Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

Serviceweb is wel goed bereikbaar.

Veelgestelde vragen

Filter:
Kliksafe Mobi – kan ik mijn wachtwoord en/of e-mailadres aanpassen van de beheeromgeving?

Dat kan! Log in op het Serviceweb en klik op ‘Abonnement’.

In de lijst van producten staat onder andere ‘Kliksafe Mobi’ (in oranje letters). Klik hierop, en daarna op ‘Gegevens wijzigen’.

Vervolgens kan je een nieuw wachtwoord opgeven en/of een nieuw e-mailadres.

 

Kliksafe Mobi – ik kan de app niet de-installeren

Voor deze actie is het van belang dat het apparaat een internetverbinding heeft. Controleer of je verbinding werkt.

Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig

 

Kliksafe Mobi – ik kan geen webpagina’s bezoeken in de browser

Controleer in de gebruikerportal van Kliksafe Mobi of je als gebruiker in het overzicht staat. Als dat niet zo is, meld jezelf (of degene die de browser wil gebruiken) dan aan als gebruiker door de app opnieuw te installeren.

Controleer of de tijd goed is ingesteld op het apparaat waarmee je de browser wil gebruiken.

 

 

 

Kliksafe Mobi – ik kan niet inloggen/activeren

Om te kunnen inloggen/activeren moet het apparaat waarmee je Mobi wil gebruiken, online zijn. Controleer je verbinding.

Controleer gebruikersnaam en wachtwoord. Het systeem is hoofdlettergevoelig.

 

 

Kliksafe Mobi – kan ik mijn wachtwoord en/of e-mailadres aanpassen van de beheeromgeving?

Dat kan! Log in op het Serviceweb en klik op ‘Abonnement’.

In de lijst van producten staat onder andere ‘Kliksafe Mobi’ (in oranje letters). Klik hierop, en daarna op ‘Gegevens wijzigen’.

Vervolgens kan je een nieuw wachtwoord opgeven en/of een nieuw e-mailadres.

 

Kliksafe Mobi – synchronisatie van de instellingen voor apps werkt niet

Als de synchronisatie van de instellingen voor apps niet werkt, kan je de volgende dingen doen:

  • Controleer in de gebruikersportal wat het tijdstip van laatste synchronisatie was. Wanneer die tijd vroeger is dan het tijdstip waarop je je instellingen wijzigde, controleer dan de internetverbinding op het apparaat.
  • Controleer of het filter in de Kliksafe Mobi app is ingeschakeld (Instellingen -> Wachtwoord beveiligde acties -> Webfilter Aan).
  • Controleer of de internetverbinding actief is.

Let op: Het kan enkele minuten duren voor de instellingen die zijn gemaakt in de gebruikersportal, actief zijn op het apparaat.

 

 

Kliksafe Mobi – websites worden niet gefilterd in de browser

Controleer of het filter in de Kliksafe Mobi app is ingeschakeld (Instellingen -> Wachtwoord beveiligde acties -> Webfilter Aan).

Als het filter is ingeschakeld, rapporteer het probleem dan hier.

Kliksafe Mobi geeft de melding dat de proefperiode afloopt. Wat houdt dit in?

De proefperiode is een wettelijke bedenktijd. Binnen deze periode kan je kosteloos je abonnement op Mobi beëindigen. Soms worden de dagen van het weekend er ook bij geteld.

Als de proefperiode is afgelopen, is je bestelling definitief. Het gaat dus niet om een licentie die verloopt of niet meer geldig is.

 

Komt er ook een versie Kliksafe Mobi voor iOS of andere systemen?

Het is helaas nog niet mogelijk om bij iOS de geïnstalleerde apps te beheren. Dit is wel mogelijk bij Android. Daarom is Kliksafe Mobi alleen geschikt voor Android. Als de apps niet kunnen worden beheerd, kunnen gebruikers eenvoudig het filter omzeilen, en gaat het hele principe van Mobi verloren. We blijven natuurlijk altijd kijken naar technische mogelijkheden om parental control ook mogelijk te maken op andere mobiele systemen. Een aantal hiervan zijn nog te klein om een nieuw systeem voor te kunnen ontwikkelen.

Op hoeveel apparaten kan ik Kliksafe Mobi installeren?

Je kan Kliksafe Mobi installeren op zoveel apparaten (smartphones, tablets) als je zelf wil. Per aangeschafte licentie kan je Mobi op drie apparaten installeren, wil je er meer, dan schaf je eenvoudig nog een licentie aan.

Alle gebruikers die onder jouw gebruikersnaam vallen, kun je terugvinden in de gebruikersportal.

 

Waar kan ik Kliksafe Mobi downloaden?

Kliksafe Mobi is te downloaden vanuit Google Play. Via je telefoon of tablet ga je naar Google Play en daar zoek je op Kliksafe Mobi.

Iedereen kan de app downloaden en installeren, maar om het te laten werken is wel een (betaald) abonnement nodig. Dat abonnement regel je hier.

Ik kies voor glasvezel van Kliksafe, wat krijg ik dan?
  • Een supersnelle internetverbinding en stabiele VoIP-diensten (digitale telefonie).
  • Het beste filter. Je kunt kiezen uit Flex, Pro of Select. Klik hier voor meer informatie.
  • Een spamfilter (blokkeert ongewenste reclame via mail).
  • Een e-mail virusscan (scant virussen die via mail binnenkomen).
  • Vijf Kliksafe e-mailboxen en tien e-mailadressen.

 

Met glasvezel van Kliksafe ben je supersnel en superveilig online. Snel; want internet via glasvezel is ons snelste abonnement. Veilig; want ook op onze glasvezelverbindingen is ons filter actief. Zo kun je zelf aangeven wat je wel en niet wil zien, én word je beschermd tegen virussen en phishing. Bijkomend voordeel: gratis gebruik maken van een draadloos modem t.w.v. € 149,95 (borg € 50,-). Bekijk hier de pakketten met bellen. Liever zonder bellen? Dat kan ook, die vind je hier.

Waarom draait Kliksafe Mobi alleen op Android?

Het besturingssysteem Android biedt de mogelijkheid om naast een gefilterde browser de andere apps zoals die van YouTube, Facebook en Whatsapp op afstand te beheren. Andere besturingssystemen zoals iOS en Windows Phone bieden deze mogelijkheid niet.

 

Waarom Kliksafe Mobi?

Kliksafe heeft deze app op de markt gebracht, omdat er vraag is naar een gefilterde en zelf te beheren internetverbinding die óók buitenshuis werkt. Deze app voorziet in het Kliksafe-filter op mobiele apparaten, waarbij het niet uitmaakt hoe de internetverbinding loopt. Zo ben je veilig onderweg mét het Kliksafe-filter, op 3G en 4G, en openbare wifi.

Wat heb ik nodig voor een glasvezelverbinding?

Er wordt in je woning een kastje gemonteerd en aangesloten, bijvoorbeeld door Reggefiber. Hierin wordt het Kliksafe-modem voor internet geïnstalleerd. Deze apparaten hebben een stopcontact nodig.

Ik heb al vijf mailboxen en wil er graag nog een bij, hoeveel kost dit?

Je kunt bij ons een extra mailabonnement naast een ADSL-abonnement nemen.
Je krijgt dan vijf mailboxen met tien mailadressen extra, waarvoor je €7,50 per kwartaal betaalt.

Stuur hiervoor een e-mail naar verkoop@kliksafe.nl.

Wat is Kliksafe Mobi?

Kliksafe Mobi is een app waarmee je als ouders je kinderen kan helpen overal veilig online te zijn. Je kan met het filter veilig van internet gebruik maken (via wifi, 3G of 4G), want Kliksafe blokkeert porno, geweld, godslastering en grof taalgebruik. Daarnaast kun je zelf instellen welke categorieën je wilt blokkeren.

Ook kan je de apps van je kind beheren – inhoudelijk (welke apps wel en welke liever niet?) en de tijden en tijdsduur dat een app gebruikt mag worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk WhatsApp uit te zetten tussen 22:00 en 07:00. Meer weten? Klik hier voor meer informatie.

Kliksafe Mobi is te gebruiken op smartphones en tablets die werken op Android-besturing.

 

 

Wat moet ik aanpassen aan mijn huidige apparaten en computers?

Als je computer anders ingesteld moet worden, zal Kliksafe dat aangeven. Normaal gesproken vinden er geen wijzigingen plaats, omdat je telefoontoestel wordt aangesloten op het glasvezelmodem in plaats van de KPN-aansluiting in je woning.

Ik kan geen e-mail versturen via een andere verbinding

Het verzenden van e-mail gaat meestal via een SMTP-server. Ter bescherming tegen spam is het noodzakelijk dat de verzender van de e-mail door de provider kan worden geïdentificeerd. Daarom kan er alleen e-mail worden verzonden met de SMTP-server van de internetprovider waarmee je computer met het internet verbonden is. Thuis, via een Kliksafe-lijn, maak je gebruik van de SMTP-server van Kliksafe.

Wordt de computer echter verbonden met een ander (draadloos) netwerk, bijvoorbeeld in een hotel, camping of een restaurant, dan is er meestal ook sprake van een andere provider (geen Kliksafe). Dan dient ook de SMTP-server van de betreffende provider te worden gebruikt. Als je weer thuis bent, moet je de SMTP-server van Kliksafe weer invullen.

Normaal gesproken kun je op de volgende manier de gegevens van de provider van uw verbinding vinden:

  • Achterhaal de naam van de betreffende internetprovider via een website als whatismyipaddress.com
  • Achterhaal de benodigde SMTP-server met een zoekmachine als Google (zoek naar “SMTP” en de naam van de internetprovider)
  • Wijzig tot slot in het e-mailprogramma de bij het e-mailaccount ingestelde SMTP-server

Een alternatief voor bovenstaande is dat je gebruik maakt van de webmail van Kliksafe: https://webmail.kliksafe.nl

Wat kost Kliksafe Mobi?

Kliksafe Mobi kost € 2,50 per maand voor installatie op 3 mobiele apparaten (‘3 licenties’).
Wil je de app op meer apparaten installeren, dan kan je een tweede bundel van 3 licenties aanschaffen.

En als je op een bepaald moment weer minder licenties nodig hebt, kan je een van de bundels eenvoudig opzeggen in het serviceweb.

 

 

Kunnen mijn ISDN-toestellen gebruikt worden voor het glasvezelmodem?

Nee, want deze apparaten maken gebruik van een ander signaal. Ook het gebruik van een ISDN-centrale is niet mogelijk.

 

Ik kan opeens geen e-mail meer versturen, hoe kan dat?

Is het zo dat je plotseling geen e-mail meer kunt verzenden – maar nog wel gewoon kunt ontvangen, dan wordt dit mogelijk veroorzaakt door e-mailblacklisting. E-mailblacklisting is een vervelend probleem, omdat de oorzaak onduidelijk is en het altijd op het verkeerde moment gebeurt. Omdat e-mailblacklisting een relatief onbekend begrip is -maar wel veel voorkomt-, lees je hieronder meer.

Wat is een e-mailblacklist?
Een e-mailblacklist is een database die gevuld is met IP-adressen van computers en servers op het internet. Bekend is dat deze wordt gebruikt om spam te versturen, virussen te hosten of andere onwenselijke praktijken te faciliteren. De e-mailblacklists worden bijgehouden door externe partijen die zich over het algemeen inzetten voor een spamvrij internet. Voorbeelden van deze partijen zijn Barracuda, SEM, Spam Cannibal en Spamhaus.

Hoe werkt een e-mailblacklist?
Aan ieder e-mailbericht wordt het IP-adres van de verzender toegevoegd. Als het e-mailbericht wordt ontvangen door een mailserver, die met blacklists de IP-adressen controleert, kan het zijn dat het IP-adres wordt geblokkeerd. Op dat moment zal het e-mailbericht niet aankomen.

Staat mijn IP-adres op een e-mailblacklist?
Via de meest gebruikte blacklistcheck van mxtoolbox.com weet je binnen een paar seconden of het IP-adres van jouw internetverbinding op een blacklist staat. Je IP-adres kun je opvragen via ip.kliksafe.nl.

Help: mijn IP-adres staat op een e-mail blacklist!
Geen nood; zo lang je nog e-mail kunt verzenden, is er geen probleem. Als je geen e-mail meer kunt verzenden met een e-mailprogramma, kun je altijd nog gebruikmaken van de webmail.

Hoe kom ik van de e-mailblacklist af?
Scan al je apparaten op spyware, malware en virussen, zodat je apparatuur absoluut schoon is.
Heb je nog geen Antivirus & Spyware scanner? Die kun je ook bij Kliksafe aanschaffen.

Als er vanaf jouw verbinding geen spam meer wordt verstuurd, zal je verbinding na verloop van tijd (gemiddeld 48 uur) van de blacklist verwijderd worden.

Wat moet ik doen als Kliksafe Mobi onterecht een pagina blokkeert?

Op de blokkadepagina vind je de mogelijkheid om de onterecht geblokkeerde site te melden.

Let op: als het gaat om een door Kliksafe geblokkeerde site, dan komt je melding bij Kliksafe binnen. Het kan ook zijn dat een pagina wordt geblokkeerd omdat de beheerder van je telefoon/tablet dat heeft ingesteld. In dat geval komt je melding automatisch terecht bij de beheerder.

 

Kan ik met glasvezel nog inbellen?

Inbellen is niet meer nodig. Omdat glasvezel een digitale verbinding is, waarover analoge diensten niet kunnen verzonden, is inbellen niet meer nodig en ook niet mogelijk.

Let op bij alarmsystemen: bij stroomuitval is er uiteraard geen verbinding meer omdat modems en benodigde apparaten uitvallen. Bij alarmsystemen dien je dit met de leverancier te bespreken en moet er mogelijk een aanpassing gedaan worden.

Werkt Kliksafe Mobi ook op een telefoon met E-mobiel?

Dat gaat prima samen. E-mobiel levert een gefilterde internetverbinding via 3G, maar kan niet filteren op een open wifi-verbinding. Kliksafe Mobi vult hier de functionaliteit van E-mobiel aan én biedt daarnaast controle over de apps op de telefoon.

 

Ik gebruik een fax, kan ik dan internet + bellen nemen?

Ja, dat is mogelijk. We raden wel aan om voor de fax een aparte analoge lijn aan te houden bij KPN. Of vraag een dienst aan bij www.xoip.com. Wil je meer informatie, neem dan contact op met onze afdeling verkoop op 0314-274999 of klantcontactcentrum@kliksafe.nl. 

Wat is glasvezel eigenlijk?

Glasvezel is een vezel waardoor gegevens via lichtsignalen worden verzonden. De capaciteit van glasvezel is veel groter dan van koperdraad, hierdoor is glasvezel ook geschikt voor moderne diensten die in de toekomst worden aangeboden.

Kliksafe e-mail in de Gmail app

Je kunt Kliksafe e-mail ook instellen in de Gmail app. Dit is heel handig als je telefoon geen standaard mailapp heeft of als er problemen zijn met het instellen van de e-mail op de meegeleverde mailapp. Deze handleiding werkt voor bijna alle recente Android-apparaten, zoals die van Samsung, Huawei en HTC.

Open de instellingen van de telefoon. Kies onder ‘Instellingen’ voor het menu-item ‘Accounts’.

Je zult verschillende account-types vinden, afhankelijk van welke apps er op je telefoon staan. Kies de onderste optie: ‘Account toevoegen’.

Er wordt gevraagd een type account te kiezen. Kies hier voor ‘Persoonlijk (IMAP)’.

Er wordt gevraagd een e-mailadres in te voeren. Voer hier je volledige e-mailadres in en kies voor ‘Volgende >’.

Er wordt vervolgens gevraagd om je wachtwoord. Dit is hetzelfde wachtwoord als je kunt gebruiken voor e-mailprogramma’s en Kliksafe Webmail.

Er wordt vervolgens gevraagd om de uitgebreidere mailinstellingen.
Controleer of onder ‘Gebruikersnaam’ de correcte gebruikersnaam staat. Je gebruikersnaam is meestal je e-mailadres zonder @kliksafe.nl.
Check of het veld ‘Server’ op imap.kliksafe.nl staat.
Zet vervolgens het ‘Beveiligingstype’ op SSL/TLS.
Het veld ‘Poort’ zal automatisch veranderen naar 993. Gebeurt dit niet, zet hem dan zelf op 993.
Klik op ‘Volgende’ om door te gaan. Je instellingen worden automatisch gecontroleerd.

In het volgende scherm wordt gevraagd om de instellingen voor de uitgaande server.
Schuif het bolletje naar links om ‘Inloggen vereisen’ uit te schakelen. De velden onder het vinkje zullen automatisch verdwijnen.

Voor SMTP-server vul je in: smtp.kliksafe.nl.
Het beveiligingstype zet je op ‘STARTTLS (Alle certificaten accepteren)’ of ‘Geen’. STARTTLS is veiliger en wordt aangeraden. Mocht je geen verbinding krijgen, dan kun je ‘Geen’ proberen.
De poort dient 25 te zijn.
Vervolgens schakel je het vinkje ‘Inloggen vereist’ uit. De velden onder het vinkje zullen automatisch verdwijnen.

Klik op ‘Volgende >’ om door te gaan.
In het volgende scherm wordt gevraagd om de instellingen voor de uitgaande server.
Voor SMTP-server vul je in: smtp.kliksafe.nl.
Het beveiligingstype zet je op ‘STARTTLS (Alle certificaten accepteren)’ of ‘Geen’. STARTTLS is veiliger en wordt aangeraden. Mocht je geen verbinding krijgen, dan kun je ‘Geen’ proberen.
De poort dient 25 te zijn.
Vervolgens schakel je het vinkje ‘Inloggen vereist’ uit. De velden onder het vinkje zullen automatisch verdwijnen.
Klik op ‘Volgende >’ om door te gaan.

Er zal een aantal accountopties gevraagd worden. Deze kun je naar voorkeur instellen.

De synchronisatiefrequentie geeft aan hoe vaak je telefoon of tablet controleert of er nieuwe e-mail is.

Als je het vinkje ‘Stuur me een melding wanneer er e-mail binnenkomt’ inschakelt, zul je een notificatie krijgen op de notificatiebalk bovenaan het scherm, als je een nieuwe e-mail ontvangt.

Als je het vinkje ‘E-mail van dit account synchroniseren’ uitvinkt, zal de telefoon nooit automatisch controleren of er e-mail binnen is gekomen. Het is aangeraden dit vinkje ingeschakeld te houden.

Als je het vinkje ‘Bijlagen automatisch downloaden indien verbonden met wifi’ uitschakelt, zul je de keus krijgen om afbeeldingen en bijlagen pas binnen te halen bij het openen van een bericht. Als je het vinkje aan laat, zijn de bijlagen al beschikbaar als je de desbetreffende e-mail opent.

Kies voor ‘Volgende >’ om door te gaan.

De laatste gegevens zijn optioneel.

De naam van het account geeft aan hoe het mailaccount in de accountlijst heet. Hier kun je je mailadres laten staan, maar je kunt hier bijvoorbeeld ook ‘Kliksafe e-mail’ of ‘Persoonlijke mail’ van maken.

Met het veld ‘Je naam (…)’ kun je instellen wat ontvangers zien als zij een e-mail van je ontvangen in het veld ‘Verzonden door’. Hier kun je bijvoorbeeld je eigen naam invullen, of je e-mailadres.

Klik op ‘Volgende >’. De e-mail is nu ingesteld. Je kunt je e-mail bekijken door de app Gmail te openen.

Kan ik mijn huidige abonnementen opzeggen, als ik overstap op Kliksafe-glasvezel?

Omdat Kliksafe de beide diensten levert via glasvezel, zijn deze huidige internet- en telefoonabonnementen inderdaad overbodig. Om je huidige telefoonnummer te behouden, kun je Kliksafe overname van de abonnementen te laten regelen. Kliksafe zal dan het oude nummer overnemen en je nieuwe abonnement in gang zetten.

Ik kies voor Kliksafe-DSL. Wat krijg ik dan?
  • Een snelle en stabiele internetverbinding.
  • Het beste filter. Je kunt kiezen uit Select, Pro of Flex. Klik hier voor meer informatie.
  • Een spamfilter (blokkeert ongewenste reclame via mail).
  • Een e-mail virusscan (scant virussen die via mail binnenkomen).
  • Vijf Kliksafe e-mailboxen en tien e-mailadressen.
  • Wat heb ik naast een abonnement nodig?

    Een DSL-modem: je huurt dit modem, voorzien van wifi, vanaf € 1,95 per maand.

    Instellen filter: categorieën open- of dichtzetten

    In het serviceweb kan je categorieën open en dicht zetten. Uiteraard heeft dit gevolgen voor je online filtering. Geef je aan dat je ‘Alcohol en tabak’ wil blokkeren, dan worden pagina’s met inhoud die in deze categorie valt, geblokkeerd. Maar het woordfilter kan in dit geval op basis van bepaalde trefwoorden (zoals alcohol) ook pagina’s blokkeren die op zich niets met het onderwerp te maken hebben. Stel, je zoekt op Marum. Daar zit het woord rum in. Dit wordt dan geblokkeerd, omdat de categorie ‘Alcohol en tabak’ dicht staat. Loop je tegen vergelijkbare, schijnbaar onterechte, blokkades aan, check dan eerst even je filteringinstellingen.

    Klik hier voor meer informatie.

     

    Kan ik met Kliksafe op NPO?

    Ja. Met het Flex-filter kun je zelf aangeven of je NPO wel of niet toegankelijk wil maken. NPO wordt gefilterd aangeboden. De filtering hangt ook samen met andere opties. Wil je bijvoorbeeld de categorie Spelletjes blokkeren, dan zal dit binnen NPO ook geblokkeerd zijn.

    Is een vaste telefoonlijn in combinatie met een DSL-abonnement mogelijk?

    Ja, dit kan als je analoge telefonie hebt. Heb je meerdere nummers of telefonie via ISDN, neem dan contact op met onze verkoopafdeling.

    Als je DSL-verbinding via een buitenring aangesloten wordt, worden hiervoor extra vastrechtkosten in rekening gebracht van € 9,95 (per maand). Van een aansluiting via de buitenring is sprake als je woning ver van de wijkcentrale verwijderd is. De aansluiting wordt dan op een aparte straatkast afgemonteerd. Dit kan per woonplaats verschillen. Buitengebieden worden in veel gevallen op de buitenring aangesloten. Voor meer info over jouw specifieke situatie bel je ons klantcontactcentrum op 0341-274999 of mail je naar klantcontactcentrum@kliksafe.nl.

    Kan ik met Kliksafe op YouTube?

    Ja. Met het Flexfilter kun je zelf aangeven of je YouTube wel of niet toegankelijk wil maken. YouTube wordt gefilterd aangeboden. De filtering hangt ook samen met andere opties. Wil je bijvoorbeeld de categorie Spelletjes blokkeren, dan zal dit binnen YouTube ook geblokkeerd zijn.

     

    Ik heb geen vaste telefoonlijn. Kan ik dan DSL aanvragen?

    Dit is mogelijk. Wij adviseren wel om hierover eerst contact op te nemen met afdeling verkoop op 0341-274 999.

    Kan ik met Kliksafe Pro op NPO?

    Nee, het openzetten van NPO is een optie in het Flex-filter, en niet beschikbaar in Pro.

    Kan ik de telefoonlijn waarop het pinapparaat of de alarminstallatie is aangesloten, gebruiken voor DSL?

    Nee, dat is niet mogelijk. Deze apparaten vereisen een eigen analoge lijn. Als je hier meer informatie over wilt, vraag dan de fabrikant van het alarmsysteem.

    Kan ik mijn internet op zondag blokkeren?

    Ja, dat kan. Je kunt dit zelf instellen in het serviceweb. Je houdt wel toegang tot e-mail, het serviceweb van Kliksafe en www.kliksafe.nl. Daarnaast zijn er enkele websites toegankelijk waarop je kerkdiensten kunt beluisteren. Denk hierbij aan www.kerkdienstgemist.nl en www.kerkomroep.nl.

     

    Kun je het filter omzeilen?

    Elk filter is uiteindelijk te omzeilen – zelfs dat van Kliksafe. Wij beschermen allereerst tegen beelden die je niet wil zien. Als je gaat omzeilen ben je actief op zoek naar iets anders, en wil je dus blijkbaar dingen zien die wij blokkeren. Dat maakt het al een stukje ingewikkelder. Voor zover wij weten, is Kliksafe de enige filteraanbieder die zich actief bezig houdt met het opsporen en dichtzetten van bekende methoden zoals Tor, PHProxy en een groot aantal andere bekende en minder bekende trucs. Maar daarnaast is het vooral belangrijk om het filter met elkaar in te stellen. Want als je alles dichtzet, en de andere gebruikers in huis gaan daardoor steeds op zoek naar manieren om het filter te omzeilen, dan mist het alsnog zijn doel. Samen instellen is samen overleggen en ook met elkaar de verantwoordelijkheid dragen.

     

    Ik wil graag Kliksafe-DSL, maar kies niet voor jullie modem. Kan dat?

    Dat kan, maar Kliksafe biedt geen technische ondersteuning op andere modems. Het is onmogelijk voor ons om de werking van alle modems te kennen.
    Deze DSL -modems worden door ons ondersteund: FRITZ!Box 7360, FRITZ!Box 7390, FRITZ!Box 7430 en FRITZ!Box 7490.
    Deze modems voldoen aan DSL-vectoringtechniek en aan de ITU-vectoring standaard. Vectoring DSL vermindert de nadelige effecten van ruis en lijnlengte. Hierdoor worden hogere snelheden mogelijk, tot wel 100 Mb download en 10 Mb upload – afhankelijk van de lijnlengte.

    Kopie van e-mail achterlaten op server

    Als je de e-mail ophaalt via pop3, dan heb je twee opties:

    Je haalt de mail op van onze mailserver waarbij de e-mails alleen bij jou staan en bij ons worden weggehaald.

    Je haalt de mail op van onze mailserver, maar je laat een kopie achter op onze mailserver – zodat je via de webmail ook nog dezelfde e-mail kunt inzien.

    De instelling die hierbij van belang is, moet worden aangevinkt in het mailprogramma dat je gebruikt. Het gaat om de instelling ‘Een kopie van berichten op de server achterlaten’.

    Voor Microsoft Outlook:

    Klik op ‘Accountinstellingen’ in het menu ‘Extra’. (Van Outlook 2010 staat het op een andere locatie, je klikt dan linksboven in op ‘Bestand’ (of het ronde logo) > ‘Info’ > ‘Accountinstellingen’ > ‘Accountinstellingen’).

    Selecteer onder Naam het pop3 e-mailaccount dat je wil wijzigen en klik vervolgens op ‘Wijzigen’.

    Klik op ‘Meer instellingen’.

    Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’ en schakel onder ‘Bezorging’ het selectievakje ‘Een kopie van berichten op de server achterlaten’ in.

    Eventueel kunt je nog aangeven hoeveel dagen er een kopie op de mail-server moet achterblijven.

    Voor andere e-mailprogramma’s is er een soortgelijke instelling beschikbaar.

    NPO Uitzendinggemist en NOS videostreaming werken niet

    Kan je geen video’s bekijken op de NPO of NOS-website terwijl dit wel open staat in je filterinstellingen? Kijk dan eerst of je proxy-instellingen actief zijn. Als dat zo is, moet je ze namelijk eerst deactiveren.

    • Start Internet Explorer;
    • Ga naar het menu ‘Extra’ en klik ‘Internetopties’ aan;
    • Klik op het tabblad ‘Verbindingen’;
    • Klik dan op de knop ‘LAN-instellingen’. Je komt dan in een ander scherm;
    • Zet het vinkje uit bij ‘Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken’.

    Je proxy-instellingen zijn nu gedeactiveerd. Als het goed is, doen de video’s het nu wél.

    Kan ik DSL zelf installeren?

    Je kunt heel makkelijk internet (+bellen) zelf installeren. In een Doe-het-Zelf pakket zit het nodige aansluitmateriaal en een handige handleiding met stap-voor-stap-instructies.

    Toch liever een monteur? De kosten zijn eenmalig € 89,- en internet (+bellen) wordt dan gebruiksklaar op één pc afgeleverd. Voor elke pc meer wordt € 40,- in rekening gebracht.

    Hoe open ik webmail op de nieuwe site?

    Bij het openen van de website zie je rechts bovenaan ‘rode puntjes’ klik hierop om het menu te openen.

    In het menu klikt u op webmail.

    Je kan ook via http://webmail.kliksafe.nl rechtstreeks de webmail openen

    Screent Kliksafe handmatig of maakt Kliksafe gebruik van automatische filterprogramma’s?

    De medewerkers van Kliksafe screenen de sites voor de whitelist met het oog en maken geen gebruik van automatische filterprogramma’s. Een speciaal programma dat voor Kliksafe is ontwikkeld, vergemakkelijkt het screenen, brengt een site in kaart en voegt een gescreende site toe aan de whitelist.

    Het toevoegen aan de blacklist gaat voor een deel automatisch, maar een aantal grensgevallen wordt toch weer met de hand gescreend.

     

    Ik wil het modem op de tweede verdieping door de monteur laten installeren, kan dat?

    Ja, onze monteur installeert een modem wel op de tweede verdieping. Maar als er kabels getrokken moeten worden, waarvoor een gat geboord moet worden naar de tweede verdieping – dan doet de monteur dit niet. De monteur boort maximaal twee gaten tot de eerste verdieping.

    Wat zijn de algemene e-mailinstellingen (POP3/IMAP)?

    Er zijn twee mogelijkheden om de e-mail in te stellen:

    Via POP3
    Server voor inkomende e-mail: pop3.kliksafe.nl (voor deze server is geen SSL vereist)
    Poort: 110
    Server voor uitgaande e-mail: smtp.kliksafe.nl (voor deze server is geen SSL of authenticatie vereist)
    Poort: 25

    De server voor uitgaande mail is afhankelijk van de verbinding die je gebruikt. Bovenstaande instellingen werken alleen op een Kliksafe-verbinding.

    Via IMAP
    Server voor inkomende e-mail: imap.kliksafe.nl (voor deze server is SSL vereist)
    Poort: 993 
    Server voor uitgaande e-mail: smtp.kliksafe.nl (voor deze server is geen SSL of authenticatie vereist)
    Poort: 25

    De server voor uitgaande mail is afhankelijk van de verbinding die je gebruikt. Bovenstaande instellingen werken alleen op een Kliksafe-verbinding.

    Uitloggen Kliksafe Pro

    Als je op een pc bent ingelogd op Kliksafe Pro, worden andere pc’s op je netwerk niet automatisch meegenomen: elke machine dient zich apart aan te melden.

    Log voor je de pc afsluit uit door op deze link te klikken.

    Tip: zet de pagina onder de link bij de Favorieten van je browser, dan heb je deze altijd snel bij de hand.

    Wat doet het contentfilter?

    Als aanvulling op de blacklist is een contentfilter actief. Op het moment dat een Kliksafe-klant een internetpagina opvraagt, beoordeelt het contentfilter de inhoud ervan aan de hand van woorden en woordcombinaties in relatie tot de context. Het woord seks heeft in een voorlichtende context een heel andere betekenis dan in een erotische context. Woorden krijgen door het filter een waarde toegekend. Komt de sommatie ervan boven een bepaalde grens, dan wordt de pagina geblokkeerd.

    Door het dynamische karakter van sommige (nieuws)sites kan het voorkomen dat een bepaalde pagina de ene dag wel geblokkeerd wordt en de andere dag niet.

    Kliksafe richt zich bij de blacklist- en contentfiltering vooral op het weren van alle content die in de ondergrens valt (pornografie, geweld, illegale sites, grof taalgebruik) en het categoriseren van overige sites. Zodoende kunnen klanten door middel van het filter (Select en Pro met vooringestelde keuzes en Flex met een zelf instelbaar filter) zelf bepalen wat ze wel en niet willen zien online.

    Op deze pagina vind je alle informatie over het filter. Ook vind je daar de filtertypen: Kliksafe Select, Pro of Flex. Van strenge filtering tot ruime toegang, voor iedereen een passend filter.