Let op! U gebruikt een sterk verouderde browserversie.

Deze browser heeft veiligheidsissues en kan niet alle mogelijkheden van deze en andere websites weergeven.
Lees meer over het upgraden van uw browser .

MijnKliksafe is wel goed bereikbaar.

De dag van… Marieke

#Binnenkijken bij Kliksafe

Geplaatst op 7 november 2019

Al van verre hoor ik haar aankomen. Een hoop gelach en daar is ze…. blond, verzorgd, spontaan en vrolijk: Marieke. Ze werkt sinds 2010 bij Kliksafe. Eerst een paar jaar fulltime en sinds ze moeder is twee dagen in de week. Ze werkt al die jaren op het klantcontactcentrum, afdeling orderdesk. “Een heerlijke baan, maar waar je wel je hoofd bij moet houden.” Wat doet ze precies? 

Eerst koffie

Marieke staat vroeg op, dus als ze op de zaak komt, is het eerst een bakje sterke koffie.

Ze bemant de orderdesk samen met Bertine, dus bekijken ze dagelijks samen wat er gebeuren moet aan klantvragen en tickets. De meest urgente tickets staan bovenaan, die worden het eerst behandeld. De rest verwerken ze over de dag verspreid.

Aanvragen glasvezel

Dan kijken de dames of er nieuwe glasvezelaanvragen zijn. Dat gebeurt in een ander systeem. Die aanvragen zetten ze in het ordersysteem. Daarna meldt het bedrijfsbureau ze aan bij ‘glasvezel buitenaf’. In de toekomst worden dit Kliksafe-verbindingen.

Bestellen maar

Nu naar Bonita, een systeem waarin de orders (alle lopende aanvragen) besteld worden. Hier wordt de verbinding tussen Kliksafe en de leverancier gelegd. In Bonita staan onder andere opheffingen en opzeggingen van klanten. Dit systeem zorgt ook voor het bestellen van modems, filterboxen etc.

Glimmen

Zoals overal, gaat het ook bij ons niet altijd goed. En komt ze meldingen tegen van orders die niet lekker lopen. Die geven dan een foutmelding. Zou je er gestrest van raken, Marieke niet! Ze begint te glimmen: dit vindt ze het leukst. Ze moet nu gaan uitzoeken wat er aan de hand is en waar de order op vastloopt. Wat het bijvoorbeeld kan zijn: de klant gaat verhuizen, maar had al een verbinding – alleen had hij dat niet doorgegeven. Dit zijn de klussen waarbij ze klanten moet bellen, en om verduidelijking moet vragen. Sommige telefoontjes kosten heel wat tijd, want het gaat meestal om lastige zaken. En soms zijn klanten niet blij, of zelfs echt boos. Maar dat is geen punt voor Marieke, ze doet het graag.

Marieke: “Samengevat bewaak je de voortgang van de order tussen de klant en Kliksafe. We houden vooral orders rondom verhuizingen heel goed in de gaten, daar gaat nogal eens wat mis. En we zorgen er zelf voor dat we de vaart erin houden.”

Partners aansturen

Als dit allemaal goed loopt en die orders zijn gedaan, gaat ze naar de belbundels. Deze zijn aangevraagd door klanten via MijnKliksafe en die moeten worden aangezet. Dat zijn er meestal heel wat, de belbundels zijn heel populair.  

Nog steeds werkt ze in Bonita: er moeten namelijk partners worden aangestuurd naar klanten die een monteur hebben besteld om Kliksafe te installeren. Eerst kijkt ze of er een partner in de buurt van de klant zit. Kliksafe-partners hebben namelijk feeling met Kliksafe, dus die zijn favoriet. Als dat niet zo is, komen we uit bij een ‘standaardpartij’ die het doet.

Allerlei

Naast dit alles zijn er ook mensen die zelf de orderdesk bellen. Dat zijn er niet zo veel, vaker belt Marieke zelf uit. Maar je weet nooit, soms kan er zomaar een grote klus uit een gesprek rollen. Eens per maand is er een factuurronde (weet de lezer vast alles van ☺). Net daarvoor controleert Marieke de orders; daarmee voorkomt ze dat er foute facturen worden verstuurd.

Leuk team

De meiden van de orderdesk werken nauw samen. En sinds kort is er een nieuwe medewerker bij: Thirza. Zij wordt nu ingewerkt op orderdesk. Daarnaast hebben ze ook veel contact met de afdeling verkoop. Als het daar druk is, helpt Marieke mee met telefoontjes beantwoorden. Ook heel leuk! Ze is blij met het hele Kliksafe-team: “Er is altijd tijd voor een grapje en een grolletje. De sfeer op het kcc is heel goed. Ook zijn de Kliksafe-uitjes altijd geslaagd. Het is heerlijk om naast moeder nog twee dagen aan het werk te zijn. Ik werk al die tijd met veel plezier bij Kliksafe en hoop dat nog lang te blijven doen.”

En als de dag om is… haast ze zich naar huis, waar manlief en twee kleine blonde jochies op haar wachten.

Mariekes tip voor klanten:
Ga je verhuizen? Geef het echt op tijd aan ons door. Dat scheelt een hoop rompslomp.

Over de auteur:

Hanneke is medewerker marketing & communicatie. Ze werkt al vanaf 2004 bij Kliksafe. Hanneke houdt van lezen en zingen. Ze schrijft graag, en kan eindeloos bellen met zussen. Als ze de eerste zonnestralen voelt of een vlinder ziet, is ze dolblij. Ze is graag thuis en bakt daar de lekkerste dingen.

Wij zijn Kliksafe

Wat we het allerbelangrijkst vinden: online veiligheid voor jou en je gezin. Daarom geven we tips over zo ongeveer alles wat met internet te maken heeft. Ook leveren we verschillende filterproducten. Zodat je zelf kan bepalen wat je wel en niet ziet. Ook veilig online zijn? Ontdek de voordelen.

Reageren?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Voor onze blog hanteren we deze huisregels.

Ontvang gratis tips en blogs

Elke 6 weken tips over online risico’s, mediaopvoeding en games.

Deel dit bericht op: