Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

Wat doet de grootste afdeling van Kliksafe

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 1 december 2022

Bijna alle klanten van Kliksafe komen weleens in aanraking met het kcc: het klantcontactcentrum. Maar hoe gaat dat daar eigenlijk? Wat gebeurt daar allemaal? In deze blogpost geven we een inkijkje in de wereld van service & support. Op het kcc zitten dagelijks zo'n 10 mensen.

Geen paniek

Bij het kcc zitten de mensen met een headset op, druk pratend in een microfoontje - om jou aan de andere kant van de lijn te helpen. Daar begint het dan ook voor de medewerkers van het kcc: bij de klanten die bellen. In hun kantoor hangen grote schermen waarop je kan zie wie er ingelogd is, en wie er aan het bellen is. Daarnaast verschijnt er een grote pop-up als er een klant belt. Paniek? Nee hoor, er zitten genoeg medewerkers met ervaring die hun hand niet meer omdraaien voor een telefoontje. “Het is leuk om mensen te helpen met een vraag, en na afloop zijn ze weer heel blij met hun opgeloste probleem”, vertelt Mart-Jaap van het kcc. Hij werkt sinds januari 2022 bij Kliksafe en doet dit met heel veel plezier.

Geduldig

Als jij Kliksafe belt, krijg je een van onze medewerkers aan de lijn die geduldig naar je luistert en vragen stelt om het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Als je bijvoorbeeld belt over langzaam internet, dan kunnen de medewerkers vanaf hun bureaustoel met een paar muisklikken een meting doen. Met die meting controleren ze wat de snelheid van het internet is en hoeveel dat eigenlijk zou moeten zijn. “Als de medewerker ziet dat het te langzaam is, dan wordt het doorgegeven aan de monteurs van KPN. Ja, zelfs wij kunnen niet alles, maar zij lossen het voor je op” legt Mart-Jaap uit.

Bloed, zweet en tranen

Als het probleem te technisch is, gaat het naar de afdeling techniek. Deze techneuten krijgen dan een melding op hun scherm met uitleg, en gaan daar direct mee aan de slag. Soms zijn ze er wel drie uur mee bezig 💪! Maar het gebeurt zelden dat ze er niet uit komen. Je merkt het; er wordt hier met bloed, zweet en tranen gewerkt om jou zo goed mogelijk internet te bieden. Als het probleem opgelost is, krijgt het kcc een melding en dan bellen ze jou terug met die fijne mededeling. Een kop koffie, en dan gauw de headset weer op, want er wordt wat afgebeld in het kantoor. Maar geen zorgen, er is genoeg ruimte voor gezelligheid en een geintje tussendoor. Mart Jaap: “Bij het kcc vinden we het belangrijk om elkaar te leren kennen en dat er een goede werksfeer hangt. Naast ons, in dezelfde ruimte, zit de afdeling verkoop en daar maken we ook graag een praatje mee als het kan.”

Veel vragen

Er wordt veel gebeld met vragen over internet en soms helaas ook met klachten over internet. Daar kunnen wij niet altijd wat aan doen, maar we proberen wel altijd om het zo snel mogelijk op te lossen. Soms bellen mensen over hun router of over mailproblemen, ook dat hoort erbij. De medewerkers van het kcc begeleiden mensen stap voor stap, zo begrijpen klanten sneller wat het probleem is en wat ze eraan kunnen doen. Je kan ons ook mailen of met ons chatten, het is maar net wat je fijn vindt. Uiteindelijk draait het allemaal om jou en hoe jij zo veilig en goed mogelijk kan internetten. 

Empathie en nerds

De mensen die hier werken, hebben empathie en zijn soms een beetje internet-nerds :-). Dat gaat bij ons toevallig heel goed samen en dat maakt het kcc ook zo leuk. Flexers vinden hier snel hun draai, en er zijn zelfs flexers die hier nu fulltime als vaste kracht werken, hoe leuk is dat! Wil jij nou ook komen werken bij Kliksafe? Dat kan natuurlijk, we zijn altijd op zoek naar nieuwe internet-toppers.

Dit zegt onze nieuwste flexer

We vragen even hoe Anna (die op de foto) het bij Kliksafe vindt. Anna: "Sinds kort ben ik werkzaam bij Kliksafe als flexer service & support. Het werk op het klantcontactcentrum is heel leerzaam, zo spreek je elke keer verschillende klanten met elk een ander probleem of vraag. Dit maakt het werk leuk en lekker afwisselend. Bij Kliksafe is er een open en fijne sfeer, waarbij er veel ruimte is voor uitleg en hulp. Dit maakt het werk prettig. Al met al is Kliksafe een leuke en leerzame plek om te werken!"

Een paar leuke feitjes over het kcc

  • Wist je dat de gemiddelde opneemtijd onder de 20 seconden zit?
  • Wist je dat het kcc gek is op taart/cake? Ze hebben zelfs deze regel: als iemand de deur niet achter zich dicht doet, moet diegene trakteren!
  • Wist je dat het kcc in twee dagen 3 kilo pepernoten opat?
  • Wist je dat onze kcc’ers ook heel goed zijn in acteren? Twee van hen maakten zelfs hun filmdebuut in onze Reel voor de Week van Mediawijsheid. Check hem hier.
Over de auteur:

Tamara is medewerker marketing & communicatie. Ze is altijd op de hoogte van het laatste nieuws, speelt in haar vrije tijd volleybal en doet aan fitness. Je maakt haar wakker voor sushi en pasta (als je haar wakker krijgt :-)). Verder studeert ze Communicatie en heeft ze de droom om ooit een boek te schrijven.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Ook veilig online zijn? Ontdek de voordelen.

Reacties (2)

Tamara
6 december 2022 09:00

Gelukkig valt dat wel mee! Ze waren wel heel lekker:) ^Tamara

W. Keuken
2 december 2022 19:00

In twee dagen 3 kilo pepernoten..... En eh.... misselijk...??

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.