Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

De dag van een flexer… Anna

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 29 december 2022

In de spotlights: Anna! Anna is flexer op het kcc. Rondje vragen over Anna aan collega's levert op: Anna is positief nieuwsgierig (benieuwd naar alles wat nodig is voor het werk), spontaan, heeft een vlotte babbel, is enthousiast en -heel belangrijk- ook heel geduldig met de klant. We vragen haar van alles over haar werk bij Kliksafe.

Wie is Anna?

Hoi! Mijn naam is Anna. Ik ben 20 jaar oud en tweedejaars studente Management aan het Windesheim College te Zwolle.

Wat doe je bij Kliksafe?

Ik werk sinds oktober bij Kliksafe op het klantcontactcentrum, als medewerker Service & Support. Gelukkig weet ik inmiddels al vrij veel, en kan ik bijna alle vragen beantwoorden. Er is trouwens altijd wel een collega beschikbaar om te helpen.

En, hoe vind je dat?

Het is op het klantcontactcentrum echt heel leuk! Wat het zo leuk maakt? Je spreekt steeds met andere klanten, en ieder heeft een eigen probleem of vraag. Hierdoor moet je continu nadenken wat de juiste oplossing zal zijn voor die ene klant.

Hoe ziet een dag bij Kliksafe eruit?

Ik heb al een half uur gefietst als ik aankom, dus eerst koffie ☺️. Dan bekijk ik de tickets (vragen die klanten stellen, in een speciaal systeem daarvoor) waar ik mee bezig was. Ik kijk of er updates zijn en wat ik daarvan kan afhandelen. Daarna log ik in in de telefooncentrale en pak ik mijn eerste telefoontje op! Alles wat er wordt afgesproken met een klant, leggen we vast in het ticketsysteem, zodat we daarvan allemaal op de hoogte zijn. Tussen het bellen door bekijk ik de vragen van klanten die per mail binnenkomen, en die beantwoord ik. Ook kunnen mensen vragen stellen via de chat op onze site. Soms is het mijn beurt om die mensen te helpen. Het komt voor dat we echt heel lang aan de telefoon zitten met een klant, maar… we hangen niet op voor de klant tevreden is!

Moet je nou eigenlijk technisch zijn voor dit werk?

Als je op Service & Support komt werken, hoef je niet per definitie technisch zijn. Zelf had ik ook helemaal geen technische ervaring. Je moet alleen wel open staan om dingen te leren, om zo uiteindelijk de klanten goed te kunnen helpen en begrijpen. En: als je het wílt leren, lukt het ook!

Dus het is niet per se mannenwerk…?

Nee hoor! Jongens, meiden, mannen en vrouwen kunnen dit werk doen.

Hoe is de sfeer op de afdeling?

We zitten in een grote ruimte met meerdere afdelingen: wij dus, afdeling Sales en afdeling Orderdesk. Overdag zijn we denk ik met zo’n 10 mensen daar. We werken hard, en we zijn vaak met z’n allen tegelijk aan het bellen. Dus het is af en toe net een kippenhok ;-). Gelukkig hebben we ook veel schik met elkaar, er valt altijd wel iets te lachen.

En de combinatie met je studie?

Ja, ik vind het wel goed te combineren met mijn studie. Ik plan in wanneer ik kan, en Heline zet mij in het rooster als ik uiteindelijk echt nodig ben.

Wat is het allerleukste om te doen?

Het allerleukste is om in gesprek te zijn met klanten, en de vraag of het probleem uiteindelijk op te lossen.

Welk cijfer krijgt Kliksafe als werkgever?

Ah, ik geef Kliksafe een 8! Ze zijn hier goed voor de medewerkers en qua financiën is het ook leuk om hier te werken :-).

Hee jij! Het lijkt mij superleuk als jij mijn nieuwe collega wordt! Solliciteer nu.

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Ook veilig online zijn? Ontdek de voordelen.

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.