij je huidige provider bekend zijn. Als je je nieuwe adresgegevens doorgeeft, loopt de portering (omzetting van het telefoonnummer) namelijk vast.


Klant bij KPN?
Heb je een telefonieabonnement bij KPN, dan is dit wellicht een goede mogelijkheid om eens te kijken naar telefonie van Kliksafe.

  • Als je wel gebruik wilt maken van KPN-telefonie, regel dan eerst met KPN de verhuizing van de telefoonlijn. Vermeld duidelijk dat Kliksafe de internetverbinding verhuist (anders levert KPN je een combinatiepakket en heb je een internetverbinding van KPN, zonder de filtering en veiligheid die Kliksafe biedt).
  • Geef Kliksafe z.s.m. het nieuwe KPN-telefoonnummer door als je naar een andere regio verhuist. Deze heeft Kliksafe nodig voor de oplevering van je DSL-verbinding.
Ik kan niet bellen en/of gebeld worden. Wat moet ik doen?
  • Herstart je modem.
  • Plaats het toestel/de toestellen terug op het basisstation, haal de stroom er af en zet deze er weer op.
  • Sluit je telefoontoestel met een kort los kabeltje direct op de Phone /FON1 poort aan (dit is het punt waar de telefoonaansluiting uit het modem komt). Als je telefoon het nu wel doet, weet je vast dat de storing niet in de interne bekabeling zit.
  • Test met een ander toestel of je weer kunt bellen of gebeld kunt worden.

Werkt het niet? Neem contact op met ons klantcontactcentrum, dan helpen we je graag.

Wat is het serviceweb?

In het Kliksafe serviceweb kun je onder andere e-mailadressen aanmaken, wachtwoorden wijzigen, gesprekdetails zien, voicemail inschakelen, verhuizing doorgeven, het abonnement wijzigen, je aanmelden voor onze nieuwsbrief en een vraag stellen aan onze supportafdeling.

 

Kan de Kliksafe Mobi app verwijderd worden zonder dat ik het weet?

Als de app wordt verwijderd van de telefoon, ontvangt de beheerder een e-mail.

 

Kliksafe Mobi – ik kan geen webpagina’s bezoeken in de browser

Controleer in de gebruikerportal van Kliksafe Mobi of je als gebruiker in het overzicht staat. Als dat niet zo is, meld jezelf (of degene die de browser wil gebruiken) dan aan als gebruiker door de app opnieuw te installeren.

Controleer of de tijd goed is ingesteld op het apparaat waarmee je de browser wil gebruiken.

 

 

 

Wie zegt mijn oude verbinding op?

Als je kiest voor een verbinding van Kliksafe en je hebt momenteel een abonnement bij een andere provider, zeg dan zelf je verbinding op. Controleer dit ook: is je contract daadwerkelijk beëindigd? Anders betaal je straks dubbel. Helaas kunnen wij het abonnement niet voor je opzeggen, omdat degene die het contract heeft afgesloten, het ook zelf weer moet verbreken/opzeggen.

Is mijn batterij eerder leeg door de Kliksafe Mobi App?

De Kliksafe Mobi app is op de achtergrond steeds actief om het gebruik van apps te monitoren, en gebruikt dus stroom. De batterij van je telefoon kan hierdoor iets eerder leeg zijn.

Is Kliksafe Mobi alleen voor klanten van Kliksafe?

Nee, iedereen kan een abonnement nemen. Een verbinding of andere abonnementsvorm bij Kliksafe is niet vereist.

Wanneer worden mijn facturen verstuurd?

De factuur voor je abonnement en het telefonieverbruik wordt op de 20e dag van de maand verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. Als dit op zaterdag of zondag valt: de eerstvolgende werkdag.

Wanneer worden mijn facturen geïncasseerd?

De incasso vindt maandelijks plaats op de 27e dag van de maand. Indien dit op zaterdag of zondag valt: de eerstvolgende werkdag. De exacte incassodatum staat altijd afgedrukt op je factuur.

Waarom worden er telefoniekosten berekend, terwijl mijn abonnement is opgezegd?

Dit komt omdat telefoniekosten altijd achteraf worden gefactureerd. Per einddatum van je abonnement worden er geen telefoniekosten meer berekend.

Via deze instructie kun je zien welke gespreksdetails horen bij het verbruik op je factuur.

Waarom ontvang ik een factuur voor modemhuur, terwijl mijn abonnement is opgezegd?

Volgens onze administratie is je huurmodem nog niet geretourneerd. Zodra wij deze retour ontvangen hebben, worden de huurkosten stopgezet. De retourinstructie en de retourbon vind je in de opzeggingsbevestiging die je van ons hebt ontvangen.

Waarom krijg ik een betalingsherinnering, terwijl ik via automatische incasso betaal?

Dit heeft te maken met een mislukte incasso-opdracht. De betreffende reden (bijvoorbeeld onvoldoende saldo) staat vermeld op je betalingsherinnering.

 

Mijn factuur kon niet geïncasseerd worden, doen jullie een nieuwe incassopoging?

Per factuur doen wij maximaal twee incassopogingen. De tweede doen we alleen als de eerste incasso is mislukt vanwege onvoldoende saldo.

Mijn abonnement is onlangs gewijzigd, waarom krijg ik nog het oude abonnement gefactureerd?

Als je abonnement onlangs is gewijzigd, heeft dit waarschijnlijk net de facturatie gekruist. Op de 20e van de volgende maand ontvang je de verrekening van het oude naar het nieuwe abonnement.

 

Wat kun je allemaal met het serviceweb?

In het serviceweb kun je alle gegevens beheren, zonder daarvoor eerst contact met ons klantcontactcentrum op te nemen. Zo ben je niet aan openingstijden gebonden.

In onderstaande lijst vind je alle functionaliteiten die het serviceweb biedt.

E-mail beheren
Al je mailboxen kun je beheren in het serviceweb. Je kunt e-mailadressen toevoegen of verwijderen en mailboxen aanmaken.
Ook is het mogelijk om een doorstuuradres in te vullen en de wachtwoorden te wijzigen van je e-mailaccounts.

Telefonie-instellingen
Op de pagina ‘Abonnement’ kun je onder het het tabblad ‘Telefonie’ je telefonie-instellingen beheren. Je kunt onder andere je voicemail instellen, in- en uitgaande gesprekken blokkeren en gespreksdetails inzien.

Abonnementsgegevens
Op de pagina ‘Abonnement’ kun je alle details van je abonnement inzien. Bijvoorbeeld de snelheid van je abonnement, de gebruikersnaam en wachtwoord van je verbinding en je filter. Ook kun je op deze pagina je abonnement upgraden en een ander filter kiezen.

Support tickets indienen
Klik op het menu ‘Support’ om een vraag te stellen aan het klantcontactcentrum. Kies eerst een categorie en stel vervolgens de vraag. Het klantcontactcentrum zal je een antwoord sturen via het contact e-mailadres.

Facturen
Klik op het menu ‘Facturen’ om je facturen in te zien.
De facturen die je in de lijst ziet, heb je reeds ontvangen op je contact e-mailadres. Door op de desbetreffende factuur te klikken, wordt deze getoond in PDF-formaat.

Filterinstellingen aanpassen
Om een ander filter te kiezen, ga je naar het menu ‘Abonnement’. Onder het tabblad ‘ADSL’ kun je bij het tabblad ‘Filterinstellingen’ je huidige filtertype zien.
Om je filterinstellingen aan te passen, klik je op de knop ‘Wijzigen filter’.

Contactgegevens wijzigen
Klik op het menu ‘Klantgegevens’ om je e-mailadres en/of telefoonnummer te wijzigen.
Als je een adreswijziging wilt doorgeven, klik je op de knop ‘Verhuizing doorgeven’.

 

Waarschuwingsmail bij overschrijding gesprekskosten

Maak je gebruik van Kliksafe-telefonie, dan kun je een waarschuwingsmail laten sturen als je gesprekskosten een bepaalde drempel overschrijden.

  • Log in op het Serviceweb;
  • Ga naar het menu ‘Abonnement’;
  • Klik op je + Bellen abonnement;
  • Klik op het tabblad ‘Telefoon’ en vervolgens op de link ‘Meer details’.
    Je bent nu ingelogd in het telefoniegedeelte.

Bij de menu-instellingen kun je aangeven of je gewaarschuwd wilt worden als er een bepaalde limiet wordt overschreden, en bij welke limiet dat moet zijn. Er wordt dan een waarschuwing gestuurd naar het e-mailadres waarmee je bent ingelogd in het Serviceweb.

Wat is porteren?

Porteren is het overzetten van het telefoonnummer van de ene naar de andere provider. Bij portering wordt altijd je oude abonnement opgezegd. Als een portering vanaf Solcon loopt, wil Solcon ook van jou nog een bevestiging van de opzegging.