Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

Dit is… Mieke

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 19 september 2024

Grote blauwe ogen, lange donkerbruine krullen, goedlachs, spontaan en energiek: vandaag maak je kennis met onze Mieke!

Wie is Mieke?

Mieke (23) werkt sinds januari dit jaar bij Kliksafe, als medewerker support op de afdeling klantcontactcentrum. Haar collega’s zijn blij met Mieke: “Mieke is een vrolijke meid en een aanpakker. Ze staat haar mannetje, ze leert snel en is duidelijk naar de klant.”

Wat houdt jouw werk in?

“Ik doe vooral telefonische ondersteuning van onze klanten. Ik help de klant met al zijn vragen, die meestal van technische aard zijn, ik geef advies en help ze bij problemen. Denk aan het installeren van een modem, als de wifi even niet goed werkt of vragen over e-mail. Ik snap heel goed dat het lastig is als iets niet werkt, dus ik help de klant graag overal mee. Naast telefonische vragen, komen er ook veel vragen per mail binnen, via een ticketsysteem. Die beantwoorden we ook. Maar: ik bel echt veel liever!”

Bellen beter dan mailen?

“Zeker! Het persoonlijke contact met mensen is zó leuk.” Maar je hebt ook weleens met geïrriteerde mensen te maken toch, dat lijkt mij niet zo makkelijk. Ha, nu begint Mieke te glimmen: “Als ik een klant aan de lijn heb die geïrriteerd is, is dat een extra uitdaging om hem goed te helpen. Dan begin je slecht en eindig je goed. Dat is toch het mooiste wat er is?”

Wat vind je mooi aan je werk?

“Het is vooral de afwisseling, die het werk zo leuk maakt. Er is nooit een dag met dezelfde vragen.” O, ik dacht dat je wel steeds dezelfde vragen krijgt? “Nou, dat is op zich wel zo, maar het gaat nooit op dezelfde manier. Bij de een moet je een monteur aansturen, wat bij een ander niet hoeft. Soms is er iets met de bekabeling, het modem staat vaak op andere plekken en ga zo maar door. En daarbij: de mensen die je aan de lijn hebt, zijn ook allemaal anders. Sommige klanten kletsen graag en maken een uitvoerig praatje, waar ik erg van houd :-), terwijl het bij anderen soms heel lang stil is - en ik mijn best moet doen om alle info te krijgen die nodig is. Maar juist die mix is zo leuk!”

Wat heb je hiervoor gedaan?

“Ik heb een paar jaar bij een bedrijf gewerkt bij debiteurenbeheer en logistieke planning. Daar ben ik gestopt en de zorg ingegaan. Een klein jaar heb ik op een woongroep van jongeren met gedragsproblemen gewerkt. Juist toen ik op zoek was naar iets anders, zei mijn zwager op een verjaardag: wij hebben een hele toffe vacature bij Kliksafe, iets voor jou? Ja dus. Ik wilde heel graag in Nunspeet werken, waar ik ook woon. Zo kwam ik bij Kliksafe, en nu zit ik er al bijna een jaar.”

Welke opleiding heb je gedaan?

“De opleiding voor junior accountmanager. Tijdens mijn werk in de zorg, ben ik met de studie persoonlijk begeleider begonnen, maar die heb ik niet afgemaakt. Bij de opleiding voor accountmanager leer je veel gesprekken voeren met klanten, en hen adviseren – dat komt nu goed van pas.”

Sfeer en collega’s?

“Het is bij Kliksafe veel leuker dan ik had verwacht. Ik dacht: ik kom bij allemaal zwarte pakken terecht. Maar dat is helemaal niet zo! Er werken hier echt heel leuke mensen, gewone, jonge en blije mensen. Collega’s zijn behulpzaam; als ik iets niet weet, zijn ze altijd bereid om te helpen.”

En wie is Joep?

“Haha, Joep! Joep is onze kat. Die komt nogal eens ter sprake ja, daar beleven we van alles mee. Hij had laatst een ingescheurde nagel, dus moesten we telkens naar de dierenarts. Dat is gelukkig nu beter. Maar! Vanochtend kwam hij thuis… helemaal onder de frituurolie. Geen idee hoe dat kan. Mijn man was vandaag vrij, en heeft Joep eerst met snoetenpoetsers bewerkt, maar dat hielp niet. Dus moet hij straks in de douche. Maar dat moeten we samendoen, uit het werk dus, anders gaat dat niet goed. Regelmatig komt Joep met levende muizen thuis. En laatst had hij zelfs een enorme rat achter huis op het gras gelegd, brr. Altijd feest met dat beest!”

Heb je hobby’s?

Op de foto te zien, speel je saxofoon? “Jaaa, mijn grootste hobby. Ik speelde blokfluit, en toen dwarsfluit. Mijn man speelt euphonium en zit bij de fanfare. Dat wilde ik ook, alleen kan dat niet met een dwarsfluit. Een dwarsfluit heeft dezelfde grepen als een saxofoon, daarom ging ik sax spelen. Dat gaat goed, en nu zit ik ook bij de fanfare.

En ik heb nog een hobby: ik haak. Knuffeltjes vooral. Haaa, suf hè?” Nou, helemaal niet suf, ik ben eigenlijk gewoon jaloers. Want knuffels haken, is dat niet cute?

Bel gerust!

Mieke sluit af: “Beste klant, nu weten jullie heel wat meer van me. En ook hoeveel ik van bellen hou. Dus: heb je een vraag? Bel gerust!”

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Ook veilig online zijn? Ontdek de voordelen.

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.

Deel dit bericht op: