MijnKliksafe Webmail Bestel direct

Dit is... Mariëlle

Maak kennis met collega Mariëlle. Ze werkt ruim een half jaar bij Kliksafe en is inmiddels goed op stoom! Mariëlle werkt op onze grootste afdeling, het klantcontactcentrum, en bemant de orderdesk (OD). Hoe haar werk eruitziet, hoe ze dat vindt en dat ze zéér sportief is, lees je hieronder.

Dit is... Mariëlle

Feitjes over Mariëlle:

– Bij Kliksafe vanaf 1 februari 2025
– Is: Medewerker Orderdesk, onderdeel van het klantcontactcentrum
– Team Orderdesk: Mark, Richard en Mariëlle
– Leeftijd: 24 jaar
– Kenmerken: sportief, betrokken, en dol op haar werk

Hoe begint jouw dag?

Ik woon dichtbij Kliksafe, mijn wekker gaat pas om 7.30 uur. Dan neem ik een havermoutje of proteïneshake en spring op de fiets naar Kliksafe. Ik ben er om half 9, dan bespreken we met elkaar: wie gaat wat doen vandaag? Om 9.00 uur gaat de telefooncentrale open, en zitten we klaar voor bellers.

Wat doe je precies bij Kliksafe?

Ik werk dus op de Orderdesk (afgekort OD): ik ben voornamelijk druk met orders. Van nieuwe klanten, en van bestaande klanten die hun abonnement wijzigen.

Nieuwe klanten

Wij doen alles in het traject tussen aankoop en levering, dus vóór de verbinding bij de klant is opgeleverd. Bestel je internet bij ons, dan plaatst verkoop die bestelling. Daarna komt OD in actie. Wij houden de order in de gaten; of het leverbaar is op het adres van de klant en of het modem binnenkomt. Is de lijn opgeleverd, dan zit onze taak erop. Als de klant daarna vragen heeft, gaan die over het gebruik – en moet hij bij de servicedesk zijn.

Het proces van aankoop tot levering is helemaal geautomatiseerd. OD krijgt een melding als er iets niet goed gaat, en dan is er werk aan de winkel. Bijvoorbeeld contact met de lijnleverancier opnemen, of regelen dat er een omvormer geplaatst wordt.

Bestaande klanten

  • We beantwoorden vragen van bestaande klanten, vaak over hun factuur. We verwerken verhuizingen: dan plaatsen we een nieuwe bestelling. Dat loopt vanzelf; wij houden het proces in de gaten.
  • Als klanten een upgrade plaatsen, is dat voor OD. Een upgrade is het verhogen van je internetsnelheid. Wij regelen die bestelling. Daar is iets heel leuks mee (ze begint te glimmen): als een klant voor een upgrade belt, en ik voer die upgrade in, dan is soms al tijdens het gesprek de nieuwe snelheid actief. Dat is echt heel gaaf!
  • We doen modembeheer: is de voorraad op orde? Klanten krijgen soms een vervangend of nieuw modem. We houden goed in de gaten of er nieuwe modems op de markt komen. Die testen we grondig en besluiten of we die gaan leveren.
  • Bij grote drukte op support, help ik met telefoon opnemen.

Een afwisselende baan dus, en dat is precies wat Mariëlle zo fijn vindt: veel verschillende werkzaamheden. Ze belt liever dan dat ze mailt, dus alle telefoontjes zijn welkom. Daarnaast zijn er per dag ongeveer 30 tickets met vragen.

Hoe typeren collega’s Mariëlle?

Mariëlle zegt wat ze denkt, zonder omwegen. Daar heb je wat aan 🙂. Ze is leergierig en stopt niet voordat ze iets écht begrijpt. Mariëlle is iemand die snel schakelt, initiatief toont en niet bang is om vragen te stellen of verbeteringen voor te stellen. Wij zijn heel blij met haar op OD!

Studie en werk?

Ik heb de opleiding tot eerste verkoopmedewerker gedaan. Op mijn 15e had al een bijbaan bij de Plus. Later werd ik fulltime medewerker, en toen werd ik leidinggevende bij de kassamedewerkers. Na 6 jaar had ik het wel gezien, en ging ik bij een e-bikespecialist werken. Daar heb ik 3 jaar gewerkt, maar door een faillissement moest ik op zoek naar ander werk. En zo kwam ik bij Kliksafe. De werkzaamheden leken me heel leuk en sloten mooi aan bij mijn vorige baan.

Waar moet je goed in zijn in jouw werk?

Gestructureerd werken, en een pietje precies zijn, is echt belangrijk in dit werk. En je moet natuurlijk klantcontact leuk vinden! Nou, dat zit wel snor bij Mariëlle.

Wat vind je van Kliksafe?

Het is echt een leuk bedrijf, ik heb leuke collega’s en fijne klanten! Kliksafe-klanten zijn een stuk gezelliger dan ik gewend was. Ik doe het werk heel graag. En je krijgt vooral de tijd en ruimte om wat te leren.

En nu je hobby’s!

Ik (Hanneke) denk dat Mariëlle graag sport, ze ziet er namelijk heel sportief uit. En dat klopt: ze sport heel graag, 4 keer per week. Hé, maar je komt wel op de elektrische fiets? Haha, Mariëlle lacht, ik haat fietsen namelijk. Ik loop nog liever! Dus daarom dat kleine ritje naar Kliksafe op de elektrische fiets. Ik houd erg van krachttraining en hardlopen op de loopband. En: leuke dingen doen met mijn vriend. Hij is ook heel sportief, dus we doen dat graag samen.

Duiken en snorkelen zijn ook favoriet: ik hoop dit jaar m’n openwaterbrevet te halen, en dan hopen mijn vriend en ik volgend jaar te gaan duiken op Bonaire. Nu snorkel ik alleen nog maar.

Heb je een tip voor klanten?

Zeker: voor elk probleem is een oplossing. Wacht nooit te lang met bellen. We komen er altijd samen uit 🫶🏼!

Over de auteur

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen