Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

 

ADSL en VDSL in Nederland worden opgeheven. Netwerkbeheerder KPN is gestart met de overgang van DSL naar glasvezel, en dat heeft gevolgen voor klanten die nu nog gebruik maken van DSL. Die klanten moeten overstappen naar glasvezel. Hieronder vind je de meest gestelde vragen hierover.

Meest gestelde vragen

Ik ben tevreden met mijn huidige internet, waarom zou ik overstappen?

Naast de vele voordelen die glasvezel biedt, heeft netwerkbeheerder KPN Netwerk besloten te stoppen met DSL. Dit betekent dat je huidige DSL-verbinding in 2023 niet meer werkt en je mogelijk zonder internet komt te zitten. Je bent dus genoodzaakt over te stappen op glasvezel.

Hoe sluit ik een glasvezel abonnement af?

Je kunt glasvezel gemakkelijk zelf afsluiten.

  1. Log in in MijnKliksafe
  2. Ga naar Mijn abonnement en kies Internetabonnement wijzigen.
  3. Ga naar Glasvezel, en kies je gewenste internetsnelheid.
  4. Rond de aanvraag af. Je krijgt bericht van ons over het vervolg van de overstap.

Hulp nodig? We helpen u graag met de overstap. Bel: 0341 274 999

Zijn er kosten verbonden aan de overstap naar glasvezel?

Voor de overstap op glasvezel berekenen we geen aansluitkosten. De prijzen van een glasvezelabonnement verschillen met DSL. 

Waarom het prijsverschil tussen glasvezel en DSL?

Het aanleggen van dit glasvezelnetwerk is een flinke investering. Daarom is glasvezel duurder dan DSL. Je krijgt er gelukkig wel heel wat voor terug. Zoals hogere snelheden en stabieler internet. Bekijk alle voordelen van glasvezel.

Wat gebeurt er als ik niet overstap?

Besluit je om niet van tevoren over te stappen? Dan is het mogelijk dat je zonder internet komt te zitten. Kliksafe raadt aan om nu alvast over te stappen.

Hoe stap ik over naar glasvezel internet?

Overstappen naar glasvezel regel je zelf in MijnKliksafe.nl.

  1. Ga bovenin MijnKliksafe naar 'Mijn abonnement'.
  2. Klik op 'Internetabonnement wijzigen'.
  3. Kies je gewenste snelheid.
  4. Rond je bestelling af.

Zodra je bestelling geplaatst is, gaan we voor je aan de slag! Via de e-mail houden we je op de hoogte.

Krijg ik een nieuwe modem/kastje toegestuurd?

Ja, bij de overstap krijg je het nieuwste FRITZ!Box modem, en een glasvezelkastje toegestuurd.

Wie installeert de nieuwe hardware?

Bij de overstap kun je ervoor kiezen om de installatie zelf te doen met onze handleiding. Een installatie liever laten doen door een van onze installateurs? Tijdens het bestellen kunt aangeven of je een installateur wil. Daar zie je gelijk wat de kosten zijn.

KPN stopt met DSL, wat heeft dat met Kliksafe te maken?

Kliksafe levert zijn diensten via verschillende netwerken, waaronder die van KPN Netwerk. Zij leggen de glasvezelkabel aan en onderhouden het netwerk. Ook beheren ze het DSL-netwerk, dat ze dus gaan uitschakelen. Voor meer informatie, lees: Nederland gaat over op glasvezel.