Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

Dit is… Anne

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 17 oktober 2024

Van fleurige boeketten naar modems en techniek... en Kliksafe-klanten! Anne maakte de overstap, en werkt inmiddels bijna een jaar op het klantcontactcentrum bij Kliksafe. Lees mee en maak kennis met Anne. 

Eerste ervaring: black out 

Anne komt twee trappen omhoog naar onze afdeling. Ze ziet er lief en blij uit als altijd, met een bloemetjesjurk en een lange blonde staart, die in een heel mooie krul over haar schouder eindigt. Anne vertelt over haar allereerste telefoontje. Dat was zo grappig (vindt ze nu), ze had een complete black out. Maar we gaan eerst even terug naar haar eerste dagen bij Kliksafe:  

“Je wordt op het kcc echt grondig ingewerkt. Eerst maak je kennis met alle afdelingen, en dan met alle systemen waar je mee werkt. Daarna luister je een tijd mee met de telefoongesprekken die collega’s met klanten hebben. Daar leer je veel van. Je hoort zo de vragen van klanten mét de oplossingen. En dan, op een dag 😊 mag je zelf gaan bellen en je allereerste klant te woord staan. De eerste weken luistert er dan iemand met jou mee. Beetje spannend is dat wel. Bij mij ging dat zo: het geluid van de telefoon stond heel zacht (maar dat wist ik niet) en daardoor hoorde ik het begin van wat de klant zei en wat hij vroeg, niet. Ik wist daarom niet wat ik moest zeggen of doen en was half in paniek – ik had gewoon een black out! Bernard, die met mij meeluisterde, had door dat het geluid te zacht stond. En toen kon ik de klant alsnog helpen gelukkig.”  

Iedereen hoort je 

“Als collega’s hoor je elkaars gesprekken. Natuurlijk wen je aan al die geluiden en volg je al die gesprekken niet meer op de voet. Maar soms is het nog steeds lastig, als je een moeilijk gesprek voert. Ik kan inmiddels alle vragen wel behandelen. Sommige problemen zijn flink, maar dat is gelukkig maar echt soms. Ook daar is een oplossing voor: dan gaat het naar tweedelijns support, en -met een 😉 - die weten uiteindelijk álles.” 

Waarom heb je voor Kliksafe gekozen? 

Anne: “Ik heb 5 jaar met veel plezier in de bloemen gewerkt. Voordat ik in vaste dienst kwam, deed ik het al als bijbaantje: emmers legen, vegen, zulk soort klusjes. Ik vond school wat minder, en ik wist echt niet wat ik moest gaan doen. Ik koos voor de bloemistenopleiding, en zo belandde ik in een bloemenzaak. Maar lichamelijk is het best zwaar, je staat de hele dag. Toen kreeg ik een voetblessure, en moest ik stoppen. Ik overwoog te gaan doorleren. Maar mijn schoonvader Jan zei: “Loop eens een dagje mee bij ons op kantoor.” Dat deed ik: ik zat een hele dag bij Arnold mee te kijken en te luisteren. Dat vond ik echt zó leuk! Al die telefoontjes en al die klanten: geweldig. Ik zag het echt als een kans. En nu werk ik hier bijna een jaar, en heb ik het erg naar m’n zin.” 

Wat is er leuk aan je werk? 

“Ah, dat zijn vooral al die verschillende personen aan de telefoon. Je gaat dan ook op verschillende manieren met ze om. Bij de een moet je eerst uitgebreid meeleven tonen, bij oudere mensen heb je vaak veel geduld nodig - en die doen dan heel lief tegen je. Bij weer een ander moet je juist heel zakelijk zijn; je moet dat aanvoelen en jezelf steeds anders opstellen. Dat vind ik een prachtige uitdaging. We krijgen van tijd tot tijd een communicatiecursus, daar krijg je goede handvatten en handige tips mee.” 

Wat is Kliksafe voor bedrijf? 

“Kliksafe is een internetprovider, met een speciaal imago. Klanten zijn veelal christelijk, en veel collega’s ook. Mensen zijn hier open en aardig, ik heb nooit eerder zulke lieve en behulpzame collega’s gehad. Heel leuk! Iedereen is verschillend, maar iedereen is open naar elkaar. Op maandag is er weekopening met elkaar, dat is best bijzonder. Ik had wel een beetje een vooroordeel over Kliksafe.” Ze lacht: “Dat hier allemaal serieuze mannen rondliepen, maar dat is gewoon niet zo.” 

Wat maakt het werk bij Kliksafe zo leuk? 

Dat is vooral de cultuur binnen het bedrijf. Het gaat onderling heel goed, dat is superfijn. Hoe je met elkaar omgaat, is al wel de helft van je werkplezier toch? Wat ook heel leuk is, is het werken met flexers. Dat zijn meestal studenten die hier in de avonduren en op zaterdag werken. Zij komen overal vandaan en zijn vaak heel jong. Dat maakt het een mooie mix van mensen.” 

Wat doe je graag naast werken? 

Anne: “Nou, ik hou van creatief bezig zijn, vooral met bloemen. Daarnaast hou ik echt heel erg van de natuur. Een mooie combi: ik ga vaak de tuin in om bessen te plukken, of takjes. Dat maak ik dan op in een vaas, met bloemen -ook uit de tuin- erbij. Heerlijk! Werken in de tuin, in mijn kasje met kruiden is ook favoriet. Ik sport graag, ik wandel vooral veel. En tot slot: musea bezoeken doe ik ook graag. Ik vind het fijn en nuttig om er dingen te leren.” 

Bruidsboeketten 

De link naar bloemen blijft. Anne maakt soms nog een bruidsboeket. “Dat is nog steeds heel leuk! Dat vond ik vroeger al geweldig, en dat vind ik nog. Echt alles aan dat proces is leuk. Ik bestel dan ergens bloemen, en maak thuis het boeket.” 

Wat is jouw beste tip voor klanten? 

Anne: “Heb je geen goede verbinding? Of is er iets met de wifi? Bekijk eerst rustig je eigen thuisnetwerk. Is daar alles in orde? Overweeg dan een repeater aan te schaffen. En anders: 😉je mag ons (mij) altijd bellen!” 

PS Ga jij bijna trouwen? En ben je nog op zoek naar een mooi bruidsboeket? Dan weet je me nu te vinden 💐.

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Ook veilig online zijn? Ontdek de voordelen.

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.