14-07-2022 Informatie over modems
– Inzetten reservemodem: installeert u een reservemodem bij een klant en vraagt u bij ons een nieuw reservemodem aan, dan ontvangen wij graag de naam en adresgegevens van de klant – bij wie het modem is geplaatst.
– Gebruik eigen modem: het modempakket dat we sturen naar FttH-klanten, bevat naast het modem een converter, indien van toepassing.
* Zet u een ander modem (geen huurmodem van ons) in bij onze klanten die een modem hebben toegestuurd gekregen en dat retour gestuurd wordt – dan moet de converter ook retour.
14-07-2022 Installatieverzoeken
1. Belangrijk punt is de communicatie. De orderdesk vraagt dan ook om regelmatig een terugkoppeling te geven, en zo snel mogelijk te reageren op een vraag – zodat we op de hoogte zijn van het verloop van de installatie.
2. In de aanvraag staat een opleverdatum. Plan de installatie minstens 1 dag later dan de datum in de mail. De oude verbinding blijft over het algemeen langer actief.
3. Controleer vooraf bij de klant of het modem al ontvangen is. Dit voorkomt dat u onnodig 2 keer naar de klant moet.
4. Als wij een installatieverzoek doen, kijken we naar de afstand. We gaan uit van max 10 km. Nu is het zo dat het systeem een rechte lijn trekt. Is het echter meer dan 10km, of bent u niet in de gelegenheid om de installatie te doen, geef dit dan zo snel mogelijk aan. Wij kunnen dan een andere partner aansturen.
06-07-2022 Basisinstallatie aangepast
We hebben op deze pagina de basisinstallatie bijgewerkt, zodat het overeenkomt met de pagina voor particulieren.
De monteur sluit een computer, laptop of tablet aan via bekabeling of wifi.
- Als het via bekabeling gaat, maakt de monteur gebruik van de bestaande kabels.
- Bij vaste telefonie sluit de monteur 2 telefoontoestellen aan met max. 2 verschillende telefoonnummers.
- De monteur sluit -indien aanwezig- een mobiele telefoon draadloos aan op het netwerk.
- Als alles werkt op een pc, laptop of tablet en de telefonie werkt, zal de monteur een snelheidstest doen. Hij doet dit bekabeld, omdat dit de juiste snelheid weergeeft.
Extra werkzaamheden voor de klant is mogelijk. Deze worden door de partner direct aan de klant gefactureerd.
12-04-2022 Tariefswijziging per 1 mei 2022
Onze klanten met een FttH-verbinding van KPN hebben een aankondiging gehad van een prijswijziging per 1 mei. Tegelijkertijd hebben we ook gemeld dat zij in de komende periode een snelheidsupgrade ontvangen. Dit is een combinatie van een inflatiecorrectie op de prijs en een herinrichting van onze producten.
Producten en prijzen per 1 mei 2022
Per 1 mei zijn de volgende producten beschikbaar bij Kliksafe.
Vetgedrukt de nieuwe prijzen, lichtgrijs de huidige prijzen.
25-02-2022 E-mailadressen wijzigen
Vanaf heden is het niet meer mogelijk om het e-mailadres van een klant te wijzigen. Klanten kunnen dit wel zelf wijzigen. We onderzoeken momenteel of we deze functionaliteit op een vernieuwde manier terug laten komen.
01-01-2022 FilterNet (EO) servers offline
De verouderde FilterNet-app servers zijn vanaf 1 januari 2022 uitgeschakeld en offline. Om de FilterNet app te verwijderen doorloopt u deze stappen.
Klanten die nog steeds gebruik maakten van de EO FilterNet app, adviseren we de vernieuwde filterapp.
24-12-2021 FB5530
Kliksafe levert vanaf heden geen FB5530 meer. In plaats daarvan zetten we nu de FB7590 plus CTS-converter in.
De handleiding hiervan vindt u hier.
NB Daar vindt u alle handleidingen.
26-11-2021 Einde repeateractie
Het einde van de repeateractie is in zicht. Per 1 december stopt de repeateractie. Dit houdt in dat na 1 december nieuwe aanmeldingen geen voucher meer ontvangen. De actie is inmiddels van onze website gehaald. Een voucher voor 1 december ontvangen? Deze is te verzilveren tot 31 december 2021.
We zullen u op de hoogte houden van nieuwe acties.
18-03-2021 Opvolger 5490: Fritz!Box 5530
Binnenkort nemen wij afscheid van de 5490 en gaan we gebruik maken van de opvolger: Fritz!Box 5530.
29-01-2021 Nieuwe apps
De nieuwe FilterNet-app is actief!
Deze vervangt het oude FilterNet. Hierdoor komt Kliksafe Mobi ook te vervallen.
Meer informatie hierover vindt u op de FilterNet-pagina.
29-01-2021 Bij een nieuwe aanvraag
Het gebeurt regelmatig dat een partner bij een aanvraag zijn eigen e-mailadres invult, in plaats van het mailadres van de klant. Dat is niet zo handig. Het ingevulde e-mailadres wordt namelijk automatisch het inlogadres voor MijnKliksafe van de klant.
De klant moet een eigen e-mailadres als inlog hebben voor MijnKliksafe en wordt op dit mailadres ook op de hoogte gehouden van het orderverloop.
Tevens kan het voor u problemen geven met het inloggen in uw partnerweb.
29-01-2021 Partnerweb en Glasvezel vraagbundeling
Alle glasvezelverbindingen van Deltafiber (voorheen Glasvezelbuitenaf) moeten via onze site aangevraagd worden, op https://www.kliksafe.nl/vraagbundeling/
Op het aanmeldformulier vult u dan uw partnernummer in. U ontvangt daar automatisch uw provisie over. Deze klanten zijn vooralsnog niet zichtbaar in uw partnerweb.
17-07-2020 Update FRITZ!Box en FRITZ!Repeater
AVM brengt een grote update uit voor de FRITZ!Box en FRITZ!Repeater: FRITZ!OS 7.20. Het nieuwe OS heeft WPA3-ondersteuning, betere MESH-steering en mogelijkheden voor openbare wifi-hotspots.
23-04-2020 Flatcables
Er zijn partners die gebruik maken van flatcables. RoutIT en KPN zijn hier geen voorstander van, omdat het invloed kan hebben op de performance.
Dus een vriendelijk verzoek: gebruik gewone kabels, en geen flatcables. Bij een storing wordt als eerste aangegeven dat die vervangen moeten worden. Dit voorkomt onnodige vertraging.