Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

E-mail

Filter:
Kan ik mijn webmail overal veilig gebruiken?

Als je webmail gebruikt vanaf je Kliksafe verbinding is webmail zeker veilig.  Wanneer je, bijvoorbeeld op vakantie of zakenreis, je webmail op een openbare pc of een pc van iemand anders opent, dan is het van belang dat je de webmail na  gebruik goed afsluit. Dit om misbruik te voorkomen.

Dit doe je zo:

Klik rechtsbovenin de webmail op: Uitloggen

Sluit vervolgens je browser  (Internet Explorer, mozilla Firefox, Google Chrome of Safari) volledig af door op het rode kruisje te drukken.

Hou daarnaast in de gaten, dat als je inlogt, je de melding dat je wachtwoord wordt opgeslagen niet accepteert.

Ik heb al vijf mailboxen en wil er graag nog een bij, hoeveel kost dit?

Je kunt bij ons een extra mailabonnement naast een ADSL-abonnement nemen.
Je krijgt dan vijf mailboxen met tien mailadressen extra, waarvoor je €7,50 per kwartaal betaalt.

Stuur hiervoor een e-mail naar verkoop@kliksafe.nl.

Ik kan geen e-mail versturen via een andere verbinding

Het verzenden van e-mail gaat meestal via een SMTP-server. Ter bescherming tegen spam is het noodzakelijk dat de verzender van de e-mail door de provider kan worden geïdentificeerd. Daarom kan er alleen e-mail worden verzonden met de SMTP-server van de internetprovider waarmee je computer met het internet verbonden is. Thuis, via een Kliksafe-lijn, maak je gebruik van de SMTP-server van Kliksafe.

Wordt de computer echter verbonden met een ander (draadloos) netwerk, bijvoorbeeld in een hotel, camping of een restaurant, dan is er meestal ook sprake van een andere provider (geen Kliksafe). Dan dient ook de SMTP-server van de betreffende provider te worden gebruikt. Als je weer thuis bent, moet je de SMTP-server van Kliksafe weer invullen.

Normaal gesproken kun je op de volgende manier de gegevens van de provider van uw verbinding vinden:

  • Achterhaal de naam van de betreffende internetprovider via een website als https://watismijnip.nl/
  • Achterhaal de benodigde SMTP-server met een zoekmachine als Google (zoek naar “SMTP” en de naam van de internetprovider)
  • Wijzig tot slot in het e-mailprogramma de bij het e-mailaccount ingestelde SMTP-server

Een alternatief voor bovenstaande is dat je gebruik maakt van de webmail van Kliksafe: https://webmail.kliksafe.nl

Ik kan opeens geen e-mail meer versturen, hoe kan dat?

Is het zo dat je plotseling geen e-mail meer kunt verzenden – maar nog wel gewoon kunt ontvangen, dan wordt dit mogelijk veroorzaakt door e-mailblacklisting. E-mailblacklisting is een vervelend probleem, omdat de oorzaak onduidelijk is en het altijd op het verkeerde moment gebeurt. Omdat e-mailblacklisting een relatief onbekend begrip is -maar wel veel voorkomt-, lees je hieronder meer.

Wat is een e-mailblacklist?
Een e-mailblacklist is een database die gevuld is met IP-adressen van computers en servers op het internet. Bekend is dat deze wordt gebruikt om spam te versturen, virussen te hosten of andere onwenselijke praktijken te faciliteren. De e-mailblacklists worden bijgehouden door externe partijen die zich over het algemeen inzetten voor een spamvrij internet. Voorbeelden van deze partijen zijn Barracuda, SEM, Spam Cannibal en Spamhaus.

Hoe werkt een e-mailblacklist?
Aan ieder e-mailbericht wordt het IP-adres van de verzender toegevoegd. Als het e-mailbericht wordt ontvangen door een mailserver, die met blacklists de IP-adressen controleert, kan het zijn dat het IP-adres wordt geblokkeerd. Op dat moment zal het e-mailbericht niet aankomen.

Staat mijn IP-adres op een e-mailblacklist?
Via de meest gebruikte blacklistcheck van mxtoolbox.com weet je binnen een paar seconden of het IP-adres van jouw internetverbinding op een blacklist staat. Je IP-adres kun je opvragen via ip.kliksafe.nl.

Help: mijn IP-adres staat op een e-mail blacklist!
Geen nood; zo lang je nog e-mail kunt verzenden, is er geen probleem. Als je geen e-mail meer kunt verzenden met een e-mailprogramma, kun je altijd nog gebruikmaken van de webmail.

Hoe kom ik van de e-mailblacklist af?
Scan al je apparaten op spyware, malware en virussen, zodat je apparatuur absoluut schoon is.
Heb je nog geen Antivirus & Spyware scanner? Die kun je ook bij Kliksafe aanschaffen.

Als er vanaf jouw verbinding geen spam meer wordt verstuurd, zal je verbinding na verloop van tijd (gemiddeld 48 uur) van de blacklist verwijderd worden.

Kopie van e-mail achterlaten op server

Als je de e-mail ophaalt via pop3, dan heb je twee opties:

Je haalt de mail op van onze mailserver waarbij de e-mails alleen bij jou staan en bij ons worden weggehaald.

Je haalt de mail op van onze mailserver, maar je laat een kopie achter op onze mailserver – zodat je via de webmail ook nog dezelfde e-mail kunt inzien.

De instelling die hierbij van belang is, moet worden aangevinkt in het mailprogramma dat je gebruikt. Het gaat om de instelling ‘Een kopie van berichten op de server achterlaten’.

Voor Microsoft Outlook:

Klik op ‘Accountinstellingen’ in het menu ‘Extra’. (Van Outlook 2010 staat het op een andere locatie, je klikt dan linksboven in op ‘Bestand’ (of het ronde logo) > ‘Info’ > ‘Accountinstellingen’ > ‘Accountinstellingen’).

Selecteer onder Naam het pop3 e-mailaccount dat je wil wijzigen en klik vervolgens op ‘Wijzigen’.

Klik op ‘Meer instellingen’.

Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’ en schakel onder ‘Bezorging’ het selectievakje ‘Een kopie van berichten op de server achterlaten’ in.

Eventueel kunt je nog aangeven hoeveel dagen er een kopie op de mail-server moet achterblijven.

Voor andere e-mailprogramma’s is er een soortgelijke instelling beschikbaar.

Wat zijn de algemene e-mailinstellingen (POP3/IMAP)?

Er zijn twee mogelijkheden om de e-mail in te stellen:

Via POP3(beveiligd)
Inkomende mailserver
: pop3.kliksafe.nl
Poort: 995 (voor deze server is SSL of TLS vereist)
Uitgaande mailserver: smtp.kliksafe.nl
Poort: 25 (voor deze server is STARTTLS of TLS vereist, geen authenticatie)
Gebruikersnaam: je Kliksafe mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord


Via IMAP(beveiligd)
Inkomende mailserver: 
imap.kliksafe.nl
Poort: 993 (voor deze server is SSL of TLS vereist)
Uitgaande mailserver: smtp.kliksafe.nl
Poort: 25 (voor deze server is STARTTLS of TLS vereist, geen authenticatie)
Gebruikersnaam: je Kliksafe mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord

De server voor uitgaande mail is afhankelijk van de verbinding die je gebruikt. Bovenstaande instellingen werken alleen op een Kliksafe-verbinding.

 

Let op: Outlook 2007, Outlook 2003 en Windows Live Mail worden simpelweg niet meer door Microsoft ondersteund. Deze applicaties kunnen niet meer worden bijgewerkt, terwijl de verdere ontwikkeling van beveiliging niet stilstaat. Het gebruik van deze applicaties is bovendien een enorm risico voor de eindgebruiker. De enige oplossing die momenteel werkt, is het uitschakelen van TLS/SSL.

Outlook instellen via configuratiescherm

Hier vind je de Handleiding Mail instellen via configuratiescherm.
Daarmee stel je je mail (Outlook 2016) in via het configuratiescherm.

 

Hoe beveilig ik mijn mail?

Kliksafe vergroot binnenkort verder jouw online veiligheid, doordat we overstappen op een nieuw en moderner mailplatform. Dit betekent dat je straks niet meer onbeveiligd e-mail mag versturen. Onbeveiligd mail versturen, is anno 2017 ook niet meer handig. 

Je kunt er zelf iets aan doen. Namelijk, er is in je mailprogramma een instelling die je even moet controleren en eventueel aanpassen. Alleen dan kun je in de toekomst je mail blijven gebruiken.
In deze handleiding lees je hoe je in veelgebruikte e-mailprogramma’s de instelling kunt aanpassen. Wij sturen je later door een e-mail nog een herinnering. Let op: Kliksafe vraagt hierin nooit je wachtwoord.

NB: Als je alléén de webmail gebruikt, hoef je niets te doen.

E-mailinstellingen – Mac OS X – pop3

Start ‘Mail’.
Kies bovenaan voor ‘Mail’.
Kies voor ‘Voeg account toe…’

In het volgende venster kies je: ‘Andere Mail-account…’

In het volgende venster vul je de volgende gegevens in: je naam, je e-mailadres en je wachtwoord.

Kies voor ‘Log in’.

In  het volgende venster vul je de volgende gegevens in:

Het wachtwoord staat al ingevuld, deze is overgenomen uit het vorige venster. 
Kies bij ‘Type account’ voor ‘POP’.
Vul bij ‘Server inkomende post’ het volgende in: pop3.kliksafe.nl
Vul bij ‘Server uitgaande post’ het volgende in: smtp.kliksafe.nl

Kies voor ‘Log in’. Het mailaccount is nu ingesteld.

Webmail – verwijderen van meerdere e-mails

Klik op de avatar (blauwe rondje) in de lijst met e-mails (zodat je meerdere e-mails kunt selecteren).

Selecteer de e-mails die je wil verwijderen.

Klik op het pictogram ‘Verwijderen’ (rechtsboven in het scherm).

De geselecteerde e-mails zijn verwijderd uit Postvak IN en verplaatst naar de Prullenbak.

TIP!
Wil je de hele map inhoud verwijderen?
Selecteer de bovenste email, shift-toets ingedrukt houden en selecteer dan de onderste e-mail

Webmail – Legen van prullenbak

Klik op zwarte puntjes (links bovenaan).

Klik op ‘Instellingen’

 

Klik op ‘Mail’

Schakel ‘Prullenbak legen bij afmelden’ in

 

Bij het afmelden van de webmail zal de prullenbak geleegd worden.

Klik rechts bovenaan op uw e-mailadres en klik op afmelden.

Als ik een mailbox heb met meerdere e-mailadressen, kunnen dan de andere gebruikers ook mijn mail zien?

Ja. Wil je dat niet, maak dan losse mailboxen aan; voor elke gebruiker een eigen mailbox (brievenbus).

Bij het versturen van e-mail wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, hoe kan ik dit voorkomen?

Als je bij het verzenden van een e-mail de vraag krijgt om een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven, dan heb je niet de juiste instellingen in je mailprogramma staan.

Controleer de instellingen van je mailprogramma. De juiste instellingen zijn te vinden op onze helpdeskpagina door te zoeken op het e-mailprogramma dat jij gebruikt.

E-mailinstellingen – Android – IMAP

Start het e-mailprogramma. 
Onderstaand scherm zal verschijnen:

Vul je e-mailadres in. 
Klik op Handmatig Instellen.
Klik in het volgende scherm op ‘IMAP’.

Je ziet het volgende scherm:

Vul de volgende instellingen in:
Gebruikersnaam: je Kliksafe mailadres;
Wachtwoord: je wachtwoord;
Server: imap.kliksafe.nl;
Poort: 993;
Beveiligingstype: STARTTLS.

Klik op ‘Volgende’.

Je ziet het volgende scherm:

SMTP-server: smtp.kliksafe.nl (deze server kun je alleen gebruiken als je een Kliksafe verbinding gebruikt. Is dit niet het geval, dan moet je de uitgaande server van de provider waar je bij zit, ingesteld te worden.)
Beveiligingstype: STARTTLS
Poort: 25

Klik op ‘Volgende’.

Je ziet het volgende scherm:

De bovenstaande waardes kun je naar wens wijzigen. Klik op ‘Volgende’.

Je e-mailaccount is nu ingesteld.

E-mailinstellingen – Android – POP3

Start het e-mailprogramma.

Onderstaand scherm zal verschijnen. Vul je e-mailadres in.

Klik op Handmatig Instellen. Klik in het volgende scherm op POP3.

Je ziet het volgende scherm:

Vul de volgende instellingen in:
Gebruikersnaam: je Kliksafe mailadres;
Wachtwoord: je wachtwoord;
Server: pop3.kliksafe.nl;
Poort: 995;
Beveiligingstype: SSL/TLS;
Klik op ‘Volgende’. 

Je ziet het volgende scherm:

SMTP-server: smtp.kliksafe.nl (deze server kun je alleen gebruiken als je een Kliksafe verbinding gebruikt. Is dit niet het geval dan moet de uitgaande server van de provider waar je bij zit, worden ingesteld.)
Beveiligingstype: STARTTLS;
Poort: 25;
Klik op ‘Volgende’.

Je ziet het volgende scherm:

De bovenstaande waardes kun je naar wens wijzigen. Klik op ‘Volgende’.

Je e-mailaccount is nu ingesteld.

 

E-mailinstellingen – iPhone/iPad Imap

 

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden.

POP / IMAP                                        Imap

Inkomende server                          imap.kliksafe.nl

Inkomende poort                            993

SSL (beveiliging) inkomend         ja

Uitgaande server                             smtp.kliksafe.nl

Uitgaande poort                              25

SSL (beveiliging) uitgaand            ja

 

Kies instellingen

Scrol naar beneden en kies Mail, Contacten en Agenda’s

Kies Nieuw account en druk vervolgens op Anders

Kies Voeg mail account toe en vul vervolgens de volgende gegevens in:

 

Naam: je eigen naam

Email: je Kliksafe emailadres

Wachtwoord: je email wachtwoord

Beschrijving: voer Kliksafe in

 

Kies imap en vul onder server inkomende post de volgende gegevens in

Hostname: imap.kliksafe.nl

Gebruikersnaam: je Kliksafe emailadres

Wachtwoord: je email wachtwoord

 

Scroll naar beneden en vul onder Uitgaande post de volgende gegevens in:

Hostname: smtp.kliksafe.nl

Gebruikersnaam: niets invullen

Wachtwoord: niets invullen

 

Kies bewaar en selecteer in het volgende scherm je zojuist aangemaakte emailadres.

Scrol naar beneden en kies onder SERVER UITGAANDE POST voor SMTP

 

Selecteer bij HOOFDSERVER smtp.kliksafe.nl en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: ja

Serverpoort: 25

 

Kies gereed en ga vervolgens één stap terug.

Kies Geavanceerd en zorg dat de volgende gegevens goed staan

SSL: ja

Serverpoort: imap.kliksafe.nl

 

Ga één stap terug en kies gereed. Start de iPhone opnieuw op om de instellingen te activeren!

E-mailinstellingen – Mac OS X – IMAP

Start ‘Mail’;
Kies bovenaan voor ‘Mail’;
Kies voor ‘Voeg account toe…’

In het volgende venster kies je ‘Andere Mail-account…’

In het volgende venster vul je de volgende gegevens in: je naam, je e-mailadres en je wachtwoord.

Kies voor ‘Log in’;

In  het volgende venster vul je de volgende gegevens in:

Vul bij ‘Gebruikersnaam’ je kliksafe e-mailadres in. Het wachtwoord staat al ingevuld, deze is overgenomen uit het vorige venster.
Kies bij ‘Type account’ voor ‘IMAP’:
Vul bij ‘Server inkomende post’ het volgende in : imap.kliksafe.nl
Vul bij ‘Server uitgaande post’ het volgende in: smtp.kliksafe.nl

Kies voor ‘Log in’. Het mailaccount is nu ingesteld.

 

E-mailinstellingen – Thunderbird – POP3

Open Mozilla Thunderbird (De laatste versie is hier te downloaden).

Je ziet het volgende scherm:

Klik hier op ‘E-mail’.

Je ziet het volgende scherm:

Klik hier op ‘Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken’.

Je ziet het volgende scherm:

Hier vul je de volgende velden in: Je naam; Je e-mailadres; Je wachtwoord. Wachtwoord onthouden: maak het vinkje actief als je het wachtwoord wilt laten onthouden. Daarna klik je op ‘Doorgaan’, Thunderbird probeert nu de bijbehorende gegevens erbij te zoeken, hij vindt gegevens, maar deze zijn NIET juist.

Je ziet het volgende scherm:

Hier moet je op ‘Handmatige config’ klikken om de juiste gegevens op te geven.

Je ziet het volgende scherm:

Hier vul je de volgende gegevens in:
Inkomend: POP3: pop3.kliksafe.nl
Poort: 995 SSL/TLS
Authenticatie: Normaal wachtwoord
Uitgaand: SMTP / smtp.kliksafe.nl
Poort: 25 / STARTTLS
Authenticatie: Geen authenticatie
Gebruikersnaam: Vul hier je mailadres in.

Je klikt nu op ‘Gereed’.

Klik op ‘Gereed’ en je e-mailbox is ingesteld in Mozilla Thunderbird.

E-mailinstellingen – Outlook – POP3

Het e-mailaccount configureren – POP3

Klik op ‘Bestand’.

Klik op ‘Account toevoegen’.

Selecteer ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’.

Selecteer ‘Internet-e-mail’ en selecteer ‘Volgende’.

Voer de volgende handelingen uit onder ‘Gebruikersgegevens’: Typ in het vak ‘Uw naam’ je naam, zoals deze voor andere personen moet worden weergegeven. Typ in het vak ‘E-mailadres’ het volledige e-mailadres dat je hebt gekregen van Kliksafe. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam, het @-symbool en de domeinnaam in het adres opneemt, bijvoorbeeld kliktest@kliksafe.nl. Typ je wachtwoord in de vakken ‘Wachtwoord’. Tip: Wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig. Zorg er bij het invoeren voor dat Caps Lock uit staat.

Voer de volgende handelingen uit onder ‘Servergegevens’: Kies in de lijst ‘Type account’ de optie ‘POP3’. Typ in het vak ‘Server voor inkomende e-mail’ de volledige naam van de server: pop3.kliksafe.nl. Typ in het vak ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’ de volledige naam van de server: smtp.kliksafe.nl.

Voer de volgende handelingen uit onder ‘Aanmeldingsgegevens’: Typ je gebruikersnaam in het vak ‘Gebruikersnaam’. 

Typ je wachtwoord in het vak ‘Wachtwoord’. Schakel de optie ‘Wachtwoord onthouden’ in.

Je e-mailaccount heeft de volgende extra instellingen nodig. Klik op ‘Meer Instellingen’.

Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’. Neem onderstaande gegevens over.

Klik op ‘OK’

Klik op ‘Volgende’.

Standaard is de optie ‘Accountinstellingen testen’ door op de knop ‘Volgende’ te klikken ingeschakeld. Met deze optie wordt gecontroleerd of je account werkt. Als er gegevens ontbreken of onjuist zijn, word je gevraagd deze gegevens in te voeren of te corrigeren.

Klik op ‘Voltooien’.

E-mailinstellingen – Outlook – IMAP

Klik op ‘Bestand’.

Account toevoegen.

Selecteer ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’.

Voer de volgende handelingen uit onder ‘Gebruikersgegevens’:

Typ in het vak ‘Uw naam’ je naam, zoals deze voor andere personen moet worden weergegeven. Typ in het vak ‘E-mailadres’ het volledige e-mailadres dat je van Kliksafe hebt gekregen. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam, het @-symbool en de domeinnaam in het adres opneemt, bijvoorbeeld kliktest@kliksafe.nl. Typ je wachtwoord in de vakken ‘Wachtwoord’. Tip: Wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig. Zorg ervoor dat bij het invoeren Caps Lock uit staat. Voer de volgende handelingen uit onder ‘Servergegevens’: Kies in de lijst ‘Type account’ de optie ‘IMAP’. Typ in het vak ‘Server voor inkomende e-mail’ de volledige naam van de server: imap.kliksafe.nl. Typ in het vak ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’ de volledige naam van de server: smtp.kliksafe.nl. Voer de volgende handelingen uit onder ‘Aanmeldingsgegevens’: Typ je gebruikersnaam in het vak ‘Gebruikersnaam’. Typ je wachtwoord in het vak ‘Wachtwoord’. Schakel de optie ‘Wachtwoord onthouden’ in.

Je e-mailaccount heeft de volgende extra instellingen nodig. Klik voor IMAP-accounts op ‘Meer Instellingen’.

Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’ onder ‘Poortnummers van server’ onder ‘Inkomende server (IMAP)’ . Neem onderstaande gegevens over.

Selecteer ‘OK’.

Klik op ‘Volgende’.

Standaard is de optie ‘Accountinstellingen testen’ door op de knop ‘Volgende’ te klikken, ingeschakeld. Met deze optie wordt gecontroleerd of je account werkt. Als er gegevens ontbreken of onjuist zijn, word je gevraagd deze gegevens in te voeren of te corrigeren.

Klik op ‘Voltooien’.

E-mailinstellingen – Thunderbird – IMAP

Het e-mailaccount instellen in Thunderbird – IMAP

Klik op de drie streepjes. Daarna op ‘Opties’ vervolgens op ‘Accountinstellingen’.

Klik op ‘E-mail’.

Je ziet het volgende scherm:

Klik hier op ‘Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken’

Vul in dit scherm je naam, emailadres en wachtwoord in. En klik daarna op ‘Doorgaan’.

Klik onderaan op ‘Handmatige config’.

Selecteer bij ‘Inkomend’ IMAP, en bij ‘Serverhostnaam’ imap.kliksafe.nl.

Hier vul je de volgende gegevens in: Inkomend: IMAP: imap.kliksafe.nl Poort: 993 SSL/TLS Authenticatie: Normaal wachtwoord Uitgaand: SMTP / smtp.kliksafe.nl Poort: 25 / STARTTLS Authenticatie: Geen authenticatie Gebruikersnaam: Vul hier je mailadres in

Klik op ‘Gereed’ en je e-mailbox is ingesteld in Mozilla Thunderbird.

E-mailinstellingen – Windows 10 – POP3.

Start het e-mailprogramma.

Als je voor de eerste keer de mail app opent: Klik op ‘Aan de slag’ en daarna op ‘Account toevoegen’

Als je de app al in gebruik hebt: Klik op het ‘Tandwiel’ links onderin de pagina

Klik op ‘Accounts’ en daarna op ‘Account toevoegen’

Onderstaand scherm zal verschijnen. Scrol naar beneden en klik op ‘Geavanceerde configuratie’

Vul je persoonlijke gegevens in, dit zijn je eigen naam en eigen accountnaam.  Neem de overige instellingen over uit het voorbeeld:

Alles ingevuld? Klik dan op ‘Aanmelden’ Je ziet het volgende scherm:

Klik op ‘Gereed’, je e-mailaccount is nu ingesteld.

E-mailinstellingen – Windows Phone – POP3

Hieronder vind je hoe je je Kliksafe e-mail in kan stellen op een Windows Phone apparaat.

Ga naar ‘Instellingen’ > ‘E-mail & accounts’

 

Kies voor ‘Account toevoegen’ > ‘Ander account’

Vul je e-mailadres en wachtwoord in en kies voor ‘Aanmelden’. De telefoon zal een foutmelding geven. Kies voor opnieuw, en daarna voor geavanceerd.

Kies voor ‘Internet e-mail’. Vul daarna de gegevens in. Bij ‘Uw Naam’, vul je in hoe je als afzender wil worden vermeldt. Bij server voor inkomende e-mail vul je “pop3.kliksafe.nl” in. Bij accounttype kies  je voor Pop3. Scroll naar beneden.

Vul bij ‘Gebruikersnaam’ je gebruikersnaam in (zonder @kliksafe.nl). Vul bij ‘Wachtwoord’ je wachtwoord in. Bij ‘server voor uitgaande e-mail (SMTP)’ voer je ‘smtp.kliksafe.nl’ in. Kies nu voor aanmelden. LET OP: Als je geen verbinding van Kliksafe gebruikt, moet je de smtp-instellingen van de betreffende provider instellen. Anders kan je geen mail verzenden.

Je kunt je mail benaderen vanuit het menu, of via de tegel op het startscherm.

E-mailprogramma’s voor Windows?

Vanaf Windows 7 wordt er niet meer standaard een e-mailprogramma geleverd bij Windows. Wil je toch je e-mail in een programma op je pc/laptop lezen (in plaats van online), dan zijn er verschillende mogelijkheden:

Microsoft Office Outlook (betaald).

Mozilla Thunderbird (onbetaald)

Klik op de links voor meer informatie. Daar vind je ook informatie over downloaden en installeren.

Een e-mailaccount toevoegen op een iOS-apparaat (iPhone/iMac/iPad)

E-mailaccount toevoegen op een iOS-apparaat

  • Tik op ‘Instellingen’;
  • Scrol omlaag en tik op ‘Mail, Contacten, Agenda’;
  • Tik op ‘Nieuwe account’;
  • Selecteer de e-mailaanbieder. Tik op ‘Anders’;
  • Kies ‘Voeg mailaccount toe’;
  • Voer de vereiste informatie in om het toevoegen van je account te voltooien:
    – Vul bij ‘Naam’ je naam in;
    – Vul bij ‘Adres’ je e-mailadres in;
    – Vul bij ‘Wachtwoord’ je wachtwoord in;
    – De beschrijving wordt automatisch ingevuld.

Kies voor ‘Volgende’.

Kies voor ‘IMAP’.

  • Instellingen van server voor inkomende post
  • Server voor inkomende post: imap.kliksafe.nl;
  • Gebruikersnaam: vul je e-mailadres in
  • Wachtwoord: het wachtwoord staat al ingevuld, deze is overgenomen uit het vorige venster;
  • Poortnummer van server voor inkomende post: 993;
  • Ondersteunt de server voor inkomende post SSL?: Ja.

Instellingen van server voor uitgaande post

  • Server voor uitgaande post: smtp.kliksafe.nl.
  • Bij gebruikersnaam en wachtwoord niets invullen;
  • Poort van server voor uitgaande post: 25;
  • Ondersteunt de server voor uitgaande post SSL?: Ja.
Handleiding Webmail

Je kan de mail van je Kliksafe-mailadres ook online lezen, zgn. webmail.

Log in op https://webmail.kliksafe.nl.

Weet je niet hoe webmail werkt en wil je hier meer over lezen? Kijk in de handleiding voor meer informatie.

 

Hoe maak ik een extra mailbox aan?

Je kunt zelf je mailboxen beheren in MijnKliksafe.

Om een extra mailbox aan te maken, voer je onderstaande stappen uit.

  • Ga naar MijnKliksafe.
  • Log in met je gebruikersnaam (dit is je contact e-mailadres inclusief @kliksafe.nl) en je wachtwoord.
  • Klik op het menu ‘E-mailinstellingen’.
  • Ga naar het kopje e-mailadres toevoegen.
  • Vul in het veld ‘Gebruikersnaam’ een gebruikersnaam in. Dit wordt het eerste gedeelte van je e-mailadres.
  • Vul in het veld ‘Wachtwoord’ een wachtwoord in.
  • Klik als laatste op het plusje om het e-mailadres toe te voegen.

De mailbox is na maximaal 10 minuten actief.

Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn mailbox?

Je kunt je wachtwoorden voor de e-mail wijzigen in MijnKliksafe.

Voer onderstaande stappen uit om je wachtwoord te wijzigen:

  • Ga naar MijnKliksafe.
  • Log in met je gebruikersnaam (dit is het volledige e-mailadres waar je de facturen op ontvangt) en je wachtwoord.
  • Klik op het menu ‘E-mailinstellingen’.
  • Klik op het vinkje achter je e-mailadres.
  • Vul je nieuwe wachtwoord in de velden ‘Wachtwoord’ en ‘Bevestig wachtwoord’.
  • Klik vervolgens op de knop ‘Wijzig wachtwoord’.